Usai makan tengah hari, aku ke ruang tamu untuk menonton tv. Abah pulang ke kampung lagi, mengerjakan kebunnya. Ibu sibuk mengemas di dapur.
"Zam, tolong mak kejap!" pekik mak dari dapur.
Aku menyahut lalu berjalan ke tangga menghala dapur. "Ada apa mak?"
"Belikan mak pes tomyam. Kat kedai Hj. Arif. Mak taknak yang jenama lain,". Aku mengangguk. Aku bersiap dan ke dapur semula untuk mengambil wang dari mak.
Seperti biasa, aku hanya menunggang motorsikal ke kedai Hj. Arif. Aku jarang ke sana. Tapi aku tahu lah lokasi kedainya. Kedainya berada di deretan lot kedai. Agak sunyi kerana kawasan tersebut masih belum membangun.
Ada beberapa barangan di kedai ni yang menjadi pilihan mak kerana produknya diyakini halal. Jadi, mak kerapkali ke sini bersama abah. Setibanya aku di kedai Hj. Arif, dia berada di pintu kedai.
"Assalamualaikum," sapaku.
"Waalaikumussalam, nak beli barang ke?" soalnya seorang lelaki berbadan kekar. Janggutnya lurus sedikit beruban. Usianya mungkin awal 50-an.
"Haah, haji nak tutup kedai ke? Awalnya?" soalku pula sambil tersengih.
"Ye, ada urusan kejap lagi, tu yang tutup awal. Masuklah, boleh je nak beli... Pakcik tunggu," ucapnya mesra. Dia meletakkan tangan ke belakangku sambil mendorongku ke dalam. Lantas, pintu kedai ditutup.
"Cari apa dik? Orang sini ke? Tak pernah nampak?" soalnya lalu duduk di kaunter.
"Nak pes tomyam. Haah orang sini je, Jalan Tekukur," jawabku sambil mata melilau mencari pes tomyam di rak makanan. Hj. Arif bangun lalu memimpin arah ke rak belakang. Mungkin di situ letaknya segala jenis pes. Aku mengekorinya rapat.
Tiba-tiba dia berhenti untuk mengambil peket makanan yang terjatuh di laluan. Aku terlanggarnya gara-gara tidak fokus semasa berjalan. Kami berdua terjatuh di laluan tersebut. Aku menghempap badan kekar Hj. Arif.
"Aduh," Hj. Arif mengaduh sakit. Dahinya tersondol lantai. Aku bingkas bangun dan membantunya bangun.
"Minta maaf haji. Saya tak perasan. Saya tengok lain tadi," rayuku. Aku seakan hendak menangis kerana kasihankan Hj. Arif.
"Eh, takpe-takpe. Calar sikit je," Hj. Arif memegang dahinya yang calar dan berdarah.
"Haji ada ubat tak? Bak sini saya tolong sapukan," ujarku. Aku memimpin Hj. Arif meskipun dia lebih besar daripada aku. Kami duduk di kerusi rehat di belakang kaunter. Aku menyapu minyak di dahinya dan menampal plaster. Aku turut membelek lengan dan sikunya. Mana tahu ada luka lain.
Tanpa aku sedari, konek Hj. Arif mulai tegang. Dia menarik tanganku ke arah bonjolannya.
"Err... Haji, apa ni...?" soalku ragu-ragu.
"Adik suka kan?" jawabnya... Badanku ditarik lalu ak terduduk mengangkang di riba menghadapnya. Dia memelukku kuat.
"Errr... Suka tapi seganlah dengan haji," jawabku jujur. Memang aku taste juga daddy macam Hj. Arif. Tapi kerana penampilan dan statusnya sebagai seorang haji, aku jadi segan.
"Dari tadi lagi panggil saya haji. Saya belum haji lah... panggil pakcik Arif je. Abang Arif pun boleh," dia menjawab sambil ketawa kecil.
Entah kenapa hatiku sedikit lega dengan jawapan tersebut. Aku mengukir senyum.
"Abang suka lah kat awak. Comel tadi merayu minta maaf," Hj. Arif bergurau.
"Emm.. Abang dah maafkan ke ni?" soalku.
"Dah, tapi dengan satu syarat," Hj. Arif menjawab. Aku mengangkat kening, inginkan jawapan.
"Tolong abang," jawabnya ringkas. Lalu Hj. Arif atau sebetulnya Pakcik Arif memegang bahuku untuk berdiri dan mengarahkanku melutut dihadapannya. Dia melurutkan seluarnya maka terserlahlah koneknya yang tebal dan panjang.
Aku menelan liur. Rezeki jangan ditolak. Aku memasukkan koneknya ke mulutku. Percubaan pertama, hanya ¾ masuk. Aku sudah rasa ingin termuntah. Pakcik Arif tersenyum. Kepalaku diusap lembut.
Aku mencuba sekali lagi. Kali ini, aku berjaya memasukkan keseluruhan konek Pakcik Arif. Pakcik Arif mendengus perlahan. Aku meneruskan hisapanku sambil mendengar suara erangan Pakcik Arif.
Tidak lama kemudian, pakcik Arif memegang kepalaku kuat dan menekan kepalaku dalam-dalam ke arah koneknya. Dia memancutkan airnya jauh ke dalam tekakku.
Aku terbatuk. Bersembur sisa air maninya keluar. Aku tersenyum puas. Meski air mataku berlinang dan aku tersedak, rasa air mani Pakcik Arif memang sedap.
Dia mengangkatku kembali ke ribanya.
"Ok tak? Maaf ye. Sedap sangat tadi..." mukanya seakan risau. Aku memberi isyarat okey lalu aku kucup bibirnya. Kami bercumbuan buat beberapa ketika di kerusi itu."Sudah lah tu. Nanti mak adik cari pulak. Lama dah kat sini," Pakcik Arif bangun lantas mengenakan semula seluarnya. Dia membungkus pes tomyam dan beberapa barangan lain. Aku terpinga-pinga.
"Takpelah, hadiah dari abang. Terima kasih ye. Jangan serik datang sini lagi. Adik belum pancut kat abang tau," dia mencuit pipiku. Aku kesipuan. Sebelum keluar dari kedainya, dia sempat mengucup bibirku buat kali terakhir.
Aku pasti akan kerap membeli barangan di sini nanti ujarku dalam hati.
YOU ARE READING
Azam
General FictionKisah pengalaman seharian Azam, seorang closeted gay yang seringkali diuji nafsunya dengan kehadiran lelaki-lelaki hot.