Akıllı mısınız? Yoksa zeki misiniz? Aptal mısınız? Yoksa dahi misiniz ?
Akıl ve zeka aynı şey değildir. Akıllı bir insan çevresindeki ihtimal olayları önceden hesaplar ve ihtimal olan olay geliştiğinde ona göre en makul olan tepkiyi verir. Kendine ve sevdiklerine en az zararla,en çok fayda nasıl sağlanır hesaplar ve ona göre hareket eder.
Zeki insan ise olaylara karşı hızlı çözümler bulur. Hesapları çok hızlı yapabilir. Pratik çözümleri vardır ve yaratıcıdırlar ayrıca.
İnsanlarda akıl ve zeka bir arada bulunur. Ama hem aklın, hem de zekanın seviyeleri vardır. Bir insanın akıl ve zeka seviyesindeki farklar , o kişinin hayatını ve yaşam tarzını belirler.
Eğer kişide akıl zekadan fazlaysa genelde sakin, huzurlu, mütevazi bir hayat yaşar kişi. Çünkü aklını daha fazla kullandığı için hep temkinlidir. Fazla zeki olmadığı için çok renkli bir hayatı yoktur.
Çok zeki olan insanlar, birazda akıllı ise çok renkli ve rahat bir hayat sürerler. Aklını ve zekasını kullanır, başkaları sayesinde herşey altın tepside gelir önlerine. Çok güzel hayat sürerler.
Çok zeki olup, akıl seviyesi çok düşük olan insanlar ise hep zekasına güvenir. Çabuk, kolay ve çok para kazanmak için hep kurnazlık peşinde koşarlar. Sürekli başları derde girer. Çünkü akıllarını kullanamadıkları için yüzlerine gözlerine bulaştırırlar. Bu tip insanlar genelde üçkağıtçı, sahtekar gibi lakâp taşırlar.
Hırsızlık yaparlar. Her türlü sahtekarlık onlardadır. Ömürlerini karakollarda, hapishanelerde geçirirler.
Eğer bir insanın hem aklı, hemde zekası normalin biraz üstünde bir seviyede ise ; basarılı ve güzel bir hayat sürerler. Önlerine çıkan fırsatları akılları ve zekalarını birlikte kullanıp iyi değerlendirirler. Mutlu ve ferah bir hayat sürerler.
Hem akılsız, hem zekâsız insanlar ise hep birileri tarafından kullanılır. Genelde kötü niyetli insanlar tarafından maşa olarak yada feda edilecek kurban olarak kullanılırlar. Bu tip kişiler emir almadan hareket edemezler. Aldıkları emrin kötü yada iyi olduğunu fazla hesaplayamadıkları için emri hep uygularlar. Bu nedenle de hep sürünürler ve kötü bir hayat yaşarlar. Çevresindekilere de aynı hayatı yaşatırlar.
Hem çok zeki hem de çok akıllı insanlar ise çok başarılı olurlar. Çok kişiyi etkilerler. Çevrelerindeki insanlar onlardan hep emir alır. Çok kişilerin hayatını etkiledikleri için bu kişilerin kişilikleri de çok önemlidir. Bu tip kişilere lider denir. İyi kalpli bir lider çevresine yararlı şeyler yapılmasını sağlar. Hep çözüm üretmeye ve toplumun huzuru ve kalkınması için çalışırlar. Bu tip liderler halkı tarafından yüceltilirler. Atatürk gibi.
Kötü kalpli bir lider ise kendi çıkarları için hep başkalarına zarar verir. Örneğin mafya babaları kötü kalpli liderlerdir. Hem kötü, hem acımasızdırlar.
Bazı liderler ise diktatördürler. Yetkilerini kötü emelleri için kullanıp bir toplumun yok olmasına bile sebeb olabilirler. Halklarına zülüm ederken kendileri lüks içinde yaşarlar.
Şimdi söyleyin bakalım siz hangi guruptansınız?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duygular Beynin Patronudur.
Randomİnsan davranışları ve sebebleri hakkında düşüncelerimi ve toplumun çoğunluğunu etkileyen lider kişilerin davranışları ve insanlar üzerindeki etkileri. Ayrıca kendimle ilgili düşüncelerimi anlattığım denemeler.