Atatürk ismini duyupta onunla gururlanmayanlara hep acımışımdır. Nasıl da cahil yaşıyorlar farkında bile değiller. Nasıl bir çöldeki yağmur, orada yaşayan canlılar için herşey demekse ,Atatürk'te Türkler için herşey demektir. Onun ilkeleri, onun yaşadıkları olaylar karşısındaki tepkileri, bize örnek olma açısından okadar önemli ki.
Atatürk olmasaydı Türk toplumu çoktan tarih olmuştu. Kaybolmuş medeniyetler içerindeydik. Onun sayesinde Türk ve Türkiye yaşıyor. Onun açtığı yolda gider, ilkelerini ve yaptığı kalkınmaları devam ettirirsek çok uzun yıllar varolabileceğiz. Yoksa sonumuz yakındır.
Allah insanlığın bittiği bir noktaya Peygamberimiz Muhammed'i yollamış, dinimizi ortaya çıkarmış ve insanlığın kurtuluşu için çok büyük mücadeleler verilmesini sağlamış ve müslümanlığın doğuşunu gerçekleştirmiştir. Müslümanlığın doğuşunun önderi Peygamberimiz Muhammed ,normalde öksüz bir çocuktu. Eğer yüce Allah'ın yüce kudreti ona yardım etmeseydi ,bu çelimsiz insan ne yapabilirdi? Ama Allah onu insanların kurtuluşu için yolladı ve onu hicbir zaman unutmayacağımız bir güç şekline soktu. Onun yaptıkları ve söylediklerini ders alıp yolumuza devam ediyoruz.
Atatürk'te Türkler yok olmak üzereyken Allah tarafından yollanan çok büyük bir güçtür, kurtarıcıdır. O da peygamberimiz gibi öksüzdür. Akrabalarının yanina sığınarak yaşamıştır. Normalde tek başına bir ülkeyi kurtarıp koca dünyaya adını yandıramazdı. Ama Allah ona öyle bir güç verdi ki hiç bir zorluk yenemedi onu. Yaptıklarıyla, taktikleriyle ve emirleriyle Turkiyeyi kurtardı ve Turkiye'yi büyük bir millet haline getirdi. Dünyanın saydığı bir millet. Allah istemeseydi bunların hiçbiri olmazdı.
İnsanlar Peygamberimiz zamanındaki mücadeleleri de, Atatürk zamanındaki mucadeleleri de kitaplardan okuyor, başkalarından dinliyor. Gerçekler bilinenlerin milyon kat fazlası. Yaşaması zor, dayanması zor, çok büyük kayıplar verilen savaşlardı bu yaşananlar. Bu savaşların komutanı idi Atatürk ve Peygamberimiz Muhammed. Ikisini de Allah yollamıştır.sonra da onlara üstün beceriler vermiştir. Başka türlü olmazdı.
Ama günümüzdeki insanlar bu iki üstün güce yani Allah'ın takdiriyle üstün hale getirilmiş bu güçlere dil uzatıyorlar. Bu iki lidere birbirlerinin düşmanıymış gibi bakıyorlar ve öyle gösteriyorlar. Bu yalanlara inananlar da az değil.
Atatürk ve Peygamberimizi farklı kutuplarda gibi gösterenler en büyük günahı işliyorlar. Allah mutlaka onların cezasını verecektir.
Atatürk ve Peygamberimiz aynı amaca hizmet etmişlerdir. İnsanlığı kurtarmışlardır. Bir kere bile kötülük yapın denemişlerdir. Ikisi de dünyadaki gözle görülen meleklerdir.
Onları birbirlerine düşman bilen insanların ya çok cahil yada art niyetli olduklarını düşünüyorum. Üzülüyorum onlar için. Bu ülke ve müslümanlık yok olursa bir gün, o cahil insanlar sayesinde olacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duygular Beynin Patronudur.
Randomİnsan davranışları ve sebebleri hakkında düşüncelerimi ve toplumun çoğunluğunu etkileyen lider kişilerin davranışları ve insanlar üzerindeki etkileri. Ayrıca kendimle ilgili düşüncelerimi anlattığım denemeler.