نبدأ ♥️
_ بعد خروج مايا من الغرفه أخذها زين بحضنه قائلا بقلق:فرحه أنا خايف.
لتقول له وهي تحاوط وجهة وتنظر بعينيه :من اي بس ي حبيبي وبعدين زين الشرقاوي هيخاف من وآحده زي دي.
ليقول لها زين :أنا عمري ما أخاف من وآحده زي مايا أنا خايف عليكي متمشيش خليكي هنا ونروح مع بعض.
لتقول له فرحه :مينفعش ي حبيبي كده هتشك فينا لازم اخرج وامشي وهروح ع المكتب علطول وعربيتي تحت أنا مش هركب مواصلات حتى.
ليقول لها بقلق شديد لا يعلم مصدره:تفضلي معايا ع التليفون أو ما تخرجي من الاسانسير لحد ما توصلي عند مراد وشروق.
لتقول له بحب:حاضر يلا سلام.
ليمسك يدها بشده وينظر بعينيها بخوف شديد لا يعلم كيف تملكه ليقول :فرحه اوعديني إنك هتفضلي معايا وتخلي بالك من نفسك عشاني.
لتقول له : هفضل معاك ومش هسيبك أبدا مهما حصل يلا سلااام إحنا طولنا آوي.
لتذهب فرحه كما اتفقوا ليجلس زين علي كرسي مكتبة قائلا بخوف:يارب خليهالي.
...........................
تخرج فرحه من مكتب زين بغضب وتنظر لمايا بنظرة كره ثم تذهب نحو المصعد لتركبه وتخرج من الشركة ليرن هاتفها بزين لترد قائله بهمس :آلو.
ليقول زين بقلق:ركبتي.
لتقول له :أها ركبت العربية أهو ومشيت كمان يسيدي اصبر هوصل الفون بالعربيه.
ليقول لها :ماشي ي حببتي.
لتوصل فرحه الهاتف بالسياره ثم تحدث زين ليقول لها :ها ي حببتي بقيتي فين.
لتقول له :في الطريق أهو ي زين والحمد لله الطريق فاضي.
ثم تنظر بمرئاه السياره لترا سيارتين سوداوتين ورائها لتقول بقلق:زين.
ليقول زين بانتفاضه :فرحه آنتي كويسة.
لتقول له بخوف :زين في حد ورايا.
ليقف زين من علي الكرسي قائلا:اهدي أنا هخرج وجاي حالا مش هسيبك ي حببتي افتحي الGPS وأنا معاكي.
لتقول فرحه بخوف وهي تسرع من سرعه السياره :حاضر ي زين
ليقول زين :فرحه ادخلي في شوارع حاولي تتوهيهم وأنا هعرف مكانك.
لتقول له فرحه بقلق:حاضر.
ليقول زين وهو يحاول السيطرة علي خوفو ويركب سيارته وورائه جيش الحراسه الخاص به :توهتيهم ي حببتي.
لتقول له وهي علي وشك البكاء:زين دول لسه ورايا وزادو.
ليقول لها بقلق :أنا جاي مش هسيبك ي حببتي اهدي.
ليسمع زين صوت توقف سيارة فرحه ليقول بقلق وخوف:فرحه فرحه ردي عليا.
ليسمعها تصرخ باسمه قائله :زييين الحقنيييي.
ليقول زين بخوف وجنون وهو يسوق بسرعه اكبر :فرحههه.
ولكن يرد عليه شخص آخر قائلا:فرحه مش فاضيه دلوقتي ي زين بيه.
ليقول زين بغضب :سيبها وخليك راجل لراجل.
ليضحك الشخص قائلا :اسيبها إزاي وأنا عايزها ليا ده أنا مصدقت لقتها.
ليقول زين بغضب :هقتلك ي شهاب.
ليقول شهاب بضحك :تقتلني معتقدش إنك تقدر ي أستاذ زين بس هقولك علي حاجه أحسن عشان أنا قلبي طيب هخليك تشوفها لأخر مره في حياتك.
ليقول زين بغضب :أنجز عايز أي.
ليقول له بضحك:ههه اهدا ي زين بيه كل الحكايه إن هيجيلك رسالة دلوقتي بالمكان إللي فرحه فيه تيجي عليه من غير حراس ولا سلاح واحد وإلا صدقني هتشوفها بتتدبح قدامك.
ليقول له زين وهو يشعر بقبضة تعتصر قلبه :تمام.
ليغلق شهاب المكالمه ثم يذهب بالسياره للمكان الخاص به علي جبل المقطم...
وبعد الوصول يأمر شهاب حراسه بأن يضعو فرحه علي كرسي ويربطوها إمامه ليفعلو ما آمرو به ويجلس شهاب امامها ليقول بأبتسامه :حمدلله ع السلامة ي حببتي.
لتهمهم فرحه فقد وضعو علي شفاها لاصق حتى لا تستطيع الصراخ :همممممم مممممم.
ليقول شهاب :أهاا اللزق ي حببتي معلش.
ثم ينزعه بقوة من علي شفاها لتتألم فرحه وتقول :عايز مني أي ي شهاب.
ليقول لها شهاب بضحك :منتي عارفه أهو ي فرحه... ليقترب ويقول ببطئ بجانب اذنها :عايزك آنتي.
لتنتفض فرحه قائله بتمثيل القوه:صدقني مش هتقدر الموت عندي ارحم.
ليقول لها شهاب بأبتسامه :وانا هموتك بالبطئ.
لتنظر له وتقول بصمود:زين مش هيسمحلك ي شهاب.
ليضحك شهاب بشده ويقول :هنشوف حبيب القلب لما يوصل بعد شويه هيعمل أي
ليتركها لتتجمع الدموع بعينها وتقول بنفسها:زيين تعالا بسرعه.
...............
وبعد فتره يصل زين ليرا فرحه جالسه مربوطة ليقترب عليها سريعا ولكن يمنعه حراس شهاب ليقول شهاب وهو يقف امامه: أي ده اي ده ماتفقناش علي كده ي زوز أنا قولت تشوفها مش تقرب منها.
ليقول زين بغضب :لو راجل خليهم يسيبوني وشوف هعمل فيك أي بس.
ليقول له شهاب :تؤتؤ أنا هخليهم يلعبو معاك شويه... ليشاور لهم شهاب بأن يضربوا زين ليتفادى زين ضرباتهم جميعا ويفجر غضبه بهم لينصدم شهاب من ضربة لهم ليتوجه نحو فرحه و يأخذها ويوجه المسدس نحو راسها ثم يقول:ي زين بيه حابب اقولك ودعها قبل ما نموت أنا وهي سوا.
ليلتف زين نحو صوت شهاب بعد أنا قضي علي الحراس قائلا بخوف علي فرحه الباكيه:شهاب سيبها أرجوك.
ليقول له شهاب: ياااا زين بيه بجلاله قدرة خااايف..أنا مش مصدق بجد..
ليقول زين وهو يقترب عليهم ببطئ :طب سيبها وهنفذ كل إللي عايزه.
ليقول له شهاب بصريخ: أنا عايزها هي مش عايز حد تآني وابعد اوعي تقرب.
ليقول له زين :طيب هبعد بس نزل المسدس ي شهاب.
ليقول له شهاب :عايزني أبعد عنها وانزل المسدس تنط ي زين.
لتقول فرحه بصراخ:لا ي زين إوعى تسمع منه وامشي ي زين أمشى.
ليقول شهاب وهو يتراج للوراء :أنا بقول كده برده ي فروحه.
ليقول زين وهو يقترب عليهم :حاضر هرمي نفسي...
لتصرخ فرحه قائله :لااا ي زين امشي امشي أبوس أيدك وسبني.
ولكن تتعرقل رجل شهاب ليقع من علي الجبل وهو ممسك بفرحه ليصرخ زين باسمها وهو يجري نحوها:لااا فرحااااااا..
.
.يتبعع👀
متنسوش تقولو رايكم والفوت ي قمرات وتوقعاتكم♥️♥️😱
أنت تقرأ
مجنونة حطمت غروري (الأول و التاني)
Romanceهو:صارم يهتم بعمله واسرته يمتلك كبرياء وغرور صعب إن يقدر عليه أحد. هي:مجنونه تفعل كل ما يأتي ببالها لا تتصنع من أجل أحد تدخل حياته دون سبق إنذار لتقلبها رأسا علي عقب وتنهيها بقصه عشق فهل سيكون للقدر رأي آخر أم ماذا؟؟ زين & روفا ❤️ ممنوع حد ياخد الرو...