Sayang buat apa kat sini? Tak nak pergi kat anak-anak ke? Soal Fawaz bertalu talu. Ya mereka dikurniakan sepasang kembar lelaki dan perempuan.
Tengku Muhammad Faris Nazreen dan Tengku Nur Iman Nazreen. Keduanya memiliki muka yang hampir sama dengan mata mengikut Fawaz dan selebihnya mengikut Ayesha. Cantik dan kacak.
Tengku Faris lebih suka menyendiri dan teliti. Dia seperti Fawaz yang kerja tak pernah tidak memuaskan hati. Manakala Tengku Iman lebih kepada ceria namun agak sombong jika orang yang tidak dikenali. Melengkapi sifat si abang, dia lebih ceria dan bersemangat seperti Ayesha.
Keluarga itu cukup sempurna biarpun awalnya cinta hanya diusaha oleh sebelah pihak.
Eh jomlah. Sya nak tengok diorang main. Ujar Ayesha, kakinya berlalu meninggalkan Fawaz sendiri.
Amboi! Tinggalkan abang ye. Nasib baik tengah buyung, tak dapat main kejar-kejar hehehe. Tangan Fawaz melilit tangan Ayesha. Ah imam muda tak pernah tak sweet!
Adik! Jangan main situ bahayalah. Meh cini kat abang. Ujar Tengku Faris pada adiknya.
Eh umma, Walid. Umma baby nak keluar. Soal Tengku Iman pada ibunya. Tangan naik mengetuk dagu seolah berfikir.
Nanti baby keluar abang dengan kakak nak sayang baby tak? Soal Fawaz pada anak-anaknya.
Sayang! Umma, baby girl ke boy? Soal Tengku Faris pula.
Both of them rasanya. Kata Ayesha lagi. Ya, sekali lagi mereka bakal menimang cahaya mata kembar.
Ouh, bestnya. Ujar mereka serentak, teruja!
Dah pergi sambung main. Ujar Fawaz pada kedua anaknya.
Mereka melihat dari jauh anak-anak yang bermain dengan pasir pantai. Gembira dan bahagia, betullah kata orang andai jodoh tidak kemana. Jauh mereka dipisahkan namun akhirnya mereka tetap bersama.
Ayesha tersenyum memandang kearah Fawaz dengan penuh cinta dan kasihnya.
Cintailah manusia kerana Allah. Cintailah Rasulullah sebelum mencintai manusia. Kerana cinta Allah ialah sebaik-baik cinta yang ada didunia.
Cintakan bunga akan layu,
Cintakan manusia akan mati,
Cintakan Allah kekal abadi.
Cinta Allah cinta yang hakiki.Kisah mereka tak seindah cerita cerita Korea diluar sana. Tidak juga seindah cerita orang putih yang bermatian. Tidak pula sesakit drama melayu. Namun cerita mereka indah namun tak sesempurna cinta Adam pada Hawa.
Bye! Assalamualaikum! Vote comment and share tau!
YOU ARE READING
ADMIRE IMAM MUDA (C✅)
Historia CortaCINTA IBARAT BUKU TEBAL TANPA MUKA TERAKHIR YANG HARUS DIPELAJARI HINGGA MATI~ TENGKU FAWAZ TAWFEEQ, SIAPA SAJA YANG TIDAK KETAHUI PEMILIK NAMA ITU. AKHLAK DAN ILMU YANG TINGGI MENJADIKAN DIA SENTIASA DIHORMATI DAN DISAYANGI PELAJAR UNIVERSITI AL-SY...