" uwaaaaa "
" LAWANYAAAAAA!! "
" tantiknyaaaaaaa minjung tengok tu!! "
aku sempat tengok telatah mereka yang jakun melihat pemandangan seoul macam first time keluar dari gua. wait, bukan dorang tinggal kat sini ke? takkan lah noona tak bawak dorang jalan-jalan
" korang tak pernah jalan-jalan ke? " soal aku. tetiba macam seronok pulak bersembang dengan budak.
well atleast they're honest with their answer.
mereka berdua mengangguk serentak. minjung bersuara dahulu. " aah... eomma tak penah bawak minjung ngan minjun berjalan. selalunya dia selalu sibuk.... "
" sibuk? " dahi aku mula berkerut. " sibuk dengan apa? "
macam banyak je aku taktahu update pasal kakak aku, padahal kitaorang adik beradik. yela, to be honest sejak noona nak adopt dorang, kitaorang sekeluarga terus jarang contact. aku ni bukan taknak amik tahu, tapi kerja ni terlalu kacau dengan private life aku.
tapi nasib aku ada suruh jeongin jenguk-jenguk dorang. and maybe sebab tu jeongin sayang sangat dengan budak-budak ni.
" uhm! " minjun mengangguk. minjung pulak dah mula hilang fokus sebab terlalu jakun tengok bangunan kat luar. " eomma busy cari duit.... kadang-kadang eomma selalu alik lambat "
aku mula terdiam. kenapa... jeongin tak cerita kat aku. i mean, apa yang mereka rahsiakan dari aku sebenarnya.
" ahjussi jeongin bukan selalu jenguk korang? dia tak bagi duit ke? " soal aku lagi. eish, kenapa lah kau harapkan jawapan dari budak-budak ni mesti lah dorang tak—
" aniyo! eomma manyak kali olak " balas minjung pulak. " minjun tengok tu! ada orang pakai hanbok lah! "
what? noona tolak? ni mesti sebab... aish. ni mesti dia fikir aku bagi duit kerja kotor yang aku pernah buat selama ni.
memang taklah. even aku bagi makan diri aku, jeongin , pekerja aku and ahli gang dari duit arwah eomma ada dulu. cuma aku rahsiakan dari semua orang.
kau tahu duit dari kerja-kerja kotor and appa bagi aku simpan mana? welp aku tak simpan, TAPI AKU BAKAR. yes, aku tahu kerja aku ni salah, tapi aku takkan makan dengan duit yang salah. tak kira lah amount dia mampu beli satu bangunan yang kembar ni jakunkan tapi aku takkan guna sesen pun.
cerita pasal eomma aku pulak, dia sebenarnya pemilik sebuah shopping complex. tapi semua orang tak tahu kecuali aku. dia amanahkan aku jaga. and dia banyak kali pesan jangan guna duit yang appa bagi.
sampai sekarang aku ikut kata dia.
tiba-tiba aku rindu eomma :)
" ahjussi " panggil minjun. dia mencuit bahu aku perlahan dengan senyuman kecil.
aku peliklah, segarang aku ni pun dorang tak pernah takut nak bersemuka dengan aku. kalau tak budak lain dah lama lari.
" hmm apa? " soal aku dengan nada agak lembut.
" lapar.... nak makan! tengok ni... peyut minjun da bunyi... " dia menyelak bajunya sampai nampak perut buncitnya.
" eeeee besarnya peyut minjun! gemok!! " ejek minjung.
" KITA TAK GEMOK LAH!!! "
ah sudah jangan kome nak gaduh pulak kat sini
" ha jangan start gaduh kalau tak ahjussi tak bawak korang makan. nak? " tegur aku. aku rasa bersalah pulak guna kau-aku kat budak-budak ni.
YOU ARE READING
Instant Father + bang chan
Fanfiction↳˚ ⚘;; completed | 160921 ✧ ❝ mereka berdua segala-galanya bagi aku ❞ ゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ 𝗵𝗶𝗴𝗵𝗲𝘀𝘁 𝗿𝗮𝗻𝗸𝗶𝗻𝗴 ::041022 ♡ [ #1 3𝗋𝖺𝖼𝗁𝖺 | #2 𝖻𝖺𝗇𝗀𝖼𝗁𝖺𝗇 | #8 𝗌𝗍𝗋𝖺𝗒𝗄𝗂𝖽𝗌 ]