Rumah Hyunbin,
" Aku malas lah nak jogging hari ni. Aku macam tak berapa sihat. Sorry eh..."
Hyunbin hanya berkata 'ya' sahaja. Dia boleh sahaja ajak Doyoung. Hyunbin senyum.
Sungai Han,
Xiaojun menuggu di tempat duduk yang telah disediakan oleh pihak atasan. Mana dia ni? Xiaojun ternampak dua pasangan bercinta yang jogging bersama-sama.
Xiaojun menuju ke arah mereka. Harap-harap dapat jawapan memuaskan hati lah!
" Hai...?"
" Ne?"
" Ada tak nampak yeoja yang jogging dekat sini? Rambut dia ada warna merah sikit tu!"
" Eo? Awak maksudkan HyeonMi?"
" Ya. Mana dia eh?"
" Dia tak berapa sihat sangatlah. Tapi kalau awak nak nom..."
Doyoung mencuit sedikit tangan Hyunbin. Hyunbin memandang Doyoung. Doyoung membuat isyarat 'jangan bagi kalau tak nak kena nahas dengan HyeonMi'.
" Ohh? Dia tak bagi lah. Privacy! Sorry eh?"
Hyunbin senyum. Doyoung dan Hyunbin berlalu dari situ. Xiaojun kecewa kerana tak dapat berjumpa dengan HyeonMi.
Mungkin hari lain!
Bilik HyeonMi,
" Weyhh..."
" Emm...?"
" Pagi tadi ada namja cari kau. Handsome tu. Kau pergi lah dekat dia. Mana tahu kau dengan dia jodoh ke?"
Aku terus memandang Hyunbin. Aku senyum tetapi terus menggeleng.
" Thanks but no thanks. Aku tak nak dekat dia..." Tapi aku nak Hendery.
" Sampai bila kau nak macam ni? Aku tak nak kau single. Kalau boleh nak kita kahwin sama-sama..." Hyunbin buat puppy eyes.
Aku ketawa dan menggeleng.
" Tak nak! Aku nak tidur. Penat!"
Hyunbin hanya menggeleng melihat kawannya ini. Kenapa eh kawan aku ni jadi macam ni? Aku kena siasat ni! Tak apa! Nanti kau, HyeonMi!
Aku akan cari punca kenapa kau macam ni! Hyunbin senyum.
" Apa senyum-senyum...!"
" Diamlah!"
Akhirnya, bilik HyeonMi menjadi ribut dek lawan bantal.
Haihh! HyeonMi, HyeonMi!
YOU ARE READING
[ 𝒘𝒂𝒚𝒗 ] 𝑴𝒊𝒏𝒆 | 𝑯𝒆𝒏𝒅𝒆𝒓𝒚
FantasyPercaya tak yang aku jatuh cinta dengan lelaki yang tak pernah wujud dan hanya wujud di dunia mimpi aku sahaja? Yep! Itu aku. [wayv/nct] hendery