Shakespeare’in oyunlarının çoğunda gayrimeşru oğlanlar yer alır. Şüphesiz ünlü yazarın kendisinin de bir gayrimeşru oğul babası olması yazdığı oyunlardaki karakterlerin şekillenmesinde etkili oldu. Varlıklı şarap tüccarı John Davenand çekici karısı Jane ile bizim şairimizin gizlice aşk yaşadığı ve bu aşktan doğan William Davenant’ın vaftiz babası olduğu söylenir. Çocuk büyüdükçe Shakespeare’a şaşırtıcı derecede benzer ve İngiltere kraliyet şairi seçilecek kadar başarılı bir şair olur. Davenant, Shakespeare ile aynı anlayış içinde yazdığını düşünüyor, onun oğlu olarak adlandırılmaktan memnun görünüyordu. Ancak günümüzde DNA testiyle sınamak mümkün olmadığından, bu iddianın doğru olup olmadığını hiçbir zaman bilemeyeceğiz.Şehvetli ozanımız bir gün aktör dostu Richard Burbage’yi genç ve güzel bir kadınla romantik randevusunda oyuna getirdi. Shakespeare ikilinin gizlice bir buluşma planladıklarına kulak misafiri olmuştu.
Kadının aktöre “kendini III. Richard olarak tanıt” dediğini duyan Shakespeare fırsatı hiç kaçırır mı? İlk fırsatta kadının evine gider ve gerekli kodu söyledikten sonra içeri alınır. Ateşli bir seans için kadının özel odasına kabul edilir. Birkaç dakika sonra ateşli anlar geçirme hayaliyle kapıya gelen aktöre Shakespeare bir not gönderir: Fatih William, III. Richard’dan önce geldi.
Shakespeare’in çapkınlığı su götürmez bir gerçek. Ne de olsa şehvet yüklü yirmi altı aşk sonesi Karanlık Leydi diye bilinen isimsiz evli bir kadına ithafen yazdı. Shakespeare’in karısı da vardı üstelik. Bu güzel kadın düğünlerinde birkaç aylık hamileydi. Ancak ozanın çocuğunu taşıyan son kadın olmayacaktı…
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ünlülerin Bilinmeyen Hayatları
AléatoireHiç merak ettinizmi onlar neler yaşadı?, neler yaptı ? bilinmeyen yönleri ve daha fazlası....