🥀 Bayezid-i Bestami şöyle demiştir:" insanlar;' Keşke Allahu Zülcelal benimle hesap görmese, Çünkü O'nun hesabından korkuyoruz!' diyorlar. Ben de istiyorum ki Allah-u Zülcelal benimle hesap görsün " Yanında bulunanlar" Senin güvendiğin şey nedir ?" diye sorduklarında, Bayezid-i Bestami şöyle cevap vermiştir:" Benim bir güvencem yoktur. Ama Allah-u Zülcelal'in benimle hesap görürken , Bir sefer: " Ey kulum ! " demesi benim için kafidir. Bana: "ey kulum" dedikten sonra, beni ister cennete koysun, isterse cehennem'e koysun fark etmez." İşte Allahu Zülcelal'e kul olmak böyle kıymetlidir. O'na kul olalım. Bizi kurtaracak olan budur. Onun için Allah-u zülcelal'in kudret ve azamet sahibi olduğunu her şeyin onun elinde bulunduğunun idrakinde olmamız lazımdır .
🌸İnsanın çaresi daima Allah-u Zülcelal'in yanındaki ecir ve sevaplara karşı meraklı Olmaktır. Allah-u Zülcelal insana, bu merakına göre Salih amel yapmayı nasip etmektedir.
🌸Bir kişi bir evliyanın yanına giderek:" Benim evime hırsız girdi ve bütün eşyalarımı çaldı dedi." Evliya o adama:" Allah-u Zülcelale şükret ve hamdu senada bulun ki, hırsız senin kalbine girip de imanını çalmadı. O hırsızın çaldığı dünya malıdır. Bir gelir , bir gider." diye cevap verdi.
🌸Ne kadar da doğrudur . Eğer Biraz derin olarak düşünürsek, şeytan insanın kalbine girdiği zaman, kalbin içindeki imanı , Allah sevgisini, günahlardan muhafaza olma halini çalıp götürür. Böyle olduğu halde hiçbir şey olmamış gibi davranıp, adi olan bir dünya malımız çalındığı zaman merak edip üzülüyoruz. Halbuki Biraz derin olarak düşünürsek, şeytan bizim kalbimizde girip hırsızlık yapıyor ama Bizim haberimiz olmuyor.
🌸Bir adam bir evliyanın yanına gelerek:" Allah'a nasıl kavuşulur?" diye sormuş. Evliya ona sana Müjdeler olsun!" demiş , Adam" Niye?" diye sorunca evliya şöyle cevap vermiştir:" O yolu soran kimse, O yola meraklı demektir . Allah ona nasip edecektir inşallah!"
🌸Demek ki Allah'ın yolunu merak etmek , daim onunla meşgul olmak, Allah-u Zülcelal'in yanında çok makbuldür. Sehl bin Abdullah söyle demiştir " kim kalbini Allah-u Zülcelal teslim ederse , Allahu Zülcelal onun azalarına sahip çıkar." İnsan kalbini Allah'a teslim ederse , o da o kimsenin gözlerine, ellerine, ayaklarına, diline yani bütün azalarına sahip çıkar . Gözünün harama bakmasını engeller ,dilinin haram konuşmasına engel olur. ayaklarının günah yerlerine gitmesine engel olur.
🌸kalp bir şey değildir ki ! Allah'u zülcelal'in yaratmış olduğu bir et parçasıdır. Peki, neden onu Allah'a teslim etmiyoruz ? O'nu Allah Zülcelâl 'e teslim edip " Yarabbi bu kalbi Sen yaratmışsın .O'nu sana teslim ediyorum" diyerek , O'nun önüne koyalım . O zaman Allah-u Zülcelal'in rahmeti kalbimize girer ve bütün azalarımızda Allah-u Zülcelâl'e teslim olur ve Allah-u Zülcelal'in katındaki ecir ve cevaplara doğru gider🥀
🌹Allah Resûlü (sav) şöyle buyurmuştur:
“…Bilin ki! Vücutta öyle bir et parçası vardır ki o, iyi (doğru ve düzgün) olursa bütün vücut iyi (doğru ve düzgün) olur; o bozulursa bütün vücut bozulur. Bilin ki! O, kalptir.”
(B52 Buhârî, Îmân, 39)🌹
Kaynak: Sohbetler ; Seyda Muhammed konyevi Hazretleri
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜLDESTE
SpiritualBir kişi hasta olsa doktora gider doktor tedavi eder ilaç verir, o hasta ilacı içer şifa bulur. Aynı bu şekilde ALLAH dostları'da kalbin doktor'larıdırlar onların sözleri insanlara şifadır. -Bir çocuk şu duvarda yılan var dese,tam inanmasalar bile h...