Mert'e Ulaşmam Lazım

735 35 11
                                    

Yaren benden bir cevap bekliyordu.Fakat benim aklım Mert'e takılmıştı.Bu kadar zamandır onu umursamadığım için kendime kızıyordum.Yaren birden beni sarstı "Derin bir şey söylemeyecek misin?Ya gerçekten aklım almıyor kim ne isteyebilir bu insanlardan?" dedi.

Bense sadece başımla onayladım.Biraz daha konuştuktan sonra Yaren gitti.Ben hemen odama çıkıp düşünmeye başladım.Birden aklıma köşkün ışıklarının yandığı gün geldi.Yani dün.Bu kadarı tesadüf olamazdı.Peki bu kadar ıssız bir köşkün ışıkları neden yanıyordu?Heralde bozuk bir ampulden dolayı değildir.Dün ışıkları yanıp bugün cinayet tesadüf olamazdı.Hemen elime telefonumu aldım.Bir mesaj olduğunu gördüm.Mert'ten olduğunu farkettim bu sefer sevinmiştim çünkü Mert'e ulaşmayı çok istiyordum.Mesajda "Bazı ipuçları eline geçecek onların peşinden git." diye yazıyordu.Elime ne gibi bir ipucu geçebilirdi ki?Hemen Mert'in bana mesaj attığı numarayı aradım.Bu sefer çalmaya başladı.Telefon tam kapanacakken biri "alo buyrun" dedi.

Şok olmuştum.Ne diyeceğimi bilemedim.Kekelemeye başladım."Şe-şey be-be-ben ııı ya-ya-ni bu-bu nu-nu-ma-ra-dan bana me-me-saj a-atılmışta."

"Hıı siz deminki çocuktan bahsediyorsunuz.Yanıma gelip telefonunu kaybettiğini söyledi ve size benim telefonumdan mesaj attı sonra teşekkür edip gitti.Ama ararsanız ne diyeceğimi söylemedi.Mesajı da silmiş.Yani mesajı size ben göndermedim hanfendi.Mesajda kötü bir hakaret varsa benimle ilgili değil.Bilseydim izin vermezdim ama mesajı sildiğini beyefendi gittikten sonra farkettim.Kusura bakmayın."

"Peki sorun değil" dedim ve telefonu kapattım.Hayal kırıklığı yaşadım.Bir an olsun Mert'e ulaştığımı zannetmiştim.Bu çocuk gerçekten bir şeyler biliyordu.Ve benim ona ulaşmam lazımdı.

Hemen telefonumu alıp aşağı indim.Teyzem gelmişti.Hiçbir şey demeden evden çıktım.Bir an seslendiğini duydum ama umursamadım.Koşar adımlarla Yarenler'in evine gittim.Hemen buluşmamız gerektiğini söyledim.Herkese haber verdik.Sahile giderken Sami amcaların evinin önünden geçtik.Çok kalabalıktı.Sahile vardığımızda Zeynep Burak Selim hepsi gelmişti.Fakat sahilde bizim dışımızda sadece yan siteden birkaç insan ve bir iki köpek vardı.Anlaşılan herkes Sami amcalara gitmişti.Yarenlere hemen bana Mert'in en başından beri attığı mesajları , onu takmadığımı çünkü okulda da garip davrandığını anlattım.Hepsinin ağzı açık kaldı.Selim'in bile ilk defa şaşırdığını gördüm.Burak "keşke daha erken haber verseydin belki o zamanlar ulaşabilirdik." dedi.

"Fakat dedim ya okulda da çok garip bir çocuktu bir arkadaşı bile yoktu böyle bir çocuğa nasıl inanabilirdim ki?" Dedim.

Zeynep "onu bunu bırakında Mert'i ne yapacağımızı konuşalım." dedi.

Burak benden telefonumu istedi.Verdiğimde son mesajlara girdi ve Mert'in mesajını açtı."Bakın bazı ipuçları eline geçecek onların peşinden git yazmış.Ne gibi bir ipucu geçebilir ki?Artık her mesajından haberdar olmalıyız.Belkide ipuçları mesajlarında gizlidir.Ya-ya da kö-köşkle bi-bir ilgisi olamaz mı?Kesinlikle köşkü de takip etmeliyiz.En başından beri ordan şüphe ediyordum zaten.".

Burak bunları der demez Selim hemen atladı."Burak sana son kez söylüyorum.Ne olurla olsun o köşke gidilmeyecek." dedi.

"Selim böyle bir cinayet aşamasında nasıl hâlâ köşke gitmemeliyiz diyebiliyorsun.Yazlık tehlikede görmüyor musun her gün yeni biri ölüyor."

Selim biraz durduktan sonra "bizim de mi ölmemizi istiyorsun?" dedi.

Hiçbirimiz ne dediğini anlamadık ve bir açıklama bekledik.Fakat Selim tek kelime etmedi hatta böyle dediğine pişmanmış gibi bir hali vardı.

Yaren "ne demek istiyorsun Selim?" dedi.

Selim elini boşver havasında salladı.Birden aklıma Selim'in sırrı geldi.İşte dönmemiştim o halde bana sırrını söyleyebilirdi.Tüm bu kargaşa içinde onu unutmuştum.Ama herkesin önünde de söyleyemezdim.En iyisi uygun zamanı beklemekti.Ama bunu en kısa sürede halletmeliydim.

Herkes hâlen Selim'den bir açıklama bekliyordu.Ben zaten köşkle ilgili bir şeyler yaşadığını biliyordum.Bana anlatacağını söylediği için pek üstelemedim ama diğerleri anlaşılan ciddi bir açıklama bekliyordu.Burak "o köşkle ne gibi bir sorunun var Selim?Bu aşamada bunu hâlâ nasıl saklıyorsun?" dedi.

Selim "Burak hiçbir sorunum yok anladın mı? Bunu üsteleyip durma.Başı boş bir köşke gidip ne yapacaksın?Ya bir şey olursa?Kendi canını düşünmüyorsun ama kusura bakma bizim canımız önemli en azından benim için öyle." dedi ve gitti.

Zeynep "şimdi gitmesinin amacı neydi?" dedi.

Ben "çok üstelemeyelim demek ki bildiği bir şey var" dedim.

Burak "işte biz de bu şeyi öğrenmek istiyoruz" dedi.

Biraz daha bu konu hakkında konuştuk.Fakat ben pek kendimi veremiyordum.Aklım Selim'in sırrındaydı.

Güneş batmak üzereydi.Yavaş yavaş dönüyorduk.Burak "akşam köşke gitmeye ne dersiniz" dedi.Zeynep ve Yaren "biz de bunu düşünüyorduk" dediler.Ben hemen "saçmalamayın ne kadar söylemese de demek ki Selim'in bildiği bir şey var.Asla gidemeyiz.Bu tehlikeli olabilir dedim."

Hepsi sustu.Sahilin çıkış kapısına varmıştık.Evlerimiz farklı taraflarda olduğu için hepimiz dağıldık.Eve yaklaştığımda teyzemin eve yeni girdiğini gördüm.Sami amcalara gitmiştir diye düşündüm.Eve geçtiğimde teyzem mutfaktaydı.Ona bir şey demeden odama çıktım.Arkamdan "hâlâ küsmüyüz" diye seslendi.Fakat ben hiç aldırmadan odama çıkmaya devam ettim.Kendimi direk yatağa attım.Gözlerim açıktı.Selim'in sırrını düşünürken birden gözüm masamdaki bir kağıda ilişti.Fakat onu ben oraya koymamıştım.Hemen yataktan kalkıp kağıda bakmaya gittim.Kağıdı elime aldığımda okumaya başladım.Kağıtta "
Köşk ışıkları kapandığında
Anla artık
Orada işin yok
Söyleyeceğim sana ipuçlarını ara"

Buda ne demek oluyordu böyle?Kimdi bu?Birden yazılanların baş harflerini okudum "KAOS".İçimden bu kelimeyi mırıldanmaya başladım. Ve kelimenin nerden geldiğini hatırladım.Bu kelime sınıfımda Mert'e takılan bir isimdi.Yaptığı saçma davranışları ve karmaşıklarından dolayı sınıf ona "Kaos" diye hitap ediyordu.Birden donakaldım.Peki Mert buraya nasıl girmiş olabilirdi?Korkuyla odamda göz gezdirdim.Anlaşılan gitmişti.Yatağıma oturup kağıtta yazılanları anlamak için mırıldanmaya başladım."Köşk ışıkları kapandığında anla artık orada işin yok söyleyeceğim sana ipuçlarını ara.Köşk ışıkları kapandığında anla artık orada işin yok söyleyeceğim sana ipuçlarını ara.Köşk ışıkları kapandığında..."

Esrarengiz YazlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin