7

79 19 26
                                    

Suasana di meja makan sunyi. Tiada yang bersuara.

Nenda berdeham.

" Next date " ayat Nenda terbantut.

Raniyah sudah mengeluh panjang.

" Tak habis lagi ke? Ingatkan lepas Tengku Zyian dah tak ada "

" Nenda tengok korang macam tak ada apa-apa improvement pun. So buat apa buang masa , cari lah yang baru "

" And put this on your mind Elaika. This blind date akan over kalau kamu bawa balik calon suami "

Pesan Nenda dengan suara yang lembut tapi tegas.

Sudu dan garfu diletak dengan agak kasar menunjukkan yang dia sedang memprotes. Kaki pula dibawa laju mendaki tangga.

Datin Melda yang baru saja mahu pergi memujuk Raniyah terhenti apabila lengannya ditahan.

" Let her be "

Bantal yang elok terletak diatas katil dicampak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bantal yang elok terletak diatas katil dicampak. Hilang mana pun dia tak tau.

Stress !

" AAARRGHHHH "

Raniyah menjerit sepuasnya di balkoni bilik. Hanya dengan itu dia dapat mengurangkan segala masalah.

" Woi !"

Seseorang menegurnya dari arah rumah... Jiran ?

Tak pernah jiran dia tegur. Ni kenapa baik hati sangat nak bertegur sapa dengan dia, sudah lah mood tengah melayang.

Rafi yang baru keluar dari rumah Zakwan untuk menghirup udara malam terganggu dengan jeritan seseorang yang nyaring.

Dia memandang sekeliling. Tak nampak satu kelibat pun orang di situ

Kepala di dongak ke atas kut lah ada benda tu.

Raniyah?

Tak pernah pula Zakwan bagitau tentang jiran dia ni.

Minah tu tak ada kerja lain ke? Asal terserempak je menjerit.

" Woi !"

Raniyah menoleh ke arah suara yang berani menegurnya.

Terkejut.

' Sejak bila Rafi jadi jiran dia? '

Malas hendak bertekak dengan Rafi , dia mengambil langkah untuk membuat bodoh.

" Tak tau la pula kalau lepas menjerit terus jadi pekak "

𝖡𝗅𝗂𝗇𝖽 𝖣𝖺𝗍𝖾Where stories live. Discover now