Internship Part 3

639 12 1
                                    

Tempoh internship kami sudah hampir tamat. Aku dapat menempuhinya dengan sangat cemerlang pada pendapat aku. Antara sebabnya adalah pemilihan syarikat yang sangat sesuai, bos dan supervisor yang sangat supportive dan of course housemate yang hot, Syahrul.

Selepas kejadian aku menghisap konek Syahrul, aku rasakan hubungan kami semakin rapat. Aku sedar dia tidak menganggap aku bf nya, tetapi aku rasa lebih dihargai lebih daripada seorang kawan biasa.

Teringat aku menjelang bulan kedua internship, aku diserang demam panas. Mungkin kurang rehat dek kerana terlalu fokus menyiapkan tugasan, akhirnya aku tumbang. Dua hari juga aku terpaksa cuti. Syahrul lah menjaga aku sepanjang dua hari aku terlantar di rumah.

Dia juga yang menelefon abah dan makku di kampung untuk memberitahu keadaan aku. Kalau ikutkan hati aku yang degil, memang aku malas call mak abah. Nanti mereka terlebih risau. Sudahnya, mak abah datang pada hari kedua aku demam. Ingin saja aku marah padanya. Nasib baik aku tak sihat. Haha... Kalau tak memang aku gigit-gigit koneknya.

Sejuk hati aku melihat Syahrul melayan abah dan mak. Siap gorengkan mihun lagi. Dia jugalah yang masakkan bubur untuk aku semasa aku demam. Memang menantu pilihan si Syahrul ni. Bodoh betullah awek dia dulu tinggalkan Syahrul.

"Oi, termenung apa?" Sapaan Syahrul membuatkanku tersedar dari lamunan.

"Takde apa lah. Recap balik tiga bulan kita kat sini. Sekejap je dah nak habis," jawabku sambil tersenyum tawar.

"Itulah kan... Nanti mesti kau rindu aku," usik Syahrul sambil memeluk bahuku.

"Betullah tu. Aku rasa aku jadi rapat dengan kau, lebih daripada aku rapat dengan coursemates aku. Padahal kenal kau rapat baru tiga bulan," tiba-tiba air mataku bergenang. Aku cuba menahan namun menitik juga.

"Janganlah sedih Zam. Nanti kita lepak lah sama-sama. Kita pergi jalan-jalan ke... Ala, rumah kita tak jauh mana pun. Bosan-bosan kau datanglah lepak rumah aku," pujuk Syahrul. Aku hanya mengangguk.

Suasana hening seketika. Syahrul melayankan lamunanku. Tiba-tiba dia bersuara.

"Zam, aku rasa...," ayatnya tergantung. Raut wajahnya seakan memikirkan sesuatu. Aku memandang tepat ke wajahnya.

"Kau rasa...?" Aku menyoalnya. Syahrul menggaru-garu kepalanya sambil tersengih.

"Aku rasa aku dah jadi gay lah. Gay untuk kau, maksud aku. Macam mana tu ek?" Dia menghabiskan ayatnya. Aku tersentak.

"Gay untuk aku? Maksud kau?" Aku mengerutkan dahi.

"Entahla Zam. Lepas first time kita on sama-sama. Aku rasa aku turn gay bila dengan kau je. Aku test jugak tengok gay porn ke imagine mana-mana jantan seksi ke, tapi aku tak stim pun weh. Dengan kau je aku macam ni," wajahnya berubah serius.

"Is that a good thing? Should I be proud then?" Giliran aku pulak confuse.

"Yes you should! Ingat senang ke nak bagi straight guys macam aku ni stim," jawab Syahrul sambil menyiku lengan aku. "Tapi yela. Lepasni kita takdelah nak duduk sama-sama macam ni. Anyway, thanks tau sebab 'tolong' aku pasal ni. Aku rasa aku experienced something yang beyond my imagination. Dan aku happy sangat to experience it with you," ujarnya panjang lebar.

Aku memeluk pinggangnya. Pelukanku berbalas. Satu kucupan singgah di ubun kepalaku apabila aku meletakkan kepalaku di bahunya.

Terima kasih juga Syahrul. Ini pengalaman paling berharga aku. Aku akan ingat sampai bila-bila.

AzamWhere stories live. Discover now