Part 3

52 10 0
                                    

7:30 p.m ,

" Eomma..."

" Eung?"

" Mana Appa?"

" Dekat pejabat. Waeyo ?"

" Aniyo."

Aku berlalu dari dapur dan masuk ke bilik. Mataku meliar memandang bilik yang serba biru itu. Mataku tiba-tiba sahaja terpandang potrait Hendery yang dilukis olehku. Eomma dan Appa langsung tidak tahu kewujudan gambar itu di atas meja belajarku.

Aku senyum. Aku mengambil gambar yang dilukis oleh aku sendiri. Saya rindu awak! Datanglah mimpi saya. Rayuku hanya dalam hati.

" HyeonMi, jom makan. Appa dah tunggu."

" Aaa, ne..."

Di meja makan ,

" Kenapa dengan anak awak tu? Termenung je!"

" Tak tahu. Saya dah tanya dia. Tapi, dia tak nak jawab. Awak tanya lah dia."

" HyeonMi..."

" HyeonMi masuk bilik dulu..."

Aku terus berlalu. Appa dan Eomma memandang antara satu sama lain. Eomma mana tak risau melihat anaknya sebegitu.

Bilik HyeonMi,

Dery...

Eomma membuka pintu sedikit. Ohh, anaknya sudah tidur. Eomma terus menutup pintu perlahan-lahan agar tidak mengganggu lena anaknya.

Mimpi,

" Dery. Jeongmal bogoshipeo."

" Mianhae..."

" Saya ingat awak dah tak mun-"

Jari telunjuk Hendery mendarat di bibirku agar tidak menyambung perkataan itu. Aku memandang mata Hendery. Hendery menggosok rambutku.

" Maaf, okey? Saya saja test awak..."

Hendery menggosok belakang lehernya. Aku mencubit pipinya dan berlari dari Hendery. Hendery berjalan di sekitar taman itu. Hendery hanya melihat wajah gadis itu.

Saya pun rindukan awak, HyeonMi. Sekiranya kita boleh bertemu di alam realiti, saya nak bersama awak. Tapi- saya ni hanya mampu dalam mimpi awak je.

Maafkan saya kalau suatu hari nanti mimpi ini tak akan muncul lagi dalam hidup awak. Awak akan bertemu dengan seseorang yang sangat akan sayangkan awak.

" HyeonMi-ssi..."

Aku memandang Hendery di sebelahku. Hendery senyum.

" Kalau saya dah tak ada dalam hidup awak, jaga diri baik-baik. Okey?"

" Yahh! Saya tak suka lah awak cakap macam tu. Selama-lamanya awak tetap dekat dalam hidup saya. Faham?"

Aku mencubit pipinya. Hendery hanya membiarkan sahaja. Hendery menunduk dan memandang gadis itu dengan senyuman.

Saya pun berharap macam tu, HyeonMi. Saya sayangkan awak!

" sorry cause my story look alike very melayu hshshs

" i'll give Hendery's picture

" i'll give Hendery's picture

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ 𝒘𝒂𝒚𝒗 ] 𝑴𝒊𝒏𝒆 | 𝑯𝒆𝒏𝒅𝒆𝒓𝒚Where stories live. Discover now