Olli pov:
Heräsin aamulla ajoissa herätykseen, (mikä oli erittäin yllättävää). Luulin nukkuneeni pommiin mutta näköjään en. Ehdin kerrankin syödä hyvin ja valmistautua muutenkin. Lähdin studiolle ajoissa koska päätin kävellä ja tiesin että Joel saisi päähänsä että lähdemme bisselle läheiseen baariin treenien jälkeen, joten autolla ajo kunnossa en sen jälkeen ole. Pääsin studiolle ja vain Joonas oli paikalla. Kun Joonas näki minut oli hän ensin ihmeissään että olen kerrankin ajoissa, mutta sanoi sitten että kaikki eilen tekemäni basso äänitteet olivat poistuneet koneelta joten ne piti soittaa uudestaan. Huokaisin ja lähdin virittämään bassoani. Muut tulivat studiolle jonkin ajan kuluttua ja Joel pahoitteli äänitysten katoamista. Huokaisin ja sanoin että eihän siinä muu auta kuin soittaa uudestaan. Kerrattiin eka pari kohtaa mitä oli eilen jääny jotenkin oudoiksi ja lähin sitten soittamaan.
-okei, otetaan eka kertosäe, kun se menee sulla hyvin eiks meekkin? Joel kysyy. Nyökkään vastaukseksi ja alan soittaa saatuani luvan. Soitin kaikki kohdat läpi ja tarkensimme paria kohtaa jotka olivat hieman sekavat. Aleksi oli tullut jossain välissä studiolle ja oli kuunnellut soittoani. Kun sain bassot lopulta soitettua, istuin sohvalle ja kuuntelin kun Joel kirosi jotain äänitteiden kanssa. Toivoin että Joel ei saa hävitettyä äänitteitä uudelleen.
-voi helvetti nyt sentään, Joel kiroaa.
-ethän vaan hävittäny niitä taas, Niko kysyy ja nostaa toista kulmaansa kysyvästi.
-ehkä... Joel vastaa.
-okei, ne ei yleensä häviä noin helposti joten katotaas jos ne ois täällä, Aleksi sanoo ja kääntää koneen itseään päin. Nyt näen hieman paremmin Aleksin kasvon piirteet ja hän on oikeasti söpömpi kuin oikeassa elämässä kuin kuvissa, Olli ajattelee. Onks tää nyt jotain rakkautta ensi silmäyksellä vai mitä tää on? No ehkei vielä rakkautta mutta ihastusta ainakin.Aleksi pov:
Oon ihan vitun innoissani! Mä liityn bändiin! Vittu BÄNDIIN! Tänään meen ekaa kertaa käymään niitten studiolla ja katotaan sovinko porukkaan. Kyllä nää tyypit on näyttänyt että kaikki kyllä sopii porukkaan kunhan vaan on oma itte sä mutta mua jännittää silti. Ajan auton jonnekin sen studion lähelle ja jotenkin löydän reittini studioon. Kun astun sisään nään neljä tyyppiä. Riisun kengät ja koputan sisempänä olevaan oven ja astun peremmälle. Näen kuinka vaalea hiuksinen poika nousee sohvalta ja tulee esittelemään ittensä.
-moi! Sä oot varmaan aleksi? Mä oon Joonas porko ja soitan kitaraa, Joonas sanoo ja jatkaa,
-tuo tuolla säkkituolilla istuja jolla on rumpukapulat on Tommi lalli, meidän rumpali, tossa sohvan edessä istuva tyyppi on Niko Moilanen, toinen laulaja ja tuolla koneen ääressä on Joel hokka, toinen laulaja,joonas selittää.
-juu moi, mä oon Aleksi, mut eiks teitä pitäny olla viis? Kysyn varovasti koska en ollu yhtään varma asiasta.
-joo, Olli on äänittämässä, Joonas sanoo ja pyytää käsi merkillä että tulen katsomaan.
Kävelin Joonaksen ja joelin viereen ja nään söpöimmän jätkän minkä oon ikinä nähny. Onks tää nyt rakkautta ensi silmäyksellä? Ei ehkä mutta kyllä mä ihastuin ainakin.
-ja tossa on Olli matela, se on meidän basisti kuten varmaan huomasit, Joonas jatkaa. Nyökkään vastaukseksi.
-hei Joel! Meniks toi kohta ihan vituiks? Olli kysyy ja näyttää kiroava mielessään.
-joo jos soitat sen vielä uuestaan niin saadaan homma pakettiin, Joel ohjeistaa.
Olli ottaa tottuneesti otteen bassosta ja alkaa soittaa kohtaa uudelleen ja se kuulosta ihan sairaan hyvältä. Olli saa homman pakettiin ja menee istumaan sohvalle. Millisekunnin ajan katseemme kohtaavat, kunnes Olli kääntää katseensa puhelimeensa.
-voi helvetti nyt sentään, Joel kiroaa vieressäni.
-ethän vaan hävittäny niitä taas, Niko kysyy ja nostaa toista kulmaansa kysyvästi.
-ehkä... Joel vastaa.
-okei, ne ei yleensä häviä noin helposti joten katotaas jos ne ois täällä, sanon ja käännään koneen itseäni päin sivu silmällä näen Kuinka Olli tuijottaa minua puhelimensa yli, saan pieniä kylmiä väreitä mutta yritän keskittyä nyt työhöni. Onnistuin palauttamaan äänitteet koneelle. Joel vieressäni huokaisi helpotuksesta.
-mähän sanoin että aleksi on hyvä lisä bändiin! Joonas huuta. Hymyilen hänelle.
-hei nyt mä keksin, meijän pitää lähteä bisselle tohon läheiseen baariin, Joel innostuu.
-ja sieltä se tuli, Olli sanoo ja katsoo joelia väsyneestä.
-c'mon Olli millon sä oot viimeks vetäny kunnon kännit, Joel kysyy.
-en muista millon mutta ei tuu tapahtuu uudestaan, muistan sen vitun huonon olon, Olli mutisee puoliksi itselleen ja puoliksi muille.
-mutta se on päätetty me lähetään bisselle, Joel sanoo ja alkaa kasata kamoja.
-joo mutta kaikkien pitää käydä ainakin kotona ennen kun menneen minnekään, Olli sanoo ja kasaa jo omia tavaroitaan.
-millon nähään ja missä, kysyn muilta.
-etkös sä asu jossain siinä Ollin lähellä niin voisitte tulla yhtä matkaa, ja nähään klo 20.00 baarin edessä, Joel sanoo.
-käyks se Olli sulle että tuutte Aleksin kanssa yhtä matkaa? joel vielä jatkaa.
-juu käyhän se, Olli sanoo.
-voisko joku heittää mut kotiin, kun siellä sataa vettä ja en jaksais kävellä, Olli kysyy.
-no oon menossa ihan eri suuntaan ja mulla on tossa kyytiin tulossa jo noi kaks erisuunnissa asuvaa tyyppiä, Tommi sanoo ja osoittaa Joonasta ja Nikoa.
-no kai mä sitten kävelen, Olli sanoo.
-mä voin viedä sut, sanon ja hymyilen.
-kiitos, nyt ei tarvii kävellä tuolla sateessa, Olli sanoo. Mennään mun autolla Olli istuu pelkääjän paikalle ja mä tietysti kuskinpaikalle. Ajan Ollin sen kodin eteen ja ennenkuin hän nousee kyydistä hän sanoo että jos oisin voinut tulla tähän vaikka 19.30 niin mennään tästä sitten sinne baariin. Sanon että se sopii ja yritän muistaa osoitteen. Ajelen kotiin ja valmistaudun iltaan.
ČTEŠ
Lanterns (Olli x Aleksi story)
FanfikceOlli iskee silmänsä heti bändin uuteen tulokkaaseen Aleksiin. Mutta mitä jos elämä ei kuitenkaan ole ruusuilla tanssimista vaikka elämänsä rakkauden onkin löytänyt? ⚠️Vähän kaikkii varotuksia koska en tiiä mihin tää on menossa⚠️ ⚠️Itsemurhajuttuja⚠️...