11 - Ghosting

17 3 13
                                    

Dah hampir 2 bulan aku habis sekolah. Aku tengah tunggu result spm keluar sekarang.

Keadaan aku sekarang? Ouh masih lagi single.

Janganlah marah aku sebab tak terima Alyan lagi. Aku dah cuba terima dia lah ni. Waktu dah nak dekat spm tu aku dah tak kisah sangat dah orang ejek kitorang ke apa.

Sign report card ? Even sign report card aku pun umi yang datang.

"Adik, umi tanya adik taknak datang rumah dia ke?"

Aku hanya menggeleng lemah. Bukannya taknak, anak umi yang taknak jumpa aku.

"Dik kau ni akak nengok terperap je. Tak jumpa Alyan ke dik?"

Aku buat-buat tak dengar. Pintu bilik aku tutup. Sorry kak, adik takde mood.

Mana dia? Esok dah birthday aku tapi dia hilang. Bukannya aku tak cuba nak jumpa dia, tapi...

                         

"Assalamualaikum umi, Adelia datang ni."

"Eh waalaikumsalam meh sini masuk."

Bahagian motor aku lihat. Eh mana dia?

"Adelia cari Haqq ke? Ouh Haqq takde  dia pergi keluar dengan Ariq , Heykal."

"Dia tau ke Adelia nak datang?"

"Ouh dia tau, cuma dia kata dia busy so memang takleh duduk rumah. Umi pun malas lah nak bebel."

Aku hanya pura-pura senyum. Sampai hati Haqq..

"Dah jom masuk. Umi ada masak spaghetti carbonara."

Aku masuk ke dalam rumah Alyan. Air mata yang bertakung aku tahan dari jatuh di depan umi.

Sampai macamtu dia mengelak dari aku. Aku pun tak faham. Apa salah aku?

                             ×××××

"Ad bangun Ad!"

Pintu bilik aku diketuk kuat. Phone di tepi katil aku capai

6.00 a.m.

Awalnya kejut aku. Harini dahla cuti. Eh tapi aku memang cuti setiap hari sekarang memandangkan tengah tunggu result.

"Apa kak? Ad mengantuk lah."

"Jom ar joging aku bosan lah sia. Assignment aku banyak sangat lama-lama aku gila."

"Ha japlah. Takkan Ad takyah mandi aduh kak ni. Tunggu ar 15 minit jap."

"Tak payah mandi beriya sangat. Lepas joging mandi balik juga nanti."

Aku hanya mengangguk lemah. Mengantuk sebenarnya.

                               ×××××

"Adik kau masuk dalam dulu. Aku nak pergi rumah Maya jap dia ajak aku lepak."

"Ha okay."

Aku malas lah nak menjawab dahla penat kena paksa joging.

Eh apesal selipar depan rumah aku banyak sangat ni? Pintu aku buka. Uish gelap. Ada upacara sembah hantu ke apa ramai-ramai ni?

Jangan Datang CintaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang