🥀 Ey iman edenler, toptan Allah'a tevbe edin ki kurtuluşa eresiniz!🥀
🥀Lügatte tevbe rücu ( dönmek) manasındadır. Tabe yetubu min keza, denir ki: Ondan döndü, demektir. Bu durumda tevbe şer'an kötü ve kınanan bir seyden yine şer'an övülen bir şeye dönmektir.
💮Tevbe: günah ve isyanların azîz ve celîl olan Allah'tan ve cennetinden uzaklaştıran tehlikeli şeyler olduğunu, onları terk etmenin insanı azîz ve celîl olan Allah'a ve cennetine yaklaştırdığını bilmektedir. Sanki Cenab-ı ALLAH şöyle diyor: Nefislerinizin arzusundan, şehvetlerinizin ardına düşmekten bana dönün, umulur ki ahrette benim yanımda isteginize kavuşursunuz, beka ve karar yurdunda nimetim'de kalırsınız, iflah olur, zafer kazanır, kurtuluşa erer ve iyiler için hazırlanan cennetime girersiniz.
Yine Allah özel ve gerekli bir hitap ile şöyle demiştir:🌹Ey iman edenler, Allah'a samimi sekilde tevbe edin, umulur ki kötülüklerinizi siler ve sizi altlarından ırmaklar akan cennetlere girdirir🌹
Ayette geçen nasuh'un manası "ALLAH için halis olan, içine bir sey karışmayan" demektir. Nasah kökünden alınmıştır ki o da iptir.
O hiçbir şeye ilişmeyen, kendisine de hiçbir şeyin ilişmedigi yalın bir tevbedir. Kul o sayede taat üzerinde doğru olur, isyana meyletmez. Tilki gibi hile yapmaz. İçinden bir isyana, herhangi bir günaha dönmeyi geçirmez, günahı nasıl sırf nefsi için irtikap(kötü) etti ise, sırf ALLAH için terk eder ki son nefesi iman ile versin.
Bütün günah'lardan tevbe etmek ümmetin icmaı ile vaciptir. Allah teâla tevbe edenleri bir çok yerde zikretmiş ve şöyle demiştir:
🌹Şüphesiz Allah tevbe edenleri sever ve çok temizlenenleri de sever!🌹 burada tevbe ettikleri ve kendisinden uzaklaştıran günahlardan sakındıkları için onları sevdigini söylemiştir.
Kaynak: Gunyetü't Talibin
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜLDESTE
SpiritualBir kişi hasta olsa doktora gider doktor tedavi eder ilaç verir, o hasta ilacı içer şifa bulur. Aynı bu şekilde ALLAH dostları'da kalbin doktor'larıdırlar onların sözleri insanlara şifadır. -Bir çocuk şu duvarda yılan var dese,tam inanmasalar bile h...