9

3 1 0
                                    

"Good morning,everyone!Bangun bangun bangun!"Jeritan Cikgu Intan kedengaran dari dalam khemah.Ketukan periuk juga turut bergema menemani suara lantang Cikgu Intan.

"Minta semua berkumpul di lapangan ya."Pesan David ketika rakan-rakannya sedang berlari keluar dari khemah.

"Dave,ada apa?Asal kena kumpul kat lapangan?"Tash yang sedang merangkul lengan Fay bertanya pada David sambil tangannya leka menggosok mata yang masih mengantuk.

"Taklimat la kau ni pun.Tahula mengantuk tapi soalan biarla logik."David menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Itu aku tahu.Tapi kenapa awal sangat.Bagila kitorang mandi dulu."

"Yeah so that we can stay fresh like a bunch of flowers!"Dea dan Dax yang baru bangun menyampuk perbualan mereka.

"No need to get a shower.Y'all already look like a flower."David tersengih.

----------------------------------------------------------------------

Gibbs dan Ray yang baru keluar dari khemah disergah Troll dan KJ.

"Tengok apa?"Troll meletakkan lengannya di atas bahu Gibbs.

"Tu ha.Dave tengah flirt dengan our girls."Ray menjawab soalan Troll yang tiba tiba menyergah.

"Our girls?Hahahaha!Sejak bila diorang jadi OUR GIRLS?"Terbahak-bahak Troll gelak sehingga lengan Gibbs ditampar-tampar.

"Eh kau ni.Bahu aku pulak ditampar."Gibbs menolak tangan Troll yang masih pada lengannya.Lengannya disapu.Pedih.

"Takdela.Tiba tiba si Ray ni claim girls tuh kita punya.Diorang tuh pandang kita sebelah mata pun tak.Tetambah si Tash tu.Takdenya dia pandang kita lepas Gibbs buat dia semalam."Troll mencuit pinggang Gibbs.

"Eh aku buat apa?"

"Ala kau niy buat tak tahu pulak.Kau .."Tak sempat Troll menghabiskan ayatnya,Ray telah memotong.

"Eh dahla tu.Aku bukannya claim diorang.Our girls tu maksud aku,girls group camp niyla.Troll tuh ha fikir lebih."Ray sempat menjeling KJ yang hanya diam sedari tadi.

-------------------------------------------------------

"Really,Dave?We look like a flowers?"Bersinar mata Dea apabila seseorang memanggilnya bunga walaupun belum mandi.

"Yah,bunga tahi ayam.Dahla aku gerak dulu.Cepat sikit pergi lapangan."David sempat tergelak melihat reaksi Dea yang memuncung setelah digelar sebagai bunga tahi ayam.

"David cakap apa tadi?"Tanya Gibbs setelah melihat David meninggalkan mereka.

"Berkumpul kat lapangan."Balas Tash ringkas sebelum menarik tangan Fay,Dea dan Dax ke arah lapangan.

"Marah betul dia dengan kau." Troll menyiku Gibbs perlahan.

"HAAA ! Aku tau kenapa."Bersinar mata KJ seolah tahu kenapa Tash bersikap dingin.

"Asal ?" Gibbs menyoal.

"Dia dengan Dax kan period.So ya,hormon."Dengan bangga KJ menyuarakan jawapannya yang ... hm , quite makes sense.

Troll menunjal kepala KJ.

"Takde jawapan realistik lagi ke?"

"Eh aku dah bagi.." Tak sempat ayat KJ habis,Gibbs pantas memotong.

"Dari aku dengar korang bergaduh,baik aku pergi lapangan dulu.Kang marah lagi cik dictator tu."Pantas Gibbs menarik Ray bersama ke lapangan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 23, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Just for a dayWhere stories live. Discover now