"Anna! Kom je?" roept mam van beneden. "Jaha!" roep ik terug, ik doe nog snel even een foto in een fotolijstje van mij en pap in mijn tas en loop met de half open tas naar beneden. "Jemig An, wat duurde er zolang?" vraagt mam. Ik haal mijn schouders op, "niks". "Nou, kom even tempo maken nu. De verhuizers zijn net weg dus wij moeten ook weg". Mam pakt mijn tas en loop ermee naar de auto. Ik kijk haar na en draai me vervolgens om zodat ik de gang in kijk. Ik zucht, "nou dat was hem dan" praat ik tegen mezelf en ik kijk nog 1 keer even rond. Er slaat een autodeur dicht en binnen enkele seconden staat mam weer naast me. "An, kom nou. We moeten weg. Ik weet dat het moeilijk is maar maak het jezelf nou niet nog moeilijker.." en ze draait de deur op slot. Ik zucht, "ik weet het.. Maar toch". Ik loop naar de auto en trek de deur open.
Onderweg luister ik muziek, paps lievelingsliedje om precies te zijn. Twee jaar geleden is het alweer..
In de tussentijd werd het huis te groot. Zoveel ruimte hebben we niet nodig en we werden continu herinnerd aan pap op de negatieve manier. Dus besloot mam, in overleg met mij en Jesse, te verhuizen naar Amsterdam
Jesse, mijn broertje van 11, zou toch naar de brugklas gaan dus hij zou toch van school moeten wisselen. Mijn vrienden ga ik niet echt missen, het was wel gezellig maar een beetje een toxic vriendengroep. Maar Utrecht als stad ga ik wel missen. Het centrum was zo gezellig.."Anna?" hoor ik van achter me. Ik draai me om en zet mijn muziek op pauze. "Ja?" en ik kijk Jesse vragend aan. "Kunnen we de eerste dag van school samen fietsen?" vraagt hij aarzelend. "Ja tuurlijk" knik ik, "ook de dagen erna hoor als je wilt". Jesse lacht dankbaar en toetst weer op zijn Ipad.
Ik ben benieuwd hoe die school gaat zijn. Ik heb natuurlijk wel al kennis gemaakt met de school en een rondleiding gehad, maar hoe het is met de mensen in mijn clusters.Aangekomen bij het huis loop ik rechtsstreeks naar mijn kamer. Het is de kamer die ik nadat we de sleutel kregen heb gekozen. Jesse wilde precies de andere kamer en mam kreeg gewoon de grootste kamer die aansluit op de badkamer. Mijn kamer heeft twee grote deuren bij de voorkant van het appartement. Voor de deuren aan de buitenkant zit een soort balkon hekje. Mega chill voor de zomer als het warm is. Ook leuk voor instagram foto's trouwens.
Ik hoor allemaal gestommel beneden. "Ja dat kan allemaal naar boven" hoor ik mam zeggen. Ik kijk naar de net geschilderde muur die ik drie dagen na de sleutel heb geverft met mam. Ik draai aan de klink op de deur en trek hem open. Ik leun met mijn handen op de reling en kijk naar de semi drukke straat en gracht onder me. Ik zie dat de verhuizers mijn kast uit de wagen tillen en ik draai me om, om ge kijken waar ik de kast wil hebben."Hoi" zegt een van de verhuizers, ik groet hun terug. "Waar wil je hem hebben?". "Uhm, doe maar daar" zeg ik en ik wijs naar de plek naast de deur. De verhuizers zetten de kast op zijn plek alsof het niks is. Ik bedank hun met een lach en een klein knikje. "Nieuw begin" mompel ik en ik adem de frisse lucht van buiten in.
Niet veel later staat mam te praten met de onder buren. Ze zien er wel aardig uit. Ik kijk in de verhuiswagen, die blijkbaar al bijna leeg is. Alles wat er nog in staat, staat helemaal achterin. Volgensmij zijn het alleen maar spullen voor de woonkamer. Ik lach even naar de buren als ik voorbij loop onderweg naar mijn kamer. Binnen in mijn kamer staat alles wel redelijk. Ik ga nog meubels verplaatsen en de dozen moeten nog worden uit gepakt. Schuin tegen de muur staat mijn matras. Ik krijg een nieuw bed, wat waarschijnlijk ergens deze week wordt bezorgt. Dus tot die tijd slaap ik alleen op een matras, wat prima is trouwens.
Met moeite schuif ik m'n bureau waar ik hem wil hebben en schuif daarna een andere kast op de goede plek.*tijdens het avond eten*
"Heb je veel trek?" vraag ik aan Jesse terwijl hij zijn bord aangeeft. "Uhmmm, ja" antwoord hij. Ik schep voor hem op en geef het bord weer terug. "Heb je plannen morgen?" vraagt mam. Ik haal mijn schouders op, "beetje de buurt verkennen denk ik". Mam knikt, en kijkt vragend naar Jesse. "Ik denk dat ik langs school wil fietsen en ook de buurt verkennen" antwoord hij. "Dan kunnen we morgen wel even met z'n drieën? En natuurlijk verder gaan uitpakken.", Jesse en ik knikken.
Yesss eerste deel alweer! Hopelijk vinden jullie dit ook een leuk boek! Vergeet hem ook zeker niet te delen :)
Liefss,
Bella
JE LEEST
Vertrouwen Moet Je Verdienen
FanfictionAnna verhuist 2 jaar na de dood van haar vader naar Amsterdam waar ze op haar nieuwe school Ian Kuyper leert kennen. De twee kunnen het niet gelijk met elkaar vinden wat er voor zorgt dat Ian meer van Anna's achtergrond wilt weten. Maar Ian moet het...