BAB 3

129 18 2
                                    

Yena p.o.v

    " You know mom.. Sometimes, I feel like want to born to be like you, an elegant, beautiful mother and woman. But, sometimes, I don't want to born be your daughter.." Pisau di tangannya dimain-main di hujung jari memandang seorang insan yang terikat di kerusi.

    " Yen selalu tanya diri sendiri? Am I your daughter omma?" Yena memandang insan yang bergelar Puan Choi di depannya itu. Wanita elegan yang selalu muncul di kaca televisyen memandang anak perempuannya sayu.

    " Yen anak omma sayang... kamu satu-satunya anak omma.." Ucap Puan choi sebak. Dia terkejut apabila yena menendang kerusi di tepinya. Yena mendekatkan mukanya dengan muka wanita yang melahirkannya itu dan berbisik.

    " If you love me, why did you treat me like a rubbish in that damn house! You always hurt my feelings. You never love me like you do to oppa. Why?" Yena berbisik perlahan. Air matanya dah tak larat nak mengalir. Dah penat mengalir ketika changbin meninggalkannya dulu. Ketika dia diseksa di rumah sendiri.

    " I love you yena. Just like your brother, but I just can't. Omma tak bermaksud nak mendera kamu yen.. Tolong faham.." Pujuk Puan Choi. Yena tergelak psiko di situ sebelum mukanya bertukar marah. Pisau dibenamkan di lengan Puan Choi kuat. Wanita itu menjerit kesakitan manakala yena semakin suka mendengar jeritan wanita itu.

    " Ops, sorry.. Sakit ke omma? Well, inilah tak seteruk yang yen rasa dulu. Dulu, omma pernah curah air yang mendidih semata-mata nak mengejutkan yen tidur. Dan ianya masih berparut. Walaupun dah tak sakit, tapi parut di hati tak sembuh omma. You make your own child like this. So, terima jelah.." Pisau itu ditarik setelah selesai kerjanya. Dia tergelak suka melihat wanita itu tak berdaya membuat apa-apa lagi sebelum dia meninggalkan gudang kosong itu. Pintu siap dikunci. Memang dia nak kehilangan wanita itu menjadi viral di semua tempat. Puan Choi yang cantik dan elegan menghilangkan diri kerana stres. 

Izone home,

    " Where did you go yen? Sekarang ni dah pukul 2.45 pagi tau! Kau gila ke apa bunuh orang waktu ni?" Bebel eunbi sebaik sahaja gadis itu tiba di rumah. Yena menatap ketua izone datar sebelum menuju ke bilik air. Tangan dan pisau yang dipenuhi darah dibasuh di sinki. 

    " I play with some toys unnie. Don't be so mad please.." Balas yena melihat kelibat eunbi dari cermin bilik air.

   " Your mother is not you toy CHOI YENA!" Jeritan eunbi menyedarkan hampir kesemua ahli izone. Mereka berlari ke bilik yena namun tak berani nak masuk. Kalau eunbi tengah marah, jangan masuk campur kalau tak nak mati.

    " She can treat me like a toy. Why I can't treat her like a toy to?!" Balas yena. Eunbi mengurut kepalanya yang rasa sedikit pening sebelum memandang ke arah muka pintu. Chaewon, yuri, minju dan wonyoung yang sibuk memerhati pantas melarikan diri ke bilik mereka semula sebelum dikesan oleh eunbi.

   " Yen. Janji dengan unnie. This is the last. Jangan seksa ahli keluarga kau lagi. Janji boleh?" Eunbi menunjukkan jari telunjuknya. Yena memandang datar sebelum mengeluh. Dia membuat pinky promise dengan eunbi.

   " Aku tak janji tapi aku akan berusaha tak bunuh Tuan Choi dan Choi Seungmin tu.." Balas yena senang. Dia keluar dari bilik air dan berbaring di katilnya tanpa menukar baju. tak peduli jika bajunya berbau hanyir kerana darah.

    " Haish.. Choi yena.." Sempat lagi yena mendengar gumaman eunbi sebelum dia hanyut ke alam mimpinya.

------

Chaeyeon p.o.v

    Jam dah menunjukkan pukul 6.45 pagi. Seorang gadis yang digelar main dancer kumpulannya sudah bersedia dengan baju sukan untuk joging pada awal pagi yang masih suram itu. Dia memakai baju ini:

    " Eoh? Semua belum bangun lagi?" Tanya chaeyeon apabila keluar dari biliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    " Eoh? Semua belum bangun lagi?" Tanya chaeyeon apabila keluar dari biliknya. Suasana rumah masih sunyi. Semalam bising sikit dengan suara eunbi dan yena bergaduh. Dia dengar tapi malas nak melayan. Jadi sambung tidur balik. Chaeyeon ke dapur dan melihat ke dalam peti ais. Hmm.. Minju lupa beli barang dapur lagilah ni..

     " Pergi joging dululah. Lepas tu baru beli.." Putus chaeyeon untuk dirinya sendiri. Dia pun tak tahu bila manusia dalam rumah ni nak jaga. Eunbi mungkin jaga kejap lagi. Yena mungkin paling lambat. Dia tidur lambat semalam. Chaeyeon ke taman dan membuat rutin pagi yang slelau dibuat sehingga jam menunujukkan pukul 8.50 pagi. Dia berhenti berjoging dan menuju ke pasar. Nak beli barangan dapur.

     " HAN JISUNG! Ni, apa yang kau cari dari tadi." Langkah kaki chaeyeon terhenti mendengar nama itu. Dia memandang ke belakangnya dan nampak felix dan han. Felix menunjukkan sesuatu kepada Han dan Han mengangguk-angguk. Tersedar diri diperhati, Han mengangkat kepala dan cuba mencari seseorang sebelum matanya bertentang dengan mata chaeyeon yang memandangnya. Chaeyeon cepat pergi dari situ sebelum Han mendapatkannya.

Han p.o.v

    " Yah! Hyung! Dengar tak apa lix cakap?" Felix menggoncangkan bahu Han kuat. Han seperti terpukau melihat chaeyeon di depan mata tadi. Dia mengalihkan pandangan terhadap felix yang masih setia memandangnya dengan muka blur.

    " Sorry. Apa tadi?" Tanya han semula. Chaeyeon dah takde kat sana. Entah bila perempuan tu pergi pun dia tak tahu.

    " Dah ada semua barang ni. Ada apa-apa lagi ke? Kalau takde, baik kita balik. Nanti lambat yang lain sarapan." Ajak felix. Han hanya mengangguk dan mengikut felix dari belakang. Itu chaeyeon kan? Lee Chaeyeon ex dia, kan?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


HEALWhere stories live. Discover now