14 - Bekennen

45 0 1
                                    

Anna heeft door dat ik kijk en lachend trekt ze haar werk-shirt recht. Als ze langs me loopt zegt ze lachend: "kan je het zien, lekkerding".Ik voel een warme gloed over mijn lichaam trekken.

POV ANNA
Als we naar huis fietsen en bij mij zijn aangekomen stopt Ian ook met fietsen. "Ik ben veilig thuis hoor" zeg ik lachend en steek de sleutel in het slot. "Weet ik" antwoord hij. "Dussss... is er iets? Of wil je iets zeggen? Of vragen? Offf..?" vraag ik. Ik zie Ian twijfelen. "Uhmm" begint hij, "nee, niks laat maar" en schud zijn hoofd. "Ik zie je morgen, later!" En weg is Ian. Ik zie alleen nog de achterkant van hem steeds kleiner worden. Verbaasd en in de war open ik de deur en loop ik naar de woonkamer. Wat wilde hij zeggen? Wat denkt die gast allemaal?! Hij wilde sowieso iets zeggen, of hij dacht ergens aan.. Maar aan wat? Aan wat in hemelsnaam?..

Als ik op school aankom de volgende dag, loop ik in een rechte lijn naar Julie. "Juul!" Roep ik als ik bijna bij haar ben. "Oh god, wat is er nu weer" lacht ze en ze staat op omdat ik haar mee sleur naar een andere plek om rustig te kunnen praten. "Oh jeetje, vertel" zegt ze als we zitten. "Oke, ik ben zo in de war! Gister fietste Ian en ik na werk naar huis. En toen we bij mij waren stopte ie met fietsen. Normaal fietst ie gewoon door en roept ie nog even doei of zo. Dus vraag aan hen van is er iets. Ik ZAG hem letterlijk denken en toen haalde hij zijn schouders op en zei; nee, laat maar niks. En binnen 3 seconden fietste hij weg en riep: ik zie je morgen, later! En boem, weg was ie. Hij wilde letterlijk iets zeggen en hij heeft het niet gedaan en nu wil ik weten wat er is maar ik kan het nist vragen want hij verteld het niet. Dus, dat.." vertel ik. Julie kijkt me aan met grote ogen, maar ze zegt niks. "Juul, praat" zeg ik. Ze haalt adem en zegt: "weetje An, je zou een goede zangeres zijn". Ik schiet in de lach, "wat?" Lach ik. "Ja, ik meen het. Je kan zo veel vertellen in 1 adem. Het is echt bizar gewoon" lacht ze. "Juul! Wat moet ik doen?!". Julie denkt even na, haalt haar schouders op en schud vervolgens haar hoofd. Hoopvol  kijk ik haar aan. "Ja.. ik kan het vragen een hem maar dan weet hij sowieso dat het van jou komt.. Kan je goed liegen?", ik knik. Ik kan redelijk goed liegen, en dit is niet eens liegen.. Het is meer een soort leugentje om bestwil en nieuwsgierigheid. Dat kan wel toch?
"Oke, ik laat het je wel weten als ik antwoord heb" zegt Juul en staat op omdat de bel 3 minuten geleden is gegaan.

POV IAN
Als ik het lokaal uitloop wordt ik meegesleurd naar de zijkant van de gang. We staan stil bij het raam en ik zie nj dat het Julie is. "Juul, what the fuck?" Zeg ik. "Ja sorry sorry" zegt ze, "ik MOET met je praten". Ik kijk haar vragend aan, "wat?".
"Oke, An weet niet dat ik dit vraag dus vooral niet tegen haar zeggen want ze vermoord me. Maar hoe zit het nou tussen jullie?".
Ik lach, "tussen mij en Anna? Gewoon, niks bijzonders" antwoord ik. "Niks bijzonders?" Herhaald Julie ongelovig. "Anna zei dat je iets tegen haar wilde zeggen en het niet hebt gedaan.. Dus ik vroeg me af, wat wilde je zeggen?".
"Uhh, waarom wil je dat weten?" vraag ik. "Omdat ik denk dat Anna je leuk vind, ze heeft het nog niet bekend maar als ik weet hoe jij er in staat, kan ik óf An naar jou sturen. Óf juist om eventuele ongemakkelijke situaties te voorkomen" antwoord Juul. Ik knik, "oke, nou uhm... Ik wilde tegen haar zeggen dat ik gewoon heel blij was, ben, dat we het hebben uitgepraat. En ik het echt waardeer dat we vrienden zijn" antwoord ik. Julie knikt lachend, "oke, nou uhhh... dankje voor deze info. Ik doe me best". "Wow, wow, wow, voor wat?" vraag ik snel voordat Julie weer wilt weglopen. "Om jullie bij elkaar te krijgen, wat jij vind haar duidelijk leuk" en ze loopt weg. Ik kijk haar na tot de de gang uit is. Er komt een lach op me gezicht bij de gedachte dat Anna mij ook leuk vindt..

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 14, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Vertrouwen Moet Je VerdienenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu