BAB 4 - PANIK

52 10 3
                                    

Hari semakin gelap. Kedengaran bunyi kicauan burung gagak yang amat menyeramkan suasana.
JYP seonsaengnim sedang menyalakan unggun api. Dia mematahkan beberapa ranting kayu api lalu diletakkan di atas unggun menyala.

Dia melihat ke arah jam tangannya.

     “Jam sudah hampir 7 petang. Hari sudah hampir gelap.”, kata JYP sendiri.

Dia melihat kelibat seseorang berpakaian usang berada di hujung semak. Kelibat orang tersebut berdiri tegak memandang ke arahnya. Dia melambaikan tangannya.

Tanpa disedari, kayu api yang dipegang oleh JYP seonsaengnim terbakar dan hampir terkena tangannya. Dia terkejut lalu melepaskannya.

Dia menyumpah dirinya sendiri lalu sibuk menambah beberapa ranting kayu api. Apabila dia hendak memandang kembali ke arah kelibat seseorang tadi, orang tersebut lesap. Dia berasa aneh.

Beberapa minit kemudian, dia melihat Sana keluar dari khemahnya. Sana memberi tunduk hormat kepada JYP seonsaengnim sebelum berjumpa SunMi seonsaengnim.

Setelah Sana masuk ke khemah SunMi seonsaengnim, JYP seonsaengnim merasakan sesuatu yang aneh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah Sana masuk ke khemah SunMi seonsaengnim, JYP seonsaengnim merasakan sesuatu yang aneh. Dia merasakan dirinya diperhatikan.

JYP seonsaengnim memandang sekelilingnya.

     “Hello?”, sapa JYP seonsaengnim. Dia melihat seseorang bersembunyi di belakang semak berdekatan.

JYP seonsaengnim kemudiannya bergerak ke arah semak tersebut. Tiada siapa di situ.

Apabila dia hendak berpatah balik ke arah unggun api. Lehernya dicekik oleh seseorang dari belakang. Dia hendak melawan tetapi tidak berdaya.

Badannya dicacak dengan pisau. JYP seonsaengnim tersungkur ke tanah. Dia memandang orang tersebut.

     “Ka... Kau...? Bukankah kau sudah mati?”, tanya JYP seonsaengnim dengan nada yang semakin perlahan. Dia menahan kesakitan.

     “Mati? Siapa yang mati? HAHAHAHAHA...”, tanya orang misteri tersebut pula. Dia tergelak terbahak-bahak.

Orang tersebut menendang JYP seonsaengnim lalu menikam badannya berkali-kali.

JYP sudah tidak bernafas lagi. Badannya ditarik lalu diletakkan di atas unggun api.

Orang misterius menulis perkataan di atas sehelai kertas dengan menggunakan darah JYP seonsaengnim.

Sana yang selesai bercakap dengan SunMi seonsaengnim keluar dari khemah tersebut. Dia hendak bertanya pula kepada JYP seonsaengnim.

Setelah beberapa langkah keluar, Sana melihat seseorang bersama JYP seonsaengnim. Walaubagaimanapun, dia merasa pelik.

     “Kenapa JYP seonsaengnim baring di atas tanah?”, tanya hati kecil Sana.

Pada mulanya, dia menyangka orang yang bersama JYP seonsaengnim tersebut merupakan pemandu bas mereka. Apabila Sana memandang di kawasan parkir, tiada kenderaan kelihatan.

C A M P I N GWhere stories live. Discover now