Even blijf ik zenuwachtig staan. Dan haal ik diep adem en zeg:" meneer! wilt u mijn noten kopen!" het klinkt harder dan wat de bedoeling was en iedereen kijkt naar mij. Ik ben doodsbenauwd en ben bang dat ik van angst flauw zal vallen. Maar dat gebeurd niet. Ik recht mij rug en zeg:" zou u dat willen doen?" "Naar jij bent Prim, wat doe jij nou hier. We zagen je zus hier zo vaak. Ben jij nu ook al aan het stropen geslagen." "Nee hoor ik pluk kruiden voor medicijnen en om te eten." Antwoord ik beverig. "Je hoeft niet bang te zijn. Iedereen behandeld elkaar hier als gelijken, we hebben tenslotte allemaal te weinig te eten. Nou war voor een noten heb je?" antwoord de man vriendelijk. "H-hier," zeg ik nog steeds een beetje nerveus,"het is een zak vol." "Ja die noten kan ik wel gebruiken. Welkom in de As." "Bedankt, als je m-medicijnen nodig hebt d-dan mag je gerust l-langs komen." Antwoord ik een beetje zenuwachtig. Ik loop snel de As uit en begin met een beetje geld de weg af te lopen baar ons huisje. Als ik bij ons huisje aangekomen ben staat mijn moeder in het keuken kastje te kijken of er nog wat in zit, maar het is hele maal leeg. Het is maar goed dat ik vandaag naar het bos ben gegaan. Ik loop de kamer binnen en mijn moeder draait zich om. "Ik ben naar het bos geweest, ik heb kruiden gevonden. En" ik wijs naar de buidel aan mijn riem," ik heb ook nog wat geld." Zeg ik. Ik zie mijn moeder verbaast opkijken en ze zegt:" waar haal je dat nu weer vandaan?" "ik had nog wat noten gevonden en die heb ik verkocht. Ook heb ik nog een zak met graan geruild voor wat penen. Nu kunnen we wel weer even vooruit." mijn moeder lijkt erg blij met het graan, maar ik zie haar pas echt vrolijk worden als ze ziet wat voor een kruiden ik heb geplukt. "Super dat die planten en groeide en weet je nog dat we een keer paardebloemen salade hadden gemaakt, dat kunnen we ook nog maken. Niet alleen Katniss kon voor het eten zorgen, jij kan er ook wat van." Ik zie haar verdrietig kijken als ze aan Katniss denkt.
JE LEEST
Thg uit de ogen van prim
FanfictionHoe Katniss de hongerspelen beleeft heeft is al lang bekent maar wat gebeurt er inde tussen tijd met Prim en hoe schattig is ze eigenlijk?