Zo staan we daar, met z'n allen op de lijn. Er komen 3mensen binnen. 2 vrouwen en 1 man. Ze zien er allemaal even bizar uit. De langste dame heeft knal roze haar en een licht paarse huid. Ze heeft goude wimpers en wenbrouwen, het is overduidelijk dat ze hopeloos probeerd om er jonger uit te zien. Achter haar komt er een man naar binnen, hij is een beetje mollig en zo te zien probeert hij dat nog al te verbergen. Waarom laten die mensen dit soort dingen doen aan zich zelf? Het is toch walgelijk! Zijn huid is een soort licht goud. Hij heeft op zijn borst een grote spotgaai getatoeëerd. Als laatste kwam er een vrouw binnen waggelen die meer weg had van een discobal dan van een volwassen vrouw. Ze was zeker niet al te mager en ook al probeerde ze hopeloos te passen in dat veel te krappe jurkje, slanker werd ze er zeker niet op. Ook glom haar hele huid wanneer de zon er op scheen. Wat trouwens het discobal idee alleen maar versterkte. Het was al met al eigenlijk een lachwekkend aanzicht. De drie opgedofte inwoners van het Capitool tegen over de magere grijze kinderen uit het weeshuis van district 12. Ik mag niet met ze mee, dat kan gewoon echt niet. Voor vele is het misschien een uit weg, maar voor mij. Nee, ik moet wachten, gewoon tot Katniss weer terug komt. Dan word alles beter. Dan kan ik weg van hier, weg uit dit oord. Naar de winnaarswijk. Met alle luxe die je je maar kan bedenken.
Ik zie in mijn ooghoek de bontgekleurde man naar mij wijzen. Alle 3 kijken ze naar mij. De langste vrouw loopt naar mij toe, please niet, laat ze me niet meenemen. "Jij daar, nummer 24! Kom naar voren." Ze zegt het op een ongeïnteresseerde toon, die wel laat blijken dat ze helemaal niet op haar gemak is en zo snel als mogelijk terug wilt naar alle luxe van het Capitool. Zenuwachtig stap ik naar voren. Ze hebben trouwens niet eens de moeite genomen om onze namen op te spelden, het enige herkenningsteken is het nummer dat op het grijze vod staat wat iedereen aan heeft. "Katniss is je zus toch. Nou jij gaat in ieder geval zeker niet mee, maar er is wel iets anders. Je zus doet het goed, leuk voor jou. Er is een grote kans dat ze in de laatste 8 komt. In dat geval komen er mensen hier naar toe om je te interviewen, je zult dan worden geïnterviewd in je eigen huis inplaats van hier, mensen zien niet graag een weeshuis op tv." Ze willen het dus gewoon in de doofpot stoppen hoe wreed het er hier aan toe gaat. Niemand in het Capitool heeft ook maar enig idee hoe het er werkelijk aan toe gaan in de lagere districten. Maar ik kan een glimlach niet onderdrukken, de laatste 8 daar komen de meeste uit district 12 niet. Kom terug Katniss alsjeblieft.
De rest van het bezoek ging eigenlijk als 1 grote waas aan mij voorbij, ik kon aan niks anders denken dan aan Katniss, je komt misschien dus echt terug naar huis. Uiteindelijk werd er een jongen en een meisje gekozen. Geen grote verassing, de jongen was groot en sterk en dus goed geschikt voor zwaar werk. Het meisje daar in tegen was erg mooi en zou er ook zeker heel sexy uit zien als ze niet zo'n grijs vod zou dragen. Verdoemd tot de prostaat dus. Zouden ze weken wat ze echt te wachten staat in het Capitool?
We worden weer terug gebracht naar onze slaapkamers. Daar hebben we een half uurtje voor ons zelf en vervolgens gaan we eten. Het is niet veel, maar het is te eten en dat is beter dan dat we soms hebben. Vaak gaan we gewoon met lege maag naar bed. We gaan naar bed en ik val meteen in slaap met het idee dat Katniss het gaat halen. Hoe zou het met haar nu gaan? Zou ze soms nog aan me denken?
He? Waar ben ik? Dan weet ik het weer. Ik ben in het weeshuis, omdat mama haar medicijnen niet nam, Katniss is in de spelen en misschien zit ze bij de laatste 8, als ze bij de laatste 8 zit word ik geïnterviewd. Ik klim mijn bed uit en kleed me aan. Nu slaapt de rest nog dus kan ik dat in alle rust doen. Ik ga weer op mijn bed zitten en pak onder mijn kussen een boekje vandaan en ik begin te schrijven.
Lieve Katniss,
Ik hoorde dat je misschien bij de laatste 8 zit. Fantastisch! Ik weet ook wel dat je dit natuurlijk niet ontvangt, maar dan kun je ze lezen als je terug bent. Gister was er de keuring, ik ben gelukkig niet gekozen dus ik ben hier nog steeds. Zo als je dus leest zit ik in het weeshuis. Word alsjeblieft niet boos op mam, ze heeft echt alles gedaan wat ze kon. Ik heb een jongen ontmoet die net zo van genezen houd als ik. Alleen van zijn vader mag hij het bos niet meer in. Het zou te gevaarlijk zijn, maar hoe moeten ze dan aan kruiden komen voor de apotheek. Hou nog even vol. Je kan nog steeds winnen.
XXX Prim, je kleine eendje
"EEEETTTEEEN!!" Ik schrik op en klap het boekje dicht. Leg hem weer onder mijn kussen en klim uit mijn bed. Ik loop naar de eetzaal. Terwijl ik ga zitten zie ik een in elkaar geslagen jongen binnen komen. Nee!, dat kan niet, het is hem toch niet.
JE LEEST
Thg uit de ogen van prim
FanfictionHoe Katniss de hongerspelen beleeft heeft is al lang bekent maar wat gebeurt er inde tussen tijd met Prim en hoe schattig is ze eigenlijk?