Cuti semester. Aku pulang ke kampung menaiki bas. Abah offer untuk menjemputku memandangkan banyak juga barang yang nak dibawa balik, tapi aku menolak. Kesian abah kena drive jauh. Lagipun, Abang Nizam ada offer nak jemput aku. Semenjak kejadian Abang Nizam fuck aku kat barber shop dia tu, kami makin rapat. Mak pun dah kenal dia, so kerja aku makin mudah. Rupanya, mak aku kenal dengan mak Abang Nizam. Kawan dia rupanya.
"Takpela bang. Zam balik naik bas jelah. Tapi abang ambik Zam kat terminal, boleh?" ujarku.
"Boleh sangat Zam. Nanti Zam call abang kalau dah nak sampai ye," jawab Abang Nizam lembut.
Aku tahu Abang Nizam memang nak ke KL menjemputku. Tapi aku taknak kelihatan seperti mengambil kesempatan atas kebaikannya. Lain kali boleh la Abang Nizam hantar ke kampus.
"Macam mana journey? Okay?" Soal Abang Nizam.
"Ok je bang. Best jugak dah lama tak naik bas," balasku.
"Zam cuti berapa lama?"
"Sebulan lebih kurang," jawabku.
"So, apa plan?"
"Entahla. Nak kerja pun sekejap sangat,"
"Lepak kedai abang jom. Boleh tolong abang," kata Abang Nizam sambil tersenyum mengusik.
Aku hanya mengangguk, faham akan niatnya.
"Haaa, lusa free tak? Abang ada trip dengan geng abang. Nak join?"
Aku terus bersetuju tanpa bertanya ke mana, dengan siapa.
Pada hari yang dijanjikan, aku sudah sedia dengan bagpackku. Mak dan abah dah benarkan aku mengikut Abang Nizam. Tidak lama kemudian, Abang Nizam tiba. Aku bersalaman dengan mak dan abah lalu terus ke kereta Abang Nizam. Abang Nizam sempat melambaikan tangan ke arah abah yang sekadar menjengah dari tingkap.
"Kita nak pergi mana ni bang? Siapa lagi ikut?"
"Cameron. Dengan kawan abang. Azam bawak sweater tak?"
Aku mengangguk riang. Dalam hati, aku sangat excited. Aku tak ingat bila last aku ke sana. Mungkin masa sekolah rendah kot. Hahaha.
"Nanti kita singgah Seremban kejap. Abang nak pick up kawan abang". Kami tiba di Seremban dua jam kemudian untuk pick up kawan Abang Nizam iaitu Abang Azri. Orangnya lebih kurang tinggi Abang Nizam, cuma berisi sedikit dan nampak sado. Aku menawarkan diri untuk duduk di belakang. Lebih selesa aku melayan perasaan sambil usyar Abang Nizam dan Abang Azri dari belakang. Sekali sekala, Abang Nizam menjeling memandang ke arahku melalui cermin pandang belakang. Aku hanya tersenyum.
Beberapa jam kemudian, kami tiba di CH. Aku sangat teruja bergambar di sekitar pekan Tanah Rata. Seterusnya kami check in di Zenith Hotel. Hotelnya tampak baru dan mewah. Kami masuk ke bilik penginapan kami. Suite yang sangat luas. Dan ada dua single bed di ruang utama.
Aku berbaring sambil menikmati cuaca nyaman dan angin sepoi-sepoi dari balkoni yang terbuka. Abang Nizam berbaring di sebelahku sambil menggeliat menghilangkan lenguh memandu. Abang Azri pula sudah melucutkan seluarnya dan hanya memakai boxer lalu duduk di sebelah kiriku. Aku terkejut tapi aku cuba berlagak cool.
"So nak pergi mana dulu ni Jam?" Soal Abang Azri.
"Kita ronda-ronda dulu, cari makanan lepastu malam nanti kalau nak keluar lagi kita keluar la". Abang Azri mengangguk.
"Best tak Azam datang sini?"
"Best. Lama dah tak datang sini bang," jawabku jujur.
"Nasib baik Abang Nizam ko tu nak ikut, kalau tak, tak sampai jugak sini," katanya disahut tawa Abang Nizam.
YOU ARE READING
Azam
General FictionKisah pengalaman seharian Azam, seorang closeted gay yang seringkali diuji nafsunya dengan kehadiran lelaki-lelaki hot.