-Jinhee Pov
Mataku terbuka perlahan. Kepala aku berasa sakit sangat. Bila aku buka mata , Youngjae berada didepan aku dengan kakinya bersilang. Dia duduk dekat atas sofa.
"Bangun pun lama nyer lah kau pengsan" Youngjae bangun datang kearah aku.
Badan aku mengigil , aku takut...
Abang... Changmin... Tolong Jinhee...
Youngjae memegang dagu aku. Bagi aku mendongak keatas. "Fikir ape? Your boyfriend...?"
Aku pandang tajam kearah Youngjae. "Mana Changmin?!?"
"Here let me show you..."
Kelibat dua orang lelaki berbadan besar membawa seorang-
CHANGMIN?!?
Mata aku berair apabila nampak keadaan changmin yang diikat dengan tali. Mata dia lebam kena tumbuk. Bibir dia berdarah.
Aku minta maaf Changmin...
Aku pandang Youngjae lagi sekali lalu meludah air liur aku kat dia. Ambek kau , main kasar lagi an.
"LEPASKAN CHANGMIN WOI" aku jerit geram siak.
"no no no , not untill you bayar your hutang darling" Younjae mendekatkan wajahnya kat aku. Dia tersenyum sinis.
Ish kalau tangan aku tak kena ikat dah lama aku tumbuk muka dia. Eh jap-
Aku sepak kaki aku yang tak kena ikat dekat tempat Youngjae (tempat tu lah) . Lepas tuh dia terduduk kesakitan. Dua bodyguard dia terus membantu boss dia tuh. Ceh
Aku cuba melepaskan tangan aku yang kena ikat.
"Jangan risau pasal aku ! Jangan bagi perempuan tuh terlepas!"
Aku cuba sedaya upaya. Tapi tak dapat , aku longgarkan kuat kuat.
Yeah dah lepas. Terus aku menumbuk dua bodyguard tuh.
- situation ini ade dua nama iaitu bodyguard 1 ngan dua bodyguard 2 -
Bodyguard 1 menghampiri aku selepas dia kena tumbukan aku dia berdiri dan nak menumbuk aku balik. Tapi aku elak.
Bodyguard 2 buat menda yang sama. Tapi sempat aku menyepak lutut bodyguard 2 itu. Lepas tuh aku tumbuk sampai dia lemah.
Mulut aku ditekup oleh seseorang. Aku mengsiku perut bodyguard 1 yang tekup mulut aku. Lepas itu aku berdiri kearah bodyguard 1 dan menumbuk dia dengan cara yang same seperti aku buat kat bodyguard 2.
Aku menghembus keluhan. Tiba tiba aku terasa ade pistol diacu kearah tepi kepala aku.
"Haha kau tk leh lari" Youngjae senyum sini.
Aku berdecit , dengan itu aku memegang tangan dia dan smackdown. Aku duduk diatas badan dia lalu tumbuk kearah muka dia. Sampai keluar darah. Aku tumbuk melepaskan geram aku.
Tiba tiba ade orang peluk belakang aku. Terhinjut aku. Aku memandang gerangan yang memeluk tanpa meminta izin tuannya.
"Changmin..."
"kemanhae... cukup.." Changmin cakap dengan nada yang takut dan ketar ketar. Aku memusingkan badan aku dan aku meletakkan kepala Changmin dia dada aku.
Aku mengusap lembut rambut dia.
"ye aku stop..."
Tiba tiba rambut aku ditarik oleh Youngjae yang seperti nyawa nyawa ikan. "bayar hutang aku pompuan"
"eh jantan , bukan aku yang ambik duit kau" aku berkata kasar.
"kahwin ngan aku kalau kau nak hidup kau-"
Terbeliak mata aku apabila aku nampak Changmin menumbuk Youngjae sebelum dia habiskan perkataan dia. Ye Changmin....
Muka Changmin merah maybe dia marah kot...
"kemanhe Changmin... tak dek gunanya , nih kau dah call police?"
Changmin memandang aku dan menghadiahkan senyuman. Amboi inosent punya anak. Dia angguk.
-Skip
Aku dengan Changmin dekat hospital dapatkan rawatan. Polis dah tangkap Youngjae dan pengikut pengikut dia gi lokap. Bukan lokap but penjara sebab dia sebelum nih pernah mengedar dadah secara HAROMM
Aba-
"Woi Jinhee kau nih an!" haih baru nak cakap dah muncul. Bila aku bagitahu kat abang aku yang aku bergaduh ngan Yongjae bukan main marah dia , sakit telinga dia jerit kat phone. Kalau phone pecah okay jugak nih kalau telinga?
"Aku belasah kau an" Jungsok mengangkat penumbuk gara gara mahu belasah aku.
Aku hanya mengkekeh.
"by the way mane Changmin? Dah bagitahu mak ayah dia ke?"
Aku angguk kepala lalu menjuihkan mulut untuk tuju kearah katil belah kanan aku.
"Tengah tidur...penat mungkin.." Aku rasa bersalah.
"jangan lah rasa bersalah dik oii , tapi kau memang salah pun" aku jeling abang aku. tsk
-2 Bulan Kemudian
Aku dan Changmin berjalan sambil memegang tangan ditepi pantai. Sambil tuh hirup udara segar.
"Weh ade something aku nak ckp nih" Changmin memberhentikan aku dengan memegang kedua belah bahu untuk menghadap kearah dia.
"Ape dia" tanya aku
(sabar jap aku tak leh nak type-)
Dia mengangkat tangan kanan aku lalu aku tampar muka- hehehe tak dek lah.
Dia mencium tangan aku ala ala cam Princess ngan Prince tuh.
"My angel.... Will you marry me?" terbeliak mata aku. "Wait what?" Aku tanya agar mendapat kepastian dari dia.
"Buat ape nak tipu... Kahwin bukan main main au" Dia mengusap pipi aku. Eh-
Lalu dengan magiknya dia mengeluarkan cincin yang ade berlian berwarna merah ditengah cincin itu. Aku ternganga sweet- hehehhehe bakal suami sape lah nih.
"I will" kata aku memandang mata dia sambil tersenyum lebar.
Daripada Enemy ke Lover haih
Cuba bayangkan aku tak culik dia tak kan dia jatuh hati ngan aku an. Aku harap tak dek halangan yang akan ganggu kehidupan kita. Aku akan jaga kau Changmin. Walaupun aku perempuan , aku akan jaga kau...
till i die
________
Best ke citer nih
Tak sangka ade sanggup baca
citer yang tak seberapa nih 😭🤚🏻mekasihh saranghae <3
________
YOU ARE READING
: ♡ falling | j.changmin
Fanfic↳【 𝗳𝗮𝗹𝗹𝗶𝗻 𝗶𝗻 𝗹𝗼𝘃𝗲 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗸𝗶𝗱𝗻𝗮𝗽𝗽𝗲𝗿】 - complete ! orig𝒊𝒏𝒂𝒍 ttu𝒓𝒂𝒆𝒚𝒂𝒉' 𝐚 𝐭𝐡𝐞 𝐛𝐨𝐲𝐳 𝐟𝐚𝐧𝐟𝐢𝐜 𝘤𝘦𝘳𝘪𝘵𝘢 𝘪𝘯𝘪 𝘩𝘢𝘯𝘺𝘢𝘭𝘢𝘩 𝘳𝘦𝘬𝘢𝘢𝘯 𝘴𝘦𝘮𝘢𝘵𝘢 𝘮𝘢𝘵𝘢