-Onsdag 3 maj-
Alla sitter och kollar framåt på den sista lektionen för onsdagen, världens tråkigaste mattelektion, eller ja alla utom jag och Emma för vi sitter och småpratar med varandra istället för att lyssna på läraren.
Jag sitter och leker med min blåa stiftpenna medan jag bara väntar på att lektionen ska nå sitt slut.
Plötsligt plingar allas mobiler till i klassrummet och jag tittar upp och lägger sedan ögonen på min svarta iphone som precis plingat till.
På låsskärmen finns ett sms från Noora som lyder:
FEST hos Noora
Fredag klockan 18 och framåt
Såklart FF
Ta med alkohol och vänner
Be there or be square
//Noora SA20B:2Jag slår lätt till Emma på överarmen och visar smset samt signalerar att vi ska gå på festen. Vi fortsätter sedan prata om festen tills lektionen tar slut.
Vi nästan sprang ut ur klassrummet för att komma till våra små skåp som vi skulle ta våra väskor ifrån eftersom matte var vår sista lektion för dagen.Med väskorna på armen gick vi ut ur skolan snabbt, på vägen diskuterade vi om vad vi skulle ha på oss på fredagens fest.
"Ska vi matcha eller ska vi inte matcha?" Frågade hon.
"Blir ju enklast att inte matcha för jag vill ha något färgglatt och de vill inte du" Svarade jag skämtsamt.
"Då tar jag min svarta kjol och en svart croptop. Vad ska du ha på dig?"
"Jag vet inte, typ min nya gröna klänning kanske"Vi fortsatte att prata om festen fram tills vi kom till min gata där jag svängde in medan Emma skulle fortsätta till gatan efter.
Jag svängde in och gick förbi tre villor innan jag gick in till mitt stora hus med svart gavel. När jag kommit in på tomten så vred jag om nyckeln och gick in. Jag tog av mina vita sneakers innan jag började gå in.
"Hej gumman" hördes inifrån. Det var min mamma.
"Hej" ropade jag glatt tillbaka.En kort blond tjej, nästan identisk med mig förutom åldern då, kom springandes emot mig och gav mig en stor kram.
"Hur är det med dig då?" Frågade jag min lillasyster medan jag satt på huk.
"Bra" sa hon glatt och sprang sedan in i vardagsrummet som var rakt fram.
Jag reste mig upp och följde sedan ljudet från min storebrors spelande upp på övervåningen för att komma till mitt rum. På ovanvåningen fanns tre rum och ett badrum, mitt, min storebror Peter och ett gästrum.
Jag kom in i mitt lilla ljusa rum och slängde mig i min bäddade säng, där tog jag sedan upp min mobil för att gå in på tiktok.
Där låg jag och skrollade på tiktok i någon timme tills jag såg ett sms i min familjs chatt där det stod: Det är mat!
Jag la min mobil i min bakficka medan jag gick ut från mitt rum och ner för trappan för att komma till vårt matbord.
På bordet stod det uppdukat med mat och en vardagsservis. Det var mamma som lagat maten och idag blev det pasta bolognese.
"Förresten, mamma. Jag och Emma ska på fest på fredag." Sa jag medan vi satt vid bordet.
"Hos vem är festen?" svarade hon mig.
"Hos Noora, så allt är lugnt." sa jag sen snabbt.
Vi fortsatte att äta innan vi började duka undan, jag sa tack för maten och gick sen upp på mitt där uppe för att göra mig iordning för att sova.
Mina steg styrdes in på mitt och min brors badrum där jag tog bort mitt smink, borstade tänderna och allt annat som man gör där inne.
Sen gick jag in på mitt rum och ställde alarm innan jag sjönk ner under täcket för att sova.
------
(604 ord)
Detta blev ett kort kapitel, längre kapitel kommer!
Ha en fin dag!
//ZeroCitruz
ESTÁS LEYENDO
M.E.C.M (Svenska)
FanficTvå bästa vänner och en ursnygg känd tvilling. -- "Men då säger vi att det är upp till honom att välja!" Sa jag för att avsluta bråket som startat över en kille. "Absolut men förvänta dig inte något, han sa att jag var hans nummer ett senast igår."...