اسعد الله اوقاتكم بكل خير .
التاسع عشر
زاغت نظرات رؤوف وشعر بأنه تعرض للخداع ، ضغط مكابح سيارته لتتوقف مصدرة صريرا مزعجا بقوة كادت تصيبه لكنه أخرج هاتفه فورا وطلب رقم فارس الذى اجاب بعد لحظات : ازيك يا عمو ؟ ماما عاملة إيه ؟؟
لم يحب رؤوف بل اسرع يأمره : شغل وابعت اللوكشن بسرعة .أنهى المحادثة لتتعلق عينيه بشاشة الهاتف التى تتعلق بها حياته حرفيا .
***************
انتفضت نسمة عن هذا الفراش الذى تشعر به جمرا ينفذ محرقا روحها وبدنها سويا .
وقف بالجانب الاخر للفراش يطالع فزعها بتشف واضح . ضحك وهى تتفقد ملابسها : كله فى وقته يا بيبى .ولا انت مستعجلة ؟؟؟
نظر لساعته وهو ينزعها صارخا : الغبى ده أتأخر ليه ؟؟
عادت خطوة للخلف ليزفر ناظرا لها : يعنى سبته يمشى ورا الإسعاف ولحد دلوقتي ماوصلش ؟؟ارتعش صوتها : انا فين ؟؟ بسول اللى بتعمله ده جريمة وماحدش فوق القانون .. خلينى امشى احسن .
نظر لها لحظات دون أي رد فعل ثم انفجر ضاحكا : هههههههههههه لسه ساذجة زى ما انت !! انا فوق القانون .. انا .. تعرفى مين انا ؟؟
شعرت بإختلال واضح بلهجته ليدور حول نفسه يزهو بها ، اتجه نحو المرآة مشيرا لإنعكاسه : انا آدم .. آدم اللى جوا كل راجل .. آدم اللى بيعشق الفاكهة المحرمة .. أنا الحرية المطلقة .. منتهى المتعة ...
قاطعته بحدة : انت شيطان مش آدم .. الشيطان اللى جوه كل انسان بيغويه علشان يهلكه .. انت اتجننت مابقتش طبيعى .
عاد يضحك : ههههه يا بيبى انا زى ما انا بس عرفت نفسى اكتر .. عرفت ازاى ابقى انا ..انا بس اللى قادر اوصل لكل اللى نفسى فيه .. كل اللى يمتعنى .. كل اللى يوصلنى للذة الحياة من غير عقد ولا افكار رجعية .. حتى القانون بتاعك انا بقدر ألعب بيه .
تملكت منها بعض الشجاعة لتقترب وتقف أمامه بتحدى وعناد : انت مريض .. مش طبيعى .. غرورك وكبرك هيقضوا عليك .
انتفضت مع حركته الفجائية لكنها لم تملك فرصة للهرب ولم يكن لها مهربا منه .
احاطها بذراعيه لتصرخ وتحاول الفرار والتخلص منه فتكن ضحكاته رد فعل مفزع لها .
انحنى ليحكم سيطرته عليها : أهدى لسه بدرى على المقاومة .
دفعته للخلف ليحملها ويدفع بها نحو المرآة .
التصقت بالمرآة حرفيا لتضطرب أنفاسها لإلتصاقه بها بينما قال : بلاش تستفزينى وتخلينى اتهور قبل ما يجى .. انا اصلا مستعد ابدا معاك انت بالذات .. انت مميزة .. شايفة المراية دى إحنا هنبقا هنا وهو الناحية التانية .. بيتفرج عليك وانت فى حضنى ..
أنت تقرأ
الشرف الجزء الخامس / بقلم قسمة الشبينى
Romanceصراعات بين القلوب والعقول ، لا تحسم نهايتها مع مرور الأيام . فهل تكون النتيجة لصالح القلب أم العقل ؟؟ وهل تكون سعادة أم شقاء ؟؟ البعض يستسلم والبعض يقاوم .. فما مصير كل منهما ؟!!! قد نجد الاجابات بين طيات السطور انتظروا الجزء الخامس والأخير من سلسل...