Chapter 9
"ni ha...senarai pertandingan yang ada...banyak yang dah di isi...tapi Akak Anis ada kosong untuk korang yang hari tu minta Kak Anis kosongkan..." Kak Anis."ha' ah Kak Anis...sebab kitaorang nak masuk...tapi ni ada dua orang lagi kawan kitaorang nak join...ada pertandingan apa lagi???" Azizah.
"Ni ada lagi beberapa yang kosong lagi tengok la..., Kak Anis nak pergi sana sekejap...korang pilih ye...nanti panggil Kak Anis..." Kak Anis.
Kak Anis berlalu pergi dan Azizah menulis nama , Afifah dan Amanda melihat senarai pertandingan yang ada.
**********************************
"wuish... seriously...Amanda pandai buat gubahan tuala" Aqila seakan tak percaya.
"Tengok orang lah..." Amanda bersuara.
"hari tu time hari jadi aku Manda bagi gubahan tuala berbentuk rumah serius cantik sangat..." Afifah."ha'ah...cantik sangat...aku punya gubahan swan putih....cantik sangat...thanks manda for that present..." Aida.
"hahaha..jangan puji saya...malu saya" Manda.
"wow...nanti boleh tengok kekreatifan Manda time competition tu" Efa.
***********************
Hari pertandingan.....
"Aida...bawa surat khabar dengan water colour?'Efa.
"bawa...jangan risau bos...hahah...berdebar pulak hati ni" Aida.
" kan...hahaha... jom gi tempat competion tu..." Efa.
Pertandingan mereka cipta guna bahan terpakai bermula pukul 9 pagi
½ jam berlalu...
Aida dan efa mereka satu bentuk bakul yang diperbuat daripada surat khabar dan mewarna dengan water colour serta di hiasi dengan manik dan reben ditengah. Cantik boleh di jadikan tempat letak barang kecil seperti kerongsang, pensil dan alatan kecil yang lain.
" Efa persaingan sengit kan...yang lain kreatif juga....yang" Aida.
"ha'ah...x pe kita dah bagi yang terbaik...sekarang tawakal...menang kalah adat pertandingan..." Efa."jom gi kat pipa...diorang dah settle rasanya jugak..."Aida,
Dalam perjalanan nak ke tempat Afifah... mereka terserempak dengan Manda dan Afifah .
" EH...Fifa...Manda..." Aida.
" Eh...korang...baru nak gi kat korang,,,dah abis?" Manda.
" yup..dah selesai dah..hahaha..korang dah selesai kan...jom gi kat Aqila dan Azizah... diorang belum abis lagi ni..." Aida."jom kacau dioarang...hahaha"Afifah.
*****************************************************
Aida, Afifah, Amanda, Efa pergi ke dewan..."Aqila...timun, kobis, salad dalam tuperware tu" Azizah.
"ha...ok..." Aqila."ok...masa tinggal 5 minit lagi..." Juruacara.
"Cepat Zah...nak aku tolong ke?" Manda.
" x pe...dah siap...jap!!!!...reben dengan tag makanan tu dalam beg" Azizah..
Aida yang berhampiran dengan beg, terus mencari barang yang dikehendaki dalam beg yang ditunjuk Azizah.
"ha...ok..selesai" Aqila.
"Alhamdulillah...siap jugak...cantik tak?" Azizah.
"ni bole makan tak? Nampak sedap...." Efa menunjuk makanan yang terhidang atas meja sambil memegang perutnya yang lapar."mana boleh... kena tunggu juri rasa dulu..lepas tu baru korang boleh makan..." Azizah.
" ala...lapar..." Efa.
"hahaha...Efa nak makan ke? Jom gi kantin"..Aida.
"x nak makanan kantin..nak ni..."Efa.
" kalo yang ni kena tahan sikit ea..atau pun nak salad ni banyak lebih?" kata Aqila...
"mana aku makan sayur...huwaa..." Efa. Semua ketawa melihatnya.."ok..masa tamat..sila berhenti...juri akan datang melihat ke tempat masing-masing..." Juruacara.
Tiba-tiba, Azizah menyiku Aqila....
"ko dah kenapa Zah?" Aqila kehairanan memandang ke tempat yang dilihat oleh Azizah.
YOU ARE READING
Cinta Pertama
RomanceMengisahkan seorang pelajar yang bernama Aida yang baru memasuki alam sekolah menengah. Lelaki pertama yang dikenalnya, Azroy yang juga merupakan senior di sekolahnya.Rupa-rupa Aida telah menyukai Azroy setelah sekian lama. Senyuman manis yang sel...