فووووووت كتير قبل القراء ♥️♥️فصل بتاريخ : 21/7/2021
#روايه #موت_علي_قيد_الحياة
✍️ #بقلم_خديجه_السيدالفصل الرابعه
_________________حاولت تكذيب ما سمعته او انها اساءت الفهم لتقول بتلعثم: مـ آآ مـش فاهمه تقصد إيه بكلامك
فجأة تشنجـت ملامحه واشتـدت نظرات كأعيـن الصقر قائلاً : قصدي واضح يا ليلي انك تحملي عادي زي اي ست متجوزه ويحصل بنا علاقه ؟!..
نظرت إليه تحول الاستيعاب مما جعلها ترمش عينيها بارتباك شديد: بس دي ما كانتش اتفقنا من الاول , وانت وعدتني تلتزم بكل وعودك
عقـد " وليـد " ما بين حاجبيـه وقال بضيق : صح بس دلوقت مجبر علي إني اغير وعد مين اللي وعدته ليكي .. انتي شايفه اللي انا فيه وبعدين هو ده الحل الانسب
هزت راسها برفض هاتفه بجدية: بس انا مش موافقه !!
لم يتحمـل وليد الدماء تغلى بعروقه بفعل رفضها يلمسها، فأتى ومن دون وعى زاد اشتعاله لينفجر بوجهها، اقترب منها وليد وهو يصيح فيها بحدة : افندم بتقولي ايه مش موافقه ! ليلي انتي نسيتي ان انتي مراتي واللي بطلبه ده حقي منك ولا ايه ! وبعدين هو ايه اللي مش موافقه هو حلال لـ غيري وحرام عليا ..
تساقط دموعها سريعا من عينيها بغزارة شديد بوجع,ثم تابع بسخرية قاسيه وهو يزمجر فيها غاضب : ما انتي كنتي بتعملي كده بـ مقابل ولا عاوزه فلوس .. على العموم ما عنديش مانع لو عاوز تمشيها كده شكلك اخذت على كده اصلا !!
= شفت طريقتك عامله ازاي معايا؟ هو ده سبب من الاسباب إللي مخليني أرفض انك تلمسني ! نظرتك ليا وطريقه كلامك طول الوقت بتقتلني ! شايفه فيها قرف و اشتـئمزاز مني .. امال لما تقرب مني هتبصلي ازاي لمستك لي هتكون عامله ازاي .. انا برفض دلوقت عشان احاول احسن صورتنا مع بعض ..
نطقت به الحروف بألم التى خرجت مقهورة من اعماقها وهى تحدق به ببكاء لتقول بصوت مبحوح: هتقرب مني ازاي وانت طول الوقت شايفني واحده مش كويس ومش قادر تنسي مضيه وكنت بتشتغل إيه .. حتى أنت مش مساعدني انسي طول الوقت وعمال تفكرني !
ظـلت تبكـى بقهـر وبصمت، حتى مـرت دقائق معدودة، ووجـدت وليـد يقف صامت يتألم من حديثها لتكمل بمرارة: وليد انا ممكن اكون فيا عيوب كثير قوي وحشه صعب أنها تتغفر ! بس على الاقل انا معترفه باخطائي وبحاول اصلحها ؟ عكس ناس ثانيه مليان عيوب ومش معترفه بيها ولا بتحاول تصلح من نفسها !!
لم تنتظر ليلي منه تعليق و رحلت من أمامه بسرعه فقد تعبت من ذلك الزواج ليتها لم توافق من البدايه ...
__________________________________مره يومان فقط ولم يحاول أحد منهم الحديث مع الأخري , فـ ليلي تجاهلت وليد تماماً وهو لم يأتي للاعتذار منها أو الحديث عما قاله لها.. وفي ليله رجع وليد من الخارج إلي المنزل مبكراً عن موعد الاساسي، تفاجأ بـ سكون المنزل استغرب وليد و وقف في نصف المنزل ينده باسمه لـيـلي لكن لم يأتي رد أقترب يطرق باب غرفتها ولم يأتي الرد مره ثانيه أضطر لـ فتح الغرفه وتفاجا بـها فارغه ! غضب بشده وهو يفكر أين ستكن بالخارج طول اليوم فـ الساعه الآن 11 مساء ..
أنت تقرأ
موت علي قيد الحياة (كامله) لـ خديجه السيد
Contoنبــذه مختصره عن القصـه:- تتحول حياة وليد الاسريه من حياة جميلة و هادئه ومسؤول عن أسرة و زوجه وأطفال والدته، الي حياه مأساوية تماماً، بعد اكتشاف مرض ابنه اللعين، لكن يعتقد وليد الى هنا ستنتهي الصعوبات لكن بلا على العكس تماماً ويجد وليد نفسه في دائره...