Hari perkhemahan.
"Good morning everyone!Cikgu harap semua sihat and teruja for the last year camp!"
"Okay semua!Untuk perkhemahan tahun niy,cikgu nak buat kelainan.Setiap tahun,satu group ade 8 orang.Dan 8 orang tuh adalah sama jantina.Jadi tahun niy,cikgu nak satu group 4 perempuan 4 lelaki.Jadi cikgu nak korang,cari kawan untuk 4 orang dulu."
"Dah cikgu!"jerit Dax semangat.
"Ye Dax saye tau awak dah ade kawan.Kejap ye tunggu kawan ii yang lain."
———————————————————————
"Okey selesai?Sekarang cikgu nak gabung group 4 perempuan 4 lelaki.Dalam masa 5 minit!"Semua pelajar kelam kabut namun Tash dan kawannya hanya berdiri di tepi dewan itu menunggu sesiapa yang ingin 'berkawan' dengan mereka.
"Gibbs sayang!Jom group dengan I!"Kelihatan Iffy sedang cuba menarik tangan Gibbs.
"Can you please don't disturb me?Serabut tau tak!"Gibbs menarik tangannya dan mengajak rakannya ke arah kumpulan Tash.
"Fay,Ray nak group dengan korang boleh?"Ray meminta izin dari Fay.
"Ha kitorang nak grup dengan korang boleh?"Gibbs berterus terang.
"Asal tak join Iffy?"Tash menjeling Iffy yang sedang melihat mereka dari belakang.
"Tak nak.Kitorang nak dengan korang."
"Okey 5 minit sudah pun tamat.Harap semua ada di group masing ii."
"You got no choice,girl."Gibbs berkata pada Tash.Nak tak nak,dia terpaksa terima kenyataan yang dia berkumpulan dengan manusia yang baling span basah padanya tempoh hari.
"Okey!Cikgu menarik tengok kumpulan Gibbs.So Gibbs,boleh perkenalkan siapa ahli kumpulan kamu?"
"Gibbs,Ray,KJ,Troll,Tash,Fay,Dea,Dax."Ringkas saja pengenalan.
Pengenalan ahli kumpulan berlaku dengan lancar sekali.Sehinggalah tiba di kumpulan Iffy.
"Sorry miss.But boleh tak group lelaki niy tuka dengan group Gibbs?Tadi sebenarnya Gibbs nak join group I,tapi masa dah habis,so dia tak sempat!"Iffy mula membuat cerita.
"Yeke,Gibbs?Kamu nak tukar?"tanya Cikgu Intan yang tepah mencurah bakti di Bougainvillea International School selama hampir 6 tahun.Telah banyak perangai pelajar yang dia hadam.
"Nope,miss.Saya yang pilih group niy."tegas Gibbs sambil menjeling tajam ke arah Iffy.
Cikgu Intan mengerutkan dahinya.
"Okay.Lepas niy,takde tukar tukar group dah.Niy kumpulan tetap."tegas Cikgu Intan.
———————————————————————-
"Okay!Attention!20 minit lagi sebelum masuk hutan,so please please please and please,check dulu semua barang dah ade ke,group members semua dah ready.I taknak ade yang tercicir!"Cikgu Intan menyerahkan alat pembesar suara kepada presiden sekolah,David."Okay guys!Jalan dalam group.Lelaki depan perempuan belakang.So that dari group first,perempuan depan belakang ade lelaki.Senang kalau ade pape,yang lelaki boleh tolong.And tolong sebelum pergi mane ii,tell your group captain first!Faham?"
"Aye aye capt!"jeritan pelajar tahun akhir Bougainvillea International School bergema segenap dewan.
"Great!Satu group dengan pembawa masalah!"Tash mengeluh.
"Relax!We will take care of you guys,perfectly!"KJ mencelah.
"Shut the f**k up!"Dea menolak KJ ke tepi untuk memberi laluan kepada Tash untuk ke hadapan.
"Yo!Ganas!"Troll masih tidak berhenti gelak selepas melihat KJ dimarahi Dea.
"Diamlah kau."KJ menjeling Troll.
———————————————————————
"Group you number 6."David menghulurkan no kumpulan kepada Tash."Thanks.And Dave,group no 7 siape?"Tash bertanya sebelum kembali ke kumpulannya.Suasana dewan yang sedikit kecoh susah untuk Tash mengecam siapa yang mengambil nombor sebelumnya.
"Group Iffy.Good luck la kau.Tapi takpe kot,sebab kan perempuan kat belakang,and belakang kau lelaki group dia."David yang tahu tentang permusuhan Iffy dan Tash cuba menyedapkan hati Tash.Walaupun David tahu yang Tash tidak takut pada Iffy,dia risau bakal jadi pergaduhan besar di dalam hutan nanti memandangkan Tash berkumpulan dengan 'crush' Iffy.
"Ok thanks!"Tash berjalan ke arah 3 kawan baiknya.
YOU ARE READING
Just for a day
Teen FictionBougainvillea International School,atau lebih dikenali sebagai Perfecto School,terkenal di kalangan pelajar sekolah lain kerana pelajar sekolah itu sendiri. Penuh dengan pelajar yang kaya,perkhidmatan sekolah yang sempurna,atlet yang aktif dan berga...