nur_nuuur İltifaten.
🌹Allah-u Zülcelâl ayeti kerimede şöyle buyurmuştur: "Ey Muhammed! Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik!"
(enbiya; 107)🌹Bazı evliyaların belittiğine göre, Allah-u Zülcelal Hz. Peygamber Sallallahu aleyhi vesellemi methederek şöyle buyurmuştur: " Ey habibim! Sen olmasaydın bu kainatı yaratmazdım." ( bu söz hadis-i kudsi olarak söylenmiş isede sahih rivayete göre , hadis-i kudsi olmayıp, bazı evliyalara ilham yoluyla gelmiş olan bir kelamdır.)
🌹İşte böyle bir peygammberin ümmeti olmak, bizim için ne büyük bir mükafattır. Tábi ümmetliğe kabul edilmek şartıyla...
Allahu Zülcelâl, hepimize Hz. Peygammber Sallallahu aleyhi veselleme ümmet olmayı nasip eylesin.(amin)🌹Küfür rüzgârlarının bütün şiddetiyle estigi bu asırda, Hz. Peygammber Sallallahu aleyhi vesellemi anlamak ve anlatmak en kudsi vazifemiz olmalıdır.
🌹Hz. Peygammber Sallallahu aleyhi vesellemin gösterdiği ve bize bildirdiği vazifelerimizi idrak edemediğimiz veya terk ettiğimiz anda, batıl düşünceler her zaman ve her mekanda zirvelerde tahtını kuracak, insanlık O'nu anlama ve idrak etme noktasına ulaşamayacaktır. O şefkat ve rahmet peygammberi Sallallahu aleyhi veselleme ne ölçüde layık olduğumuzun hesabını iyi yapmalıyız. Bulunduğu cennette dahi ümmetini düşünen, ümmetinin derdiyle ağlayan, ümmetinin sevinciyle sevinen rahmet peygammberi Hz. Muhammed Sallallahu aleyhi vesellemi , en köhne kalplere dahi nakşetmeliyiz.
🌹Rahmet peygamberi mübarek kabri şerifinde kan ağlarken , Allah zülcelal'in 'Habibim' dediği , yüzü suyu hürmetine kaynatı yarattığı, Hz Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem'e başarımızı feda etmeyi bilmeliyiz🌹
🌹Ebu akil oğlu Abdurrahman Radıyallahu anh şöyle anlatmıştır: bir heyetle Resulullah sallallahu aleyhi vesellemme gitmek üzere çıktım. kapısına varınca develerimizi çökerttik.
🌹Hz Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin yanına giderken dünyada en sevmediğimiz Kimse o idi . Fakat yanından çıkarken (İslam'la şereflendidikten sonra ) yanına gelenlerin içinde onu en çok seven Biz olmuştuk. bir ara bizden biri:
"ya resulallah! Rabbinden Süleyman Peygamber'in saltanatı gibi bir saltanat istemedin mi ? deyince Güldü ve daha sonra: " Umarım ki peygamberimize verilen Allah katında Süleyman peygamberin saltanatından daha üstündür. Allah gönderdiği Her peygamberin duasını kabul etti . Onlardan bir kısmı dünyada dua etti , istediği verildi. Bazıları iman etmeyen Asi kavmine beddua etti, helak oldular, Allah benim de dilediğimi kabul etti, Ben ahirete bıraktım, kıyamet günü Rabbim katında ümmetine şefaat edeceğim."🥀Ey kardeşim biz öyle bir peygammber'in (Sallallahu aleyhi vesellemin) ümmetiyiz ki; doğduğunda " Yarrabbi ümmetim" diyen bir peygammbere (Sallallahu aleyhi veselleme) canımızı feda etsek azdır🥀
"Size kendi aranızdan öyle bir peygamber geldi ki, zahmete uğramanız ona ağır gelir. Kalbi üstünüze titrer, müminlere karşı çok şefkatli ve pek merhametlidir." (Tevbe, 9/128)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜLDESTE
SpiritualBir kişi hasta olsa doktora gider doktor tedavi eder ilaç verir, o hasta ilacı içer şifa bulur. Aynı bu şekilde ALLAH dostları'da kalbin doktor'larıdırlar onların sözleri insanlara şifadır. -Bir çocuk şu duvarda yılan var dese,tam inanmasalar bile h...