Part 2

67 12 0
                                    

Rumah ,

" Eomma.."

" Waeyo ? Neo baegopeu ni?"

Aku diam. Bukan, eomma! HyeonMi rindukan dia. Nak jumpa dia di alam realiti. Tapi, dia hanya wujud dekat mimpi HyeonMi je. Bisik hatiku.

Aku memandang Eomma sambil menggeleng. Kenapa dia tak muncul dalam mimpi aku? Aku duduk di buaian buatan Eomma dan Appa, sebelum munculnya 'dia' dalam mimpiku.

Aku mengeluh. Hyunbin duduk di sebelah sahabatnya. Dahi Hyunbin berkedut. Pelik!

Peliklah! Sebab HyeonMi mana suka mengeluh. Kalau dia mengeluh, HyeonMi auto pukul pahanya ini.

" Yah! Kenapa kau mengeluh?"

" Molla!"

Aku rindu dia... Rindu sangat-sangat!

Tanpa disedari, air mataku mengalir. Hyunbin kaget melihat sahabatnya menangis.

" Kau... okey tak ni?"

" A-ku okey." Aku tak okey, Hyunbin.

Hyunbin mengesat air mataku. Aku ketawa. Hyunbin menggeleng. Haihh, dia ni! Nasib lah sayang kau, HyeonMi! Omel Hyunbin.

Malam, 3 pagi,

Hendery, muncullah dalam mimpi! Saya rindu. Aku hanya termenung. Aku terbangun pukul 2 pagi. Dan, tidurku diganggu oleh kucingku, DaJung.

" DaJung..."

Seperti faham DaJung dipanggil oleh tuannya, DaJung mengiau. Aku senyum dan membelai DaJung. Bulunya yang lembut dan putih.

" Eomma rindu Hendery. Kenapa dia tak muncul dalam mimpi Eomma eh?"

" Meoww..."

Aku hanya mengangguk seperti faham bahasa kucing. Aku baring dan berharap yang dia akan muncul dalam mimpi aku.

Rumah Keluarga Xiaojun,

" Kenapa tak nak dekat dia? Sebab apa?"

" Sebab..." Dia bukan untuk Xiaojun. Dia hanya untuk Xiaojun memandang pintu utama. Dia mana ada Xiaojun.

" Sebab Xiaojun tak nak. Xiaojun dah ada pilihan hati Xiaojun sendiri."

Xiaojun berlalu bersama jaketnya. Ayah Xiaojun hanya menggeleng melihat kedegilan anaknya itu.

Maafkan Xiaojun! Xiaojun tak boleh terima dia.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ 𝒘𝒂𝒚𝒗 ] 𝑴𝒊𝒏𝒆 | 𝑯𝒆𝒏𝒅𝒆𝒓𝒚Where stories live. Discover now