Fréda és az üres rublikák

574 25 0
                                    

A piros tollamat vittem ma be az órára és a naplóban jegyzeteltem. Egy tervet kell készítenem, meg kell alkotnom a tökéletes szervezést. Enyém lesz Mimóza.
Nem egyszer gondoltam már rá, ez egy kihívás lesz. Elsősorban...

Megszólítani
Rávenni a társalgásra
Társalogni

Megálltam a papír fölött, hiszen ez mindent jelentett, csak azt nem, amit előre látok magam előtt. Megvolt már tízezer csaj, mi kell még hát...
Talán egy vágás a hajából? Talán minden, amit ki tudna lehelni az arcomba?

- Isten áldja meg az itt ülőket. - nézett körbe Amadna a terem katedráján, kezében egy dokumentum. - téged nem. - egyenesen rám mutatott a halom összecsomagolt papírral.
- Vigyen el az ördög - tettem össze a kezem, mintha azt szeretném bemanifesztálni.
- A diákönkormányzat nemrég megbeszélte, hogy ez a hét csapatépítő tréning lesz. Mindenkinek kiosztunk egy társat, és bibliát fognak olvasni.
Jaj már megint. Életemben konkrétan egyszer nyitottam ki a bibliát, akkor is egy cigit töltöttem belőle. Pár kell! Erősen kezdett lüktetni a szívem, meg akartam kaparintani, az utolsó prédát az osztályteremben.
Kacajt hallottam a hátam mögött, hátranéztem. Egy csapat csaj egymásnak súgtak olyasvalamiket, hogy én majd Ádámmal leszek! Nem, én leszek! Haha, ne hülyéskedj!
Annyira közönséges volt, hogy inkább rajzolgattam a füzetembe egy megkötözött, meztelen lányt. Szépen kialakítottam, majd elvégeztem az utolsó simításokat, árnyékoltam. Csorgó izzadságot a homlokára firkáltam, aztán vettem észre, hogy valaki felém hatalmasodik.

Egy papi, barna ruházat színét láttam felfelé nézve, kiszaladt belőlem a vér, ahogyan Péter atya ott volt. Tenyeremmel becsuktam a füzetet, és tágra nyílt szemekkel bámultam rezzenéstelenül.
- Látom baromira fontos most ügyködni - mutatott kezével a tenyeremre, ami rajta pihent - Kérem figyelj jobban, hamarosan sorsolunk.
- Igenis atyám. - feleltem halkan.
Elsétált és kifújtam a levegőt. Bele sem mertem gondolni, mi történhetett volna, ha úgy dönt, elveszi és talán bele-bele olvas. Akkor mindent elmond anyámnak? Talán elküld egy másik ilyen fogdába?
Így sem láttam már a külvilágot négy hónapja. Nyáron vagyok otthon, ahol megint egy szerepjáték része vagyok csupán. Fréda, kérlek mondd, mi a terved a suli után? Ó, házasság? Milyen csodálatos...
- Rácz, a te párod nem más mint  Vasvári Mimóza.

Egekben a vérnyomás.
Nyugi, nagy levegő.
Egy enyhe fordulat balra, és magától kihúzott székre leül az angyalok angyala és szótlanul elhelyezkedik. Ő fehér, mint a hó, gyengéd mint a toll, a fejem pedig mint egy vörös csillag, várja, mikor hullhat az ölébe szépen...

- Szia - szólít meg, kipattan a fejem körül a buborék, amibe bezárt. Cselekednem kell!
- Szia!
- Te mennyire vagy jártas a könyvben?
- Hát tudod...Nem nagyon.
- Nekem is gyakorolnom kell.
- Igen, igen - nyelek egyet. - megoldjuk.
- Ha jól tudom vannak diákok akik nem ismerik még az egészet, emiatt is hoztunk döntést. Közösen erősebb a nyáj.
- Bár meg voltam győződve arról, hogy nem ez lesz a csapatépítés.
- Kimenni úgy se mehetünk. Ez pedig társas megbeszélés. Ki mennyit tud belőle.
Úgy tűnik, megy a beszéd, jönnek a sorok. Okosabban beszél mint a társai, ez imponáló, érzem, hogy a testemen átfutnak a  folyamatok a hangjától és egészen belenyúlnak a gerincem vonalán.
- És amúgy, meddig, mikor?
- Ki van jelölve egy rész az ebédlőben, ahová tanítás után járni fog az osztály.
- Aha.
Őszintén kissé csalódott vagyok, mert mindenki látja majd, mire készülhetek.

Az óra végén Mimóza felkel és kisétál. Magához vette a táskáját de az asztalon hagyta a ceruzáját.

Eltettem.

DÉLUTÁN

- Kata levelet kapott a fiúkoleszból - mondta Rózi és vigyorogva, direkt rosszul bontotta ki.
- Jaj igen! "Kedves Szerelmem, Óvári Katalin, jaj, hiányzol, szeretlek! Már nagyon régen találkoztunk" ó!
Róza áradozik ahogyan olvas a sorok között, majd mintha ő lenne Petőfi Sándor, feláll a székre és nekem előad.
- "Bizonyára már a póló, amit kaptál elveszítette az illatomat, küldök neked másikat. Macim, behoztunk a koleszba kazettákat filmekkel, szeretnél-e belőlük? Tudod van amerikai sorozat meg ilyenek? "
- Miii????? - pattantam fel és ugráltam egy kicsit. Ez szenzáció! Hogyan lehet, hogy sikerült?
- Nem tudom, de azonnal át kell menni érte!

Így terveztük el a szökést.

f r é d a //(18+) lgbtq Donde viven las historias. Descúbrelo ahora