7) A mohikán funk-rocker

20 0 0
                                    


Liam magányosan barangolt a vidámpark azelőtt járatlan járdáin. Az éjszakai égszakadás után maradt tócsákban tükörképeit nézegette. Mindig tetszett neki, amit látott, de ma különösen.

Rendőr uniformist viselt, és egy lézerpisztolyt pörgetett a mutatóujja körül.

Az egyenruha valójában cirkuszi attrakciókhoz használt jelmez volt, amit a bohócok öltözőszobájából szereztek. A pisztolyt a vegyi üzemből elkötött kisteherautó kesztyűtartójában találták. Rendvédelmisek és yakuzák körében egyaránt népszerűek voltak az ilyen kompakt nukleáris akkumulátorral működő, kézi lőfegyverek. Jutott egy Jiminek is.

A gitárzseni meg a két Spice Girl épp saját álruhát keresgéltek, Joan segítségével. Közösen formulálták azon tervet, hogy egy félrevezető történetet mesélő álcával jelenjenek meg a mai küldetésük helyszínén. Azt akarták, hogy úgy tűnjön, mintha Gallagher biztosúr épp csak egy illegális prostitúcióval vádolt triót fuvarozott volna a rendőrörsre, vagy onnan haza. Hendrix játszotta volna a strici szerepét, a két Melanie pedig az örömlányokat.

Az elképzelés mögötti érveik azzal kezdődtek, hogy a szokásos napszemüveges inkognitó Liam esetében nem működne (hisz annyira ismert volt a viselésükről, még esténként is, hogy egyesek úgy hitték, veleszületett része volt az anatómiájának). A többiek pedig alapból majdnem úgy festettek, mint amit eljátszani készültek. Jimi épp csak egy-két csicsás sálat meg aranygyűrűt kellett még felvegyen, Melanie-ék pedig épp csak egy-két ruhadarabot le. Azonkívül, az ekkori idők alvilági szubkultúrájának minden képviselőjét bőséggel díszítette futurisztikus smink; ezen divathoz alkalmazkodva már tényleg felismerhetetlené válhatnak, gondolták.

A cél az volt, hogy elkerüljék a környékbeliek túlzott figyelmét, amikor meglátogatják Anthony Kiedis búvóhelyét. Az utcák veszélyes civiljei elfordultak volna már csak amiatt is, hogy zsarukocsival furikáztak. A rendőrök pedig békén hagyták volna őket, látván, hogy Gallagher kollégának dolga van.

Az ötlet első hallatán Oberon úgy fogalmazott, hogy "körülbelül annyi ideig működne a dolog, mint amikor a részeg paraszt rozoga lószekérrel készül levinni a kátyús lejtőn három hordó nitroglicerint".

Nem volt teljesen megalapozatlan a pesszimizmusa, tekintettel arra, hogy az eredeti Oasis-frontemberhez hasonlóan, a klón sem szerezett soha jogsit. De Joan saját tapasztalatból hitt a régi rendőrautó robotpilótájában. Szerinte nem volt okuk kételkedni abban, hogy a mesterséges intelligencia szoftverrel ellátott navigációs rendszer majd eljuttatja őket Anthony-hoz.

Egyébként is, talán nem is lett volna szükség erre az egész óvatoskodó félrevezetésre. A feladat egyszerű volt: leparkolni azon belvárosi drogtanya mellett, amiről Kiedis menedzsere informálta Joant, gyorsan besétálni, kicipelni Anthony-t, és visszaautózni a vidámparkba.

Talán a korábbi órákban, egyéb megtérni szándékoló Revivify-osokkal folytatott szóváltásai helyezték Joant olyan optimista hangulatba, amiben meg volt győződve róla, hogy gördülékeny lesz Liamék missziója. Mindenesetre, meggyőzte Oberont is. Zsaru által fuvarozott prostik és kerítőjük olyan látvány volt, ami tökéletesen beleolvadt volna abba a környezetbe. A helyiek mit sem sejtettek volna.

Mégis volt Woltt analógiájában egy aggasztóan pontos elem: a paraszt ittassága. Liam ugyanis abba a "józanon is részeg, de ritkán józan" típusba tartozott. Még a vezetékneve is úgy hangzott, mint a "gallon lager" kontrakciója. És mintha a sors sötét humora is úgy akarta volna, hogy ma, teljesen véletlenül, alkoholhoz jusson a biztosúr.

Az unaloműző sétája egészen egy gofri árusító bódéig juttatta. A kis vidámparki kioszk bejáratán lógó lakat láttán arra gondolt, nem ártana szereznie legalább egy minimális mennyiségű tapasztalatot az új lézerpisztolyával. Lőgyakorlatként célba vette a lakatot, és sikeresen el is olvasztotta azt. A zárról csöpögő olvadt réz látványa közelebb vonzotta, és ha már ott állt a feltört ajtó előtt, benézett.

A rocksztár klónok lázadásaWhere stories live. Discover now