⚠️Alkohol & sexuella övergrepp⚠️
-Fredag 5 maj-
Det var fredagsmorgon, bara en lång skoldag innan det är fest.
När jag hade legat med min mobil i sängen ett tag så var det dags att gå upp.
Jag tog mina kläder till skolan som jag la fram igår kväll. Det var ett par svarta högmidjade jeansshorts och en basic svart tshirt. Sen gick jag raka vägen ner för att jag ville ta något litet att äta till frukost. Men det hela slutade med att jag stod och gjorde pannkakor.
Pannkakorna var färdiga och jag satte mig och började äta de, när jag kände mig färdig fanns där tre pannkakor kvar.
"Molly, Peter här finns tre pannkakor kvar för den som vill ha" skrek jag så att de förhoppningsvis skulle höra.
Man hörde små lätta steg komma springandes, Molly, hon satte sig genast vid bordet och började äta.
Jag tog bort min disk och gick sedan upp till mitt rum igen för att sätta på mig lite smink och fixa det allra sista. Det blev mascara, lite contour och läppglans.
Sen gick jag ner igen, jag satte på mina skor och gick sedan ut då klockan var 7.43 och jag skulle möta Emma där vi alltid träffades 7.45.
När jag började skymta en siluett så gick jag fortare eftersom vi inte skulle behöva stressa så mycket. Vi börjar 8.30 och det tar en kvart att gå men ändå. Emma är ju den tidspessimist som hon är.
Vi kom in på skolan och framför oss var det tre långa tråkiga lektioner, matte, svenska och engelska. Men som tur är så har vi teaterlektion också.
Alla de tråkiga teorilektionerna var slut, nu skulle vi äta och sen ha teater. Vi gick till skolans matsal där det idag serverades kyckling i röd curry med ris, vilket jag tycker är gott. Där satt vi och åt tills Emma tyckte att det var för kort tid kvar till lektionen.
Teaterlektionen gick fort. Vi skulle repa till vår sommarteater vilket var riktigt kul men lektionen kändes som fem minuter.
Efter 4 timmar och 50 minuters lektioner så tog vi våra väskor från våra små skåp och gick sen hem till mig. Vi skulle göra oss iordning till festen hemma hos mig.
Väl hemma hos mig så gick jag till kylskåpet där min bror ställt alkoholen som jag lyckades få han att köpa ut till oss. Jag plockade fram två cider som vi kunde dricka medan vi gjorde oss iordning och för att vi inte ville komma helt nyktra till festen.
Emma var redan uppe på mitt rum och när jag kom upp där så hade hon redan bytt om till sin kjol och croptop som hon snackade om att hon skulle ha. Jag ställde ner cidern och gick till min garderob för att visa två olika klänningar som jag pendlade emellan. Nu höll jag i två klänningar.
"Den gröna eller lila?" frågade jag fundersamt.
"Ta den.. Hmm.. Ta den gröna" Svarade Emma nästan lika fundersamt.
Jag hängde in den lila klänningen och gick sedan för att byta om. När jag kom tillbaka till mitt rum så öppnade jag min cider och sen plocka jag fram sminket jag skulle ha på mig, inte för mycket men inte för lite heller.
Vi gjorde färdigt det sista och sen tog jag min svarta lilla väska och en tygpåse. I tygpåsen la jag ner allt de som Peter, min bror, köpte ut till oss. Och i den lila väskan lägger jag bara ner nycklar och min plånbok.
Sen gick vi ut och tog oss mot busshållplatsen.
Vi satte oss på den korta bussresan som var emellan mig och festen, det tog endast en kvart. Vi satt där och pratade med olika typer av sprit i min väska, där fanns cider, vodka och olika shots. Femton minuter gick snabbt och vi klev av bussen.
YOU ARE READING
M.E.C.M (Svenska)
FanfictionTvÄ bÀsta vÀnner och en ursnygg kÀnd tvilling. -- "Men dÄ sÀger vi att det Àr upp till honom att vÀlja!" Sa jag för att avsluta brÄket som startat över en kille. "Absolut men förvÀnta dig inte nÄgot, han sa att jag var hans nummer ett senast igÄr."...