CHAPTER SIX

89 20 0
                                    

Jinhee pov

Pagi sudah menjelma , aku pun membuka mata. Yeah aku tengok movie sampai pukul 2 pagi semalam.

Aku malas nak tido kat bilik aku , tupun aku nampak changmin tidur kat sofa tak kan nak tinggalkan dia sesesorang kat luar nih. Kalau aku kuat dh lama dah angkat. Cute jer boyfriend aku nih tido geget kang.

Aku bangun dan memandang Changmin yang masih tidur. Aku morning person , pukul bape pun aku tido aku memang bangun awal.

Malas aku nak kejut dia aku pun mandi dan bersedia untuk pergi ke kerja.

Siap mandi aku pergi kedapur dan mendapati ji changmin tiada disofa. Mandi agaknya aku teruskan aktiviti memasak aku.

Sedang aku memasak tibalah sepasang tangan peluk pinggang aku. Tahu dah sape aku hanya diam. Lepas itu muka lelaki itu memandang aku dia tidak melepaskan lagi lengannye yg berada di pinggang aku.

"Awak buat ape?" oh tolonglah jgn panggil panggilan awak saya. Semalam panggilan sayang pun buat aku gila jangan aku meroyan kat sini.

Hati dah senyum senyum tapi cuba kawal. You have to act cool Jinhee .

"memasak" satu perkataan yang tersalit banyak makna. Cehh maksudnya aku tengah memasak sarapan pagi ahhh gituww

"Awak kenapa selalu cakap sikit sikit jerrr, nak dengar suara awak yang merdu tuh" aku memandang ji changmin geli. Dengan nada suara yang mengada tuh ade jugak aku muntah kat sini.

"ish macam macam lah ko nih , tolong aku ambik makanan ni letak kat meja depan" Aku menghulurkan pinggan yg berisi penkek.

Dia hanya akur arahan aku lalu meletakkan keatas meja. Aku bukan ape , aku tk tahu lah nak sweet sweet nih.

-Skip

Hari ni abang aku nak jumpa aku kat cafe aku. So aku hanya iyakan jer. Dia cakap ade benda penting.

Disinilah aku duduk berhadapan dengan abang aku. Suasana tegang hanya bunyi Juyeon yang tengah membasuh pinggan. Pelanggan pun tidak ramai sesuai lah.

"Abang nak ckp ape?" aku bertanya sambil menghirup air latte sejuk.

"Sape lelaki yang tolong kau haritu?" abang aku tanya. Lelaki? Changmin ke? oh jangan lah tanya tentang dia.

"Lelaki?...." abang aku mengangguk. "dia...."

TING

Belum sempat aku teruskan percakapan aku ade pelanggan yang masuk. Tetapi yang terkejutnya pelanggan itu ialah changmin. Ahhh jangan Tidak NOO! "Tu dia kan?" abang aku bertanya.

Kelibat changmin yang tengah mencari seseorang. Lalu mata kami bertembung , changmin tersenyum dan jalan kearah aku. Don't!!

Aku tk tahu dah macam mana nak tipu aku hanya mengangguk dan menurunkan kepala aku memandang apron.

"Jinhee , sape lelaki nih?" Changmin tanya. "Aku-" belum sempat abang aku mahu menjawab soalan changmin , aku memegang tangan abang aku "Nanti kita sambung" aku terus bangun lalu menarik changmin keluar. Aku tak nak dia tahu!

- Skip

Suasana hanya sunyi. Aku tengah berjalan di Han river. Aku berjalan tanpa menghiraukan changmin yang berada dibelakang. Jarak kami tidak jauh. Aku hanya mahu masa bersendirian sahaje. Bagi aku cleankan minda baru bagitahu perkara sebenar dengan changmin.

Aku duduk dibangku yang berada didepan depan tasik itu. Changmin hanya duduk disebelah aku lalu berdiam diri. Dia tahu kot mood aku tak baik. Lahai sweet nyer. Jap menda yang sweet dia bukan peluk aku bagai bagai pun.

: ♡ falling | j.changminWhere stories live. Discover now