"Valami nincs rendben" – zúgott Woltt feje a megállapítástól, a másnap legelső gondolataként.
Már dél körül járt az idő, amikor a detektív felébredt a kiégett tábortűz mellett. Előző éjszaka, a vidámparkba visszatértük után, Oberon, Dave, Gene és Mike leültek iszogatni. A lóháton érkezett másik osztag akkorra már aludt; ők hozták a sátrakhoz a gofri bódéból az utolsó megmaradt italokat.
Az esti vihar lecsendesedett, miután Oberonék megérkeztek. Most épphogy csepergett. Az esőzéskor megszokott nedves humusz illat itt ázott hamu szaggal keveredett. A pázsiton elterült, háton fekve magához tért nyomozó egy ideig még csukott szemmel hagyta, hadd landolgassanak az esőcseppek a kiszáradt szájába.
"Valami nagyon nincs rendben" – ismétlődött nyomatékosan a fájó fejében.
Másnapos volt. Pedig nem lehetett volna... A bevitt alkohol mennyiségétől függetlenül.
Biztos meghibásodott a neurotech kiegészítője. Normál körülmények között, a koponyafalába ültetett mikrochip megfelelő szinteken tartotta volna azokat a hormonokat és neurotranszmittereket, amelyek imbalansza okozza a másnaposságot.
A macskajaj nevű fiziológiai- és elmeállapot kellemetlenségeinek három fő kiváltója van: a dehidratáció, a rossz alvásminőség, nem utolsó sorban pedig az elvonási tünetek – a közhiedelemmel ellentétben, még azoknál is, akik tegnap rúgtak be először.
Oberon is megtapasztalta mindegyiket a Revivify idegrendszer bővítő termékének megszerzése előtt. De az azóta felelt a vízháztartás endokrin mechanizmusairól, az alvó agyhullámok mintázatáról, és kizárólag 16 óra ébrenlét után hagyott helyet a melatonin és adenozin szenderítő, szedáló hatásainak (így még kávéra is legfeljebb az ízéért volt szüksége). Azonkívül limitálta az etanol okozta szerotonin-örömhormon és GABA-neuroinhibitor túltengést, illetve a glutamát csökkent aktivitását, még aznap. És másnap is tett az ellen, hogy az említettek szintjeinek célon túllövő visszafordulásával beálljon a rebound-effektus, meg az azzal járó abnormális szorongás, depresszió és dezorientáció.
Legalábbis, amikor épp jól működött a fránya chip.
Az alkohol volt egyike azon csupán három pszichoaktív szernek, amelyeknek nemcsak a fogyasztásába, hanem abbahagyásukba is bele lehetett halni, előrehaladott dependencia esetén. Végső soron, a pia volt az egyik legszörnyűbb méreg, amivel az emberiség valaha megátkozta önmagát. Erre Oberont is emlékeztette a váratlan rosszulléte, most, hogy vacakolt az elektronikai implantátum... De biztos azzal volt baj?
Megpróbálta az öt-pislantásos módszert. Tudniillik, a modern rendvédelmiseknek volt egy hasonló lehetősége a stressz csökkentésére, mint a kórházi betegeknek a fizikai fájdalom enyhítésére. Míg a beteg gombnyomással adagolhat magának intravénás morfiumot, addig a krízishelyzetben lévő rendőr nyugtató hormonokat szabadíthatott fel magában, mesterségesen. Ehhez ötször kellett akaratlagosan pislognia, egymás után, gyorsan (a szemhély izmokat befeszítő idegek jeleit számlálta a rendszer).
Egy, két, há', négy, végül öt pislantás Oberon részéről, és semmi. Még mindig úgy szorongott, mintha egy csatamező közepén ébredt volna. Mi több, mintha elkezdte volna érezni a sok évnyi kokainozás okozta károkat, meg maga az időszerűtlen idősödést is. Tényleg vacakolt a rendszer.
Talán az éjszakai leszámolás során rendesen bekoppantotta a fejét, amit akkor nem érzett, az adrenalin miatt. Talán az azutáni, ünnepélyes vergődés alatt történhetett hasonló baleset, amit a szesztől felejtett el. Vagy talán a hazaúton, a motorbiciklik levitációs elektromágneseiből eredhetett valami káros interferencia, ami belezavart az áramköreinek működésébe. De intenzív szorongásában még az is felmerült neki, hogy esetleg a Revivify rákapcsolódhatott.
ESTÁS LEYENDO
A rocksztár klónok lázadása
FanficA sötét 2060-as években, egy problémás keménylegény a nyomozói szolgáltatásaival segít ki nemmást, mint Joan Jett-et (pontosabban egy génmérnökölt reinkarnációját). Céljuk: felszabadítani a rocksztár klónozó ipar több tízezer rabszolgáját. Miközben...