⋆ ☄︎. ten

379 58 154
                                    

❝ semua dalam posisi, siap sedia ❞

" baik tuan! "

--

" berry amik ni!!!! " minjung membaling bola kecil dan berry berlari mengejar bola yang dibalingnya dan minjun ikut lari bersama.

jisung yang sedang memerhati mereka dari jauh dan perlahan-lahan dia mengeluh. bosan, kembar tu dah ada kawan, aku ni sorang je. kenapa hyung tak bawak aku sekali?

" minjun, minjung jangan lari laju sangat nanti jatuh!! " tegur jeongin bersama jajan nya kemudian berdiri disebelah jisung dengan wajah tertanya. " hyung ni moyok memanjang, ok ke tu? "

" entahlah... aku pelik kenapa chan hyung tak bawak aku pergi airport sekali "

" ala ada sebab lah tu, jangan la amik hati sangat " jeongin sedapkan hati jisung lalu menguyah jajan nya dengan penuh nikmat. kemudian dia menghulurkan jajan kepada jisung " hyung nak? "

jisung menggeleng.

" aik pelik selalunya hyung laju je... " jeongin mencebik. tiba-tiba minjun, minjung dan berry mendekati mereka berdua. " eh dah puas main? "

mereka berdua mengangguk laju lalu mengulur tangannya. " ahjussi, na jajan!! "

" ehhhh mana boleh! nanti eomma korang marah bila dapat tahu ahjussi bagi jajan kat korang! " bantah jeongin lalu menyorok jajan belakang badannya. " magic~~~ dah hilang jajannya "

" ala.... minjung janji ta bagitau eomma nanti! pomis! " kata minjung dengan cebikan.

" aah, nanti eomma balik minjun shuhhhhh!! " dia buat tanda senyap. COMELNYA NDJEHDIEYEIE

" woof! woof! " berry menyampuk sambil ekornya digerakkan. mungkin dia pun setuju.

" eh—"

" weh aku nak pinjam motor kau " kata jisung tiba-tiba dan dia terus beredar masuk kedalam rumah dan mengambil kunci motor milik jeongin.

" HYUNG MANA BOLEH! CHAN HYUNG—"

" SEKEJAP JE! " potong jisung sambil menghidupkan enjin motor kemudian dia terus meninggalkan kawasan rumah.

minjun dan minjung masing-masing terpinga-pinga melihat jisung yang betul-betul kelam kabut meninggalkan rumah. jeongin pula sekadar mengeluh.

tapi satu persoalan terdetik diminda jeongin.

tak pernah chan hyung tak bagi jisung hyung join kerja dorang. kerja dorang cuma iring chan hyung amik noona je tapi kenapa...

wait.

shit!

jeongin memandang minjung dan minjun yang sedang berada didunia mereka bermain dengan berry. tangannya mula menggeletar.

yena noona dalam bahaya!

--

" 001 , 002 clear. "

" hyunjin kau dah sedia?  "

" dah hyung. target berada 100m arah barat dari tempat hyung "  balas hyunjin.

" okay, clear "

bang chan sempat mencuri pandang minho dan seorang lagi yang sedang berdiri seperti menunggu seseorang menjadikan target.

seseorang yang bang chan maksudkan adalah dia. 

+ 12 jam yang lalu; 6:40 a.m

Instant Father + bang chanWhere stories live. Discover now