- Oberon? Mint az Uránusz holdja? – kérdezte a drogdíler.
Furcsállta legújabb kuncsaftjának keresztnevét.
- Nem. Mint a tündérek királya – helyesbített a nyomozó.
Zajlott az ismerkedés az egyre szaporább délutáni esőzésben, a belváros legzordabb lakótelepének egy eldugott hátsóbejáratánál.
- Tündérek királya?! – értetlenkedett tovább a díler, gúnyos vigyorral, amint átnyújtotta a kis tasak kokaint.
- Ne nézz így! Egy középkori mitológiai alak... – magyarázta az enigmatikus Oberon Woltt, miközben becsúsztatta a cuccot ballonkabátjának belső zsebébe.
Ez lehetett a nyolcvan-nyolc-ezredik alkalma annak, hogy egyértelműsítenie kellett a dolgot. Különös forrásokból kölcsönözni neveket közel sem a legfurább hóbortja volt a szüleinek.
- Anyám, apám amolyan neo-hippik voltak – tette hozzá, mintha ez segíthetett volna.
- Voltak?
- Igen, édesanyámat a megszülésem vitte túlvilágra. Apámat pedig megfojtották egy gitárhúrral, 11 éves koromban.
- Várj, egy gitárhúrral?!
- Ráadásul a sajátjával! Néhány ezer ember szeme láttára – vezette be családi történelmének szomorú bizarrságaiba az új dílerét.
- Állj, állj, állj! Megfojtották egy saját gitárhúrjával, TÖBB EZER EMBER ELŐTT?! Talán valami rocksztár volt?
- Olyasmi. Pontosabban egy kőkorszaki rocksztárt kísérő háttérzenész. Egy 2041-es turnén történt.
- Sosem hallottam az esetről.
- Érthető. Ősi incidens, és már akkoriban is kizárólag a frontemberek halálát tartotta említésre méltónak a média. A leghihetetlenebb része az egésznek, hogy a rekord számú szemtanú ellenére, az elkövető sikeresen megszökött a helyszínről, személyleíráspedig sosem lett. A mai napig rejtély az identitása és holléte.
- Hát, haver, a hihetetlen tényleg jó szó a történetedre. Csak kamuzol, ugye?
- Bárcsak úgy lenne! Nagy zűrzavar előzte meg, és főleg követte a szörnytettet a színpadon. Túl gyorsan és kaotikusan történt minden... De erről majd talán máskor. Váltottunk nevet meg számot; léptem. Találkozunk még, rövidesen.
- Ebben biztos vagyok – köszönt el a kábszer árus.
Kissé szokatlanok voltak a konkrét tartalmai ezen szóváltásnak. De maga a tény, hogy egy nyomozó kokaint vásárol, személyes használatra, ráadásulvalódi nevén bemutatkozva, az hétköznapinak számított errefelé, manapság:
Noissap Metropolisz – a tiltott élvezetek és örökké borús időjárás városa – sosem volt éppen ennyire sötét, erkölcstelen és őrült, mint idén, 2069-ben.
Ezekben az időkben, a világ ezen rideg zugában, a keménydrogokra nagyjából annyi figyelmet fordított a rendvédelem, mint a málnás cukorkákra. (Hacsak nem éppen az ő embereik szívták, lőtték.)
A rekreációs droghasználat volt a rendőrség legalacsonyabb prioritása. Bűn folyt bőven, pirkadattól szürkületig, az utolsó sikátortól a királyi lakosztályokig. Noissap a szervezetbűnözés melegágya és a hedonizmus Mekkája volt.
A tudatmódosítok körüli alvilági tevékenységek nemcsak a fontosabb tennivalóik miatt hagyták hidegen a hatóságokat, hanem mert alapból egyre veszélytelenebb volt az egész.
VOCÊ ESTÁ LENDO
A rocksztár klónok lázadása
FanficA sötét 2060-as években, egy problémás keménylegény a nyomozói szolgáltatásaival segít ki nemmást, mint Joan Jett-et (pontosabban egy génmérnökölt reinkarnációját). Céljuk: felszabadítani a rocksztár klónozó ipar több tízezer rabszolgáját. Miközben...