Ayers26 İltifaten❤
🥀Nakledildiğine göre, bir adam sufiler cemaatine düşmanlık edip, zamanın halifesine şikayette bulunarak: " Bir cemaat zuhur etti, şarkı söylüyor, küfür olan şeyler konuşuyor, gizlice mahzenlere gidiyor, buralarda bir takım (mahsurlu) sözlerden bahsediyor. Bunlar zındıklardan bir topluluktur. Eğer emirü'l-mü'min'in bunların başlarının kesilmesi için emir verirse, zındıklar mezhebinin kokü kazınmış olur. Zira hepsinin başı bu topluluktur. Şayet emirü'l-mü'min'in eliyle böyle hayırlı bir iş yapılırsa, gayet çok sevap alacağını temin ederim." diye, şikayet yollu sözler söyleyince, halife bunların derhal huzuruna celbedilmelerini emretti.
🥀Bunlar; Ebu Hamza, Rakkam, Şibli, Ebu Hasan Nuri, Cüneyd-i Bağdadi idiler❤ Bunların idam edilmeleri için halifeden emir çıktı.
🥀Cellat, ilk önce Rakkam'ı katletmeye teşebbüs edince, Ebu Hasan Nuri hemen yerinden fırladı, Kendini samimi bir şekilde ileriye attı, neşeli ve mütebessim bir sekilde gidip Rakkam'ın yerine idam sehpasına çıktı ve: " Önce beni katlet !" Dedi. Cellat: " Henüz seni idam etmeye sıra gelmedi, kılıç öyle acele bir şekilde yanına koşulacak bir şey degil." dedi. Ebu Hasan Nuri: "Benim yolum fedakarlık temeli üzerine kurulmuştur. En aziz sey candır. Şu bir kaç nefesi ve soluk alacak zamanı bu kardeşlerime sarfetmek istiyorum, bu suretle ömrümu de feda etmiş olacağım. Çünkü ben dünya'daki bir nefes alacak kadar zamanı, ahirette ki binlerce yıllık hayata tercih ediyorum. "dedi.🥀
🥀Oradakiler Ebu Hasan Nuri'nin bu sözlerini işitince, durumu Halife'nin huzuruna arzettiler. Halife, Ebu Hasan Nuri'nin samimiyetine ve sadakatine taacub etti, şaşırdı ve: "Emrin icrasını durdurunuz." Dedi. Bunların durumunu incelemesi için kadıya başvurmalarını emretti. Kadı: " delilsiz olarak bunlara mani olmak mümkün degildir." Dedi. Sonra kadı, Ebu Hüseyin Nuri'ye fıkıh'tan bir mesele sordu, o da derhal cevabını verdi. Kadı mahcup olmustu. Nuri sozlerine şöyle devam etti: " Ey kadı ! Butün bunları sordun, ama şunu hala sormadın. Acaba Yüce ALLAH'IN öyle erleri varmıdır ki, bunların kıyamları hep O'nunla haraket ve sükunları aralıksız olarak O'nunla butün hayatları O'nunla, müşahadede ki bekaları da daima O'nunla olsun!
🥀Öyle ki Hakk'ı temaşa etmeleri hali bir an kesintiye uğrasa canları bedenlerinden çıksın. O'nunla uyusun, O'nunla yesin icsin, O'nunla tutsun, O'nunla yürüsün, O'nunla görsün, O'nunla işitsin ve O'nunla olsun! İşte ilim bu sorulara verilen cevaptır."
🥀Bu sözleri dinleyen kadı hayrete düştü ve halifeye bir elçi gönderip: 'Şayet bunlar da zındık iseler, ben yeryüzünde tek bir müslüman bile bulunmadığına hükmediyorum." dedi. Halife bunları yanına çağırıp: " Dileyin dilediğinizi..." dedi. Onlar:" bizim diledigimiz senin bizi unutmandır, çünkü sen ne hüsnü kabul göstermekle bize şeref verirsin, ne de katından kovmakla bizi hakir kılabilrsin. Zira bize göre senin bizi kabul etmen reddetmen gibi, reddetmen de kabul etmen gibidir." Dediler. Bu sözleri dinleyen halife çok ağladı, kendilerini izzet ve ikramla uğurladı.
🥀ALLAH için yaşamak, Allah-u Zülcelal'in yanında çok kıymetlidir. Allah'a ve Resulüne muhabbet beslemek de Allah-u Zülcelal'in yanında çok makbuldür❤
KAYNAK: KALPLERİN ŞİFASI SOHBETLER
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜLDESTE
SpiritualBir kişi hasta olsa doktora gider doktor tedavi eder ilaç verir, o hasta ilacı içer şifa bulur. Aynı bu şekilde ALLAH dostları'da kalbin doktor'larıdırlar onların sözleri insanlara şifadır. -Bir çocuk şu duvarda yılan var dese,tam inanmasalar bile h...