CHAPTER NINE

76 20 2
                                    

Jinhee pov

Aku bangun dengan mata yang lebam dan juga badan yang sakit. Semua badan aku jadi lemah lepas kena belasah dengan Lee youngjae semalam.

Lee youngjae nih orang yang ayah aku berhutang. Memang banyak gilee ayah aku hutang ngan dia nih. Tetapi disebabkan ayah aku sudah mati dia bertukar target ke aku , kenapa bukan Jung Jungsok? eishh abang aku nih kan gengster. Dia kalau sentuh sikit memang habis kena ngan dia. Walaupun satu jari eishhh tak boleh bang. Nahas hang kena nanti.

Aku bangun dengan keadaan yang lemah dan menuju ke tandas untuk membersihkan diriku.

Skip

Hari ni aku bagitahu juyeon yang aku tak berapa sihat so aku tak boleh pergi jaga kedai. Nasib juyeon tuh baik dia kasi aku rehat dua hari.

Rasa bosan muncul. Haishh nak buat ape bukan ade benda best pun.

TING!

Telefon aku berdering menandakan ade message masuk. Aku terus mengambil phone aku yang tengah charge dekat sebelah sofa aku.

*Changmin 🐒*
Oiii aku otw gi rumah kau nih.

*Changmin 🐒*
Mak aku nak jumpa kau.

*you*
heh?? kapjagiii??

TOK TOK TOK

Aik changmin ke?  cepat nyee sampai , baru message dua minute tadi. Aku bergegas ke pintu masuk rumah. Aku pulas tombol pintu dan memandang dari bawah gerangan yang mengetuk pintu aku pada tengah hari buta nih.

Lelaki itu memeluk tubuh aku.

"aku rindu kau" changmin peluk aku dengan lebih erat. Aku tergelak sedikit , alolololo kiyut nyee lah baru bape hari tak jumpa. Perghh jinhee kau tuh tiga jam baru tinggal dh nangis dah.

Aku melepaskan pelukan changmin slow slow lalu memandang lelaki kat depan aku nih. "Jom aku dh siap nih."

Changmin mengesat air mata dia yang mengalir dipipi lalu senyum semula."kau...nangis?!" jerit aku. Emo ngat dia nih.

"Jom"  Changmin memegang tangan aku dan menhiraukan soalan aku tadi.

Skip ~

Tangan aku diurut urut bagi menghilangkan rasa nervous aku. Rumah banglo kat depan nih aku pandang. Yer nih rumah changmin.

Dari Changmin berhentikan kereta tadi aku tak habis habis berfikiran negatif , yerlah biasanya orang kaya dia pandang rendah kat orang biasa nih.

Aku menggeleng kepala aku untuk menghilangkan perkara negatif itu. Lalu memandang Changmin yang sudah jalan kedepan pintu rumah.

Aku memegang lengan Changmin lalu memberikan pandangan yang aku tengah takut.

"Wehh tunggu ah jap , aku belum ready..." aku berkata dengan nada yang rendah takut pembantu rumah kat rumah nih dengar. Rumah orang kaya an

"Lek ah mak aku bukan jenis yang makan orang" Changmin berkata , saja kasi kata kata yang menyenangkan hati kat aku.

Aku hanya menelan air liur dan menarik nafas dalam lalu menghembus perlahan.

"okay aku dh ready"

Changmin membuka pintu.

"Selamat datang Tuan Muda... Eh ade tetamu" seorang wanita yang berumur 50an itu menyapa kedatangan aku dan Changmin dengan senyuman dan tunduk hormat. Kaku aku.

"yep" Changmin jawab. ringkas.

Wanita itu memandang aku , dia senyum lalu tunduk menyapa aku. Aku hanya membalas tundukan dia dan senyum kekok.

"jom masuk" changmin mengajakku.

Kelihatan eomma dia dengan appa dia duduk disofa berwarna kuning tuh. Appa dia membaca surat khabar. Eomma dia menonton telivisyeon.

Dengan itu eomma dia mendengar tapak kaki kitaorg berdua yang menuju kearah dia lalu dia memandang kebelakang.

Badan aku kaku sebentar , kaki jadi keras perghh. ottokee help mehh.

Eomma Changmin menghadiahkan sebuah senyuman manis. Fuhh naseb baik. Aku membalas senyuman dia.

"sinilah Jinhee duduk kita minum teh dulu" eomma Changmin bersuara.

-Skip

Changmin Pov

Kedengaran pintu masuk rumah dibuka aku terus memandang pintu. Owh appa.. dengan...

Herin?!?

Aku memandang sekilas Jinhee yang tengah tolong eomma memasak makan malam. Tak per aku dah ade sebab.

"Changmin sape tuh" aku memandang Herin yang duduk kat atas sofa. Jangan risau tak rapat pun kan aku dah ckp dia dah boipren.

"Tuh lah penculik aku-"

"Mana?" Ayah aku memotong percakapan aku. Aku menjuihkan bibir tunjuk kearah Jinhee.

Ayah aku hanya mengangguk. Aik? tak marah

"Appa.. tak marah ke?" aku tanya

"Buat ape nak marah. Kebahagiaan kamu jugak... Lagipun pasal bisnis appa ngan appa herin dah selesai. So Korang boleh buat ape jer korang nak." terang appa aku.

Terus aku senyum sampai telinga. Herin pun sama.

-Skip

-Jinhee Pov

Aku berjalan bersebelahan dengan Changmin sambil pegang tangan. SHSHHSHSHHSHS LET ME FLASHBACK

-flashback

"ehem weh Jinhee jom keluar ade something aku nak ckp ngan kau" Changmin yang berada disebelah aku bersuara.

Malam nih aku makan dekat rumah Changmin.

Aku just angguk sambil sambil tuh curi daging sikit.

Aku berjalan keluar bersama Changmin. Kami berdua berdiri kat depan rumah Changmin.

"Jom weh kita jalan jalan" Aku pun ikut jelah kata dia. Bila aku nak jalan selangkah Changmin memegang pergelangan tangan aku.

Aku pandang dia. "Wae?"

"Aku suka kau , Siyes.. tak tipu" Lidah aku tetiba kelu tak tahu nak cakap ape.

"tapi...kau dah ade girlfriend"

"girlfriend paksaan , ayah aku ckp bisnes ayah Herin dengan aku dah okey. Sooo boleh buat ape ape saje. Lagipun Herin dah ade boyfriend" Changmin menjawab soalan aku. Tapi dia pandang bawah sambil bermain dengan jari jari dia. Malu agaknya.

"ahhh ahahahahah... okay .. aku terima kau!" jujur aku.

Changmin memandang aku laju dan tersenyum dan menampakkan lesung pipit dia.

- end of flashback

Camtu lerr.

Sambil berjalan , sambil berbual , sambil tergelak.

Aku tk tahu yang sepanjang nih ade orang ikut aku. Waktu tuh aku dah menyesal. Tapi ade benda yang ubah takdir aku.

Semasa aku berbual dengan Changmin dengan memegang tangan masing masing dengan erat. Seorang gerangan memeluk bahuku dari kiri. Changmin berada kat belah kanan.

Bahu aku terhinjut akibat terkejut. Aku memandang gerangan itu.

Lee youngjae...

Dengan secara tiba dia tekup mulutku dengan kain. Lepas tuh dia menumbuk Changmin sehingga dia terbaring.

Benda akhir yang aku nampak semua benda semua hitam ialah Changmin ditumbuk kali kedua oleh Younjae.

_______________________

Cam bosan jer heheheh
Nevermind!
Stream drink it!
Vote and Comment

_______________________

: ♡ falling | j.changminWhere stories live. Discover now