Part 8

40 8 0
                                    

Mimpi ,

" Hendery..."

" Ne?"

Aku memandang wajah Hendery dengan perasaan yang mendalam. Hendery mencapai tanganku. Aku memandang tangan yang dipegang oleh Hendery.

Air mata mengalir, tanpa sedar. Jujur. Aku tak kuat!

" Kenapa menangis ni?"

Aku menyeka air mata. Aku menggeleng. Tunggu hari lain, baru aku bagitahu dia. Aku senyum memandang Hendery.

" Tak ada apa. Just penat je."

" Baring sini..."

Aku senyum dan meletakkan kepalaku atas ribaan Hendery. Dan, air mataku mengalir kembali. Aku terus memeluk Hendery erat.

" Waeyo? Ada masalah apa-apa ke?"

" Rindu..." Aku ketawa.

Hendery senyum. Comel je! Hendery terus mencubit pipiku. Aku senyum.

Selepas ni kita dah tak boleh macam ni, Dery. Saya akan berkahwin. Saya tak nak! Saya hanya nak awak je. Gumamku.

" HyeonMi, cuba cerita betul. Apa yang mengganggu fikiran awak?"

Patut ke aku bagitahu? Aku menggeleng sambil menatap matanya. Mata yang membuatkan aku jatuh cinta dengan dia. Walaupun bertemu hanya dalam mimpi.

" Betul! Tak ada."

" Okey."

Aku terus memandang sekeliling taman yang indah itu. Lepas ni hanya tinggal kenangan je. Aku yang mahu duduk itu tiba-tiba...

" Awak nak kahwin dengan lelaki yang muka macam saya kan? Saya harap tu pengganti saya."

" Yah! Saya nak awak je. Bukan dia."

Aku terus duduk menjauhinya. Hendery senyum.

Realiti,

Aku menyeka air mata. Terkesan! Memikirkan itu, membuatkan dia rasa mahu menghilangkan diri sahaja.

Kau kena tetap bersedia juga, HyeonMi! Jangan kecewakan mereka!

Aku mengeluh. Biarlah! Malas nak fikir pasal lelaki itu.

Lalu lintas ,

" Hai..."

" Hyunbin-ssi..."

Hyunbin yang perasan akan kereta yang laju sahaja itu mahu bersuara namun...

BAMMMM!!

Hospital,

" Tuan Xiaojun tak ada apalah. Tapi... Btw, siapa HyeonMi?"

Aku terus mengangkat tangan. Doktor yang merawat Xiaojun itu menghulur sesuatu.

" Saya pergi dulu..."

Apa ni? Tak apa lah. Buka nanti!

[ 𝒘𝒂𝒚𝒗 ] 𝑴𝒊𝒏𝒆 | 𝑯𝒆𝒏𝒅𝒆𝒓𝒚Where stories live. Discover now