ps: baca sambil dengar Rainbow okay💚
Dewan kuliah,
Aku duduk bersilang kaki di meja belakang. Hyunbin melambai tangan padaku bersama... Aku memandang Doyoung disebelahnya. Aku senyum. Budak nerd!
Hyunbin duduk disebelahku dan Doyoung dihadapan kami. Not kami but Hyunbin.
Mataku mula terbayang tentang semalam. Dimana seorang lelaki mirip Hendery. Aku sudah ceritakan pada Hendery. Hendery hanya diam sahaja sambil tersenyum lebar.
Flashback, Mimpi,
" Oh, Dery. Awak tahu tak yang saya ada jumpa yang muka sama macam awak. Saya ingat itu awak." Senyum. Kosong.
" Kalau itu saya, saya dah peluk awak. Kalau kita ingat masing-masing dalam realiti." Senyum lebar.
Keadaan senyap. Aku senyum. Dan menunduk.
" Dery..."
" Kenapa?"
" Saya ingat... nak cari awak lepas saya grad universiti nanti. Boleh?"
Aku memandang dengan penuh harapan. Hendery hanya senyap. Itu membuatkan aku kecewa.
End flashback,
Aku memandang Hyunbin dan Doyoung yang berborak. Aku memandang sekeliling dewan kuliah jurusan Law itu.
Lagi beberapa minggu sahaja aku dan kawan-kawan di kuliah ini meninggalkan universiti ini.
Aku senyum. Aku akan rindukan daehakkyo dan chingu(s) dekat sini.
Rumah Xiaojun,
Xiaojun memejam mata. Matanya tiba-tiba terbayang gadis yang dijumpainya semalam. Dia senyum. Tetapi... senyumannya mati terus.
Kau dah jatuh cinta dekat dia ke? Getus hatinya.
Kau gila ke?! Kalau Baba tahu? Mati kau!
Eh? Lantaklah! Cinta tak boleh halang.
Xiaojun menukar posisi menjadi duduk. Aku harap aku dapat jumpa dia esok. Gumam Xiaojun sambil tersenyum.
ps: sebab buat 14.06, birthday Taeil kita belanja gambar Taeil okay. It's Taeil time~
YOU ARE READING
[ 𝒘𝒂𝒚𝒗 ] 𝑴𝒊𝒏𝒆 | 𝑯𝒆𝒏𝒅𝒆𝒓𝒚
FantasyPercaya tak yang aku jatuh cinta dengan lelaki yang tak pernah wujud dan hanya wujud di dunia mimpi aku sahaja? Yep! Itu aku. [wayv/nct] hendery