MARK TWAIN

497 21 3
                                    

Mark Twain” aslında Samuel Langhorne Clemens’in çok sayıdaki takma adından yalnızca biridir. İsmini resmi olarak değiştirmeyen Clemens, Mark Twain adının haklarını satın aldı ve işlerini bu isim altında yürüttü.Mark Twain tam bir puro düşkünüydü. Sekiz yaşında puroya başlayan ünlü yazar, öldüğü güne dek günde kırk kadar puro içti. Puroyu bırakmaya çalıştıysa da bu konuda hep başarısız oldu. Bir defasında “Tütün içmeyi bırakmak dünyanın en kolay işi. Benden iyi kim bilir? Şimdiye kadar bin defa bıraktım” diyen Twain sık sık ağzında puro ile uyuyakalırdı.  Twain’in zengin olduğunu düşünerek kaliteli puro içtiğini sanmayın.  Twain bulabildiği en ucuz, en kötü purolardan içerdi. Öyle ki dostları Twain’i ziyarete gittiklerinde kendilerine ucuz purodan ikram edilir korkusuyla yanlarında kendi purolarını getirirlerdi.

Puro tiryakisi yazar, kedi severliği ile de ünlüydü. “İnsan ile kedi melezlenebilse” diyecek kadar severdi kedileri. Hatta ilerleyen yaşlarında yazlarını geçirdiği New Hampshire’da kendisine eşlik etmesi için komşularının yavru kedilerini yanında götürürdü.

Twain’in kendi ölüm tarihi ile ilgili tahmini de ilginçtir. Halley kuyruklu yıldızının görüldüğü gün doğan Twain, yıldız yeniden döndüğünde öleceğini düşünüyordu.  Ünlü yazar bu düşüncelerini şu sözlerle dile getirdi:  “Dünyaya Halley kuyruklu yıldızıyla birlikte geldim. Seneye Halley yine geliyor ve ben de onunla birlikte gideceğimi düşünüyorum. Halley kuyruklu yıldızıyla birlikte gitmezsem, hayatımın en büyük hüsranını yaşarım. Yüce Tanrı şüphesiz şöyle demiştir: ‘İşte iki ucube. Birlikte geldiler, birlikte gitmeliler.’ “

Tahmininde yanılmayan Twain, Halley’in döndüğü 21 Nisan 1910 gününde öldü.

Ünlülerin Bilinmeyen HayatlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin