Bab 9
Ayanna dan Dudley baru tiba di Malaysia.Setelah keluar dari perut kapal terbang mereka terus berpisah,mengambil haluan masing-masing.Ayanna takut pihak wartawan menghidu sesuatu tentang dirinya.Keluar dari bangunan lapangan terbang itu,dia terus mencari teksi untuk pulang ke rumah Trevor.Sudah tiga bulan menghilang berani lagi ni perempuan balik ke sana,tak guna punya Anna.
Ketika dalam perjalanan Anna menghubungi Mdm Sajeeda.Mdm Sajeeda ialah pengurusnya dalam dalam bidang peragaan.Rasanya dia sudah terlalu lama berehat.Telefon bimbitnya diaktifkan,seketika banyak mesej masuk.Apabila dia membukanya semua ada mesej missed called dari Edgar dan beberapa nombor yang tidak dikenali.Anna tersenyum sinis.
Dia mencari nombor milik Mdm Sajeeda lalu menghubunginya.Tidak memakan masa yang banyak talian itu terus tersambung.
"Hello Ayanna..ada apa call ni?"suara Mdm Sajeeda di sebelah sana.
"Hai madam..aikk macam tidak sudi saja jawab call saya ni?"
"Cakap saja awak call kenapa?"
"Saya nak tanya ada job ke sekarang?Dah lama sangat saya bercuti ni."
"Bukan kau ke yang batalkan kontrak kita tiga bulan lepas?Sekarang kau bukan lagi model di agensi saya.Kau dah hilang ingatan ke Ayanna?Rasa geram saya terhadap kau belum surut lagi ni.Banyak saya rugi disebabkan kau tahu tak?!"bentak Mdm Sajeeda.Ayanna terpana.Bila masa pula dia batalkan kontrak mereka.Dia ada memberitahu Mdm Sajeeda yang dia akan bercuti tanpa gaji selama tiga bulan tapi membatalkan kontrak dia langsung tiada lakukan.
"Bila masa saya batalkan kontrak kita,madam?Kan saya beritahu dulu saya cuma bercuti tanpa gaji."terang Anna.Kedengaran tawa sinis dari Mdm Sajeeda.
"Suami kau yang call saya beritahu yang kau nak berhenti jadi model dan ingin fokus mengurus anak dan suami kau.Sudahlah Ayanna.Saya tiada masa nak berbual dengan kau.Saya sibuk."
"Wait..madam kita bin-..."belum sempat Anna menghabiskan bicaranya talian sudah pun dimatikan oleh Mdm Sajeeda.Dia terpaku.Perasaan marahnya muncul.
"Berani kau Trevor!!Apa yang sedang kau buat ni hah?!"Anna menghentakkan sisi tangannya di pintu kereta membuatkan pemandu teksi itu terperanjat.Pemandu itu cuma menggelengkan kepala.Dia kenal akan penumpangnya itu dan cuba mengabaikannya.
"Pakcik laju sikit bawa kereta boleh tak?Lembap sangatlah."tegur Anna kurang sopan.Pemandu tersebut cuma angguk.Pedal minyak ditekan.Teksi itu melaju menuju destinasi yang ingin ditujui oleh Anna.
Setibanya dia mansion keluarga Daniel,Anna segera memasuki rumah itu.Dia mengherat bagasinya sehingga ke ruang tamu dan mulai menuju ke pejabat Trevor yang berada di tingkat bawah.
BARR!!BARR!!
"Trevor!!Keluar kau!!Trevor!!"jerit Anna.Dia sudah hilang sabar dengan suaminya.Pekerjaan itu dia sangat sayang melebihi sayangnya terhadap anak kandungnya sendiri,Lukas Daniel.Sejak dia berada di New Zealand langsung tiada rasa rindu akan anaknya itu.
"Heii perempuan!!Dah gaduh dengan suami tersayang ke?Bukan kau sentiasa membontoti suami kau ke pergi pejabat dia?Hari ini gaduh pula?"kata Zendaya tersenyum sinis.
"Apa kau cakap ni,gila?"Anna mendekati Zendaya.Dia sangat marah ketika ini.
"Takkan hilang ingatan pula?Selama ini kau kan sangat rapat dengan Trevor.Pergi kemana-mana pun berdua.Puii!!Nak tunjuk yang kau bahagia sangat.Jangan nak perasan lepas ini saya akan pastikan Trevor akan buang kau dan jadi milik aku seorang "kata Zendaya angkuh.
Langkah Anna terhenti.Bila masa dia jadi rapat dengan Trevor?Seumur hidup dia tidak akan pernah sayang dengan manusia kejam itu.Ini semua rancangan bapa saudaranya yang ingin membolot kekayaan keluarga Daniel.Dia hanya menurut saja yang penting kemewahan tidak pernah luput di sekelilingnya.Seperti ada yang tidak kena disini.
YOU ARE READING
MY HEART BELONGS TO HIM
RomanceMY HEART BELONGS TO HIM WRITTEN BY MARR ROSLINA 🍀SINOPSIS🍀 Anthea..sejak dari kecil dia tertanya-tanya kenapa kakak kembarnya tidak menyukai dirinya itu.Setiap kali dia mendekati Ayanna pasti dia akan diherdik dan dimaki.Entah mana silapnya sampai...