Feride nin anlatımı :
Bu aksam balo var , planın herseyi taman ve Defne hala odadan çıkamadı. İki saat oldu napıyo içerde , Gec kalcaz !
"Defneeee, hadiiii amaaa "
Bir türlü giyinemedi ya .
klik sesiyle başım kapıya dogru döndü. Bi saniye . De-Defne ! Bizim Defne ! Aman tanrım ! Gözlüğü çıkarmıs . Ağzım açık ona bakınca gülümsedi ve beni baştan aşağı süzdü. "Aynı ajana benzedik " diyerek kıkırdadı.
"Sen gözlüksüz görebiliyomusun ? " diye şaşkınca sordum . Başını eğdi ve " sadece biraz bulanık " diye mırıldandı. Korna seslerini duyunca " hadi taksi geldi " dedim.
"Tamam " diyerek el fenerlerini aldı.
Evden çıkıp taksiye bindik. Birsüre birbirimize baktıktan sonra Defne taksiciye " .......... Balo Salonu na " dedi.
Adam başını sallayıp önüne döndü.
Aklıma nedensizce bizim evdeyken gördüğüm kabus geldi. Düşünmeyi bırakıp defneye döndüm. İkimizde deri siyah dar paça giymiştik. Defne kırmızı deri mont giyip saçlarına fön çekmiş , ben ise siyah deri mont giyip saçımı sıkı bir at kuyruğu yapmıştım. İkimizde siyah convers giyip Birazcık da rimel sürmüştük.
Uzun bir süreden sonra taksinin durmasıyla geldigimizi anladım. Kalbim heyecanla küt küt atmaya başladı . Adama parayı verip taksiden indim. Defne de inince Defne ye bakıp derin bir nefes verdim. " plan başlasın " diyerek gülümsedi.
Kimseye görünmemeye çalısarak balo salonu binasının arka tarafına gectik. Tabiki balo salonuna girip geçmedik. Hala dısardayız ve boyumuzu aşan pencereye umutsuzca bakıyoruz.
Defne sanki aklına bir fikir gelmiş gibi parmağını şıklatıp sırıttı.
Arkasını dönerek bir yere doğru ilerlemeye basladı. " nereye gidiyosun defne ya " diyerek mızmızlandım. Gıcıklık olsun diye omuz silkti ve yürümeye devam etti. Oflayarak sırtımı duvara yasladım ve defneyi bekledim
***
Defnenin "geldim " deyişini duyunca
"Sonunda teşrif edebildiniz defne hanım " diye ona bakmadan sitem ettim. Tam 15 dk olmustu.
Ona sinirle baktım ve elindeki şey dikkatimi çekti.
Elinde uzun bir tabureyle gelmişti. Ona bakarak " nerden buldun bunu " diye sessizce ve şaşkınca çığırdım. Omuz silkti ve pislikçe sırıtarak " çatla meraktan " dedi. " hicte merak etmedim " diyerek gülümsedim. İçimdeki hırs nefs hanımın
Tabi tabi eminim öyledir hiiiiç merak etmedin sankidemesiyle hırs nefs hanıma icimden dil çıkardım.
Tabureyi alıp duvara yasladım. Üstüne çıkınca büyük pencereye ulaşabildim.
Pencereden içeriye geçip yere atladım.
"Ufffff kolum " diye mırıldandım.
Defne de pencereden geçip yere atlayınca
"Ayağım burkuldu " diye sızlandı.
"Bizden ajan majan olmaz " dediğimde göz devirdi ve "pencere dediğin bu kadar yükseğe yapılmaz " diyerek sinirle konustu.
Aklıma gelen şeyle " defne el fenerlerini aldın dimi " dedim. " sen almadın mı " dediğinde surat asarak " bizden cidden ajan felan olmaz " dedim.
Birden kahkaha atmaya başladı . "ahahahah çoahahha çok güzel yedin numarayı ahahha " dediğinde " Defne " diye çığırdım. El fenerini açtı ve duvarlara baktı. " Şey al sen bak " dedi ve surat astı.
"Niyeki " dediğimde pot kırdığımı fark ettim. Defne bulanık görüyodu gözlugu çıkardığı için . Sanırım bu onu cidden üzüyordu. Titrek bir nefes verdi ve el fenerini uzattı. Elinden aldım ve duvarlara baktım. Sonunda şartelleri bulduğumda sırıtarak hepsini aşağı indirdim.
" Ferideee " diye seslenen defneye bakıp " hı?" dedim . " Biz burdan nası çıkıcaz tabure dışarda kaldı " dediğinde " EYVAH!" diye bağırdım. Tam o anda bi kapı sesi duyuldu ve başımız sesin geldigi yöne döndü.
El fenerini oraya tuttuğumda çıglık atmaya başladık! Saçı sakalı birbirine karışmıs , sarı dişleriyle sırıtan bir adam ! Adam " pardon ben küreği alcaktım " diyerek küreği alıp çıktı.
Rahatlıkla bir nefes verdim. Defne ise kaslarını catip " kapı varmis " dedi. Hemen kolundan tutup cekistirdim. " Hadi balodaki hizmetlilerden kıyafetleri almak icin onlari karanlikta kacirmamiz gerekiyo " diye söylendim. Defne ise "ayağım acıyo yavaş " diye sızlandı.
***
Balo salonuna girdik. Heryer karanlık ve Herkes çığlık çığlığa bagırıyor. Kahkaha atmamak için kendimi zor tuttum.
Yavasça salonda yürümeye basladım. Bir anda bişeylere çarptım ve kırılma sesleri geldi.
Herkes daha çok cığlık atmaya basladıgında geri adımlar atarken ayağım bardağın üstüne çıkınca ayağım kaydı ve et gibi bişeyin üstüne düstüm . Çıglık atanlarla birlikte çığlık atmaya basladığımda ışıklar yandı. AH Kahretsin JENERATÖR!!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elindeki Kalbim
RomanceÇam ağacına düşen gölgesine baktı. Sonra şiddetle esen rüzgara yüzünü çevirdi.Yaşam onları sevdiklerinden çekip koparmıştı. kendisi Feride Ahmet 'ini , Kutup yıldızını nasıl bırakacaktı .Peki ya nasıl bırakılacakdı?! Yetmiycek miydi bu kadar çile...