Chapter 2

245 9 0
                                    

Tiba-tiba mood aku jadi tak baik kerana aku tak dapat satu kumpulan dengan rakan baikku dan time tu Abang Akif memperkenalkan abang2 & kakak2 dari kelab pembimbing rakan sebaya. Abang Akif memperkenalkan seorang demi seorang dari "mula2 ni abang Khai, abang yang paling sporting, Abang yang putih dan kacak ni ,Abang Reza, yang putih dan manis , kak Finaz, ni, ni muka putih macam cina, Kak Melin"dan hingga yang terakhir"Ni Abang Roy, dia abang yang paling garang dalam sekolah ni.Entah, kenapa hatiku laju mengharap aku dapat abang ni untuk menjadi fc kumpulanku.Setiap kumpulan,mempunyai seorang fasilitator iaitu abang2/kakak2 dari kelab rakan sebaya yang baru diperkenalkan sebentar tadi.

Abang Akif menyuruh kumpulan masing-masing bergerak ke tempat yang ditetapkan berdasarkan nombor yang ditetapkan tadi.

Setelah semua duduk dalam group dan senyap,semua mata memandang Abang Akif ,dia menyuruh rakan-rakannya dari kelab pembimbing rakan sebaya pergi ke kumpulan masing-masing.Aku seribu membisu duduk dalam kumpulanku.Tiba-tiba datang seorang lelaki yang tinggi lampai, kulit hitam manis duduk disebelahku sambil tersenyum. Aku mendongak melihat rupa orang itu,"waitttt,ni bukan Abang Azroy ke? "bisik hatiku..

"Okay, Assalamualaikum semua, abang Azroy jadi fasilitator (fc) kumpulan korang...."kata lelaki itu.
"what!!!!!! my wish became reality... "monolog Aida..Tiba2 Aku rasa gembira semacam,entah aku pun tak tahu dan aku mula tertarik dengan apa abang Azroy cakap.

"Wa'alaikummusalam, Abang Azroy" semua menjawab." Okay, kita kenal -kenal dulu. Let's start with me.Nama Abang ialah Muhammad Shah Azroy Bin Roslan, erm ,boleh panggil Abang Roy/Abang Shah/Abang Azroy, asal dari Kg. Bukit Matahari, kelas 5 Ibnu Sina dan abang datang sini naik bas nuri, siapa naik bas nuri?"tanya abang Azroy.

Aku dan beberapa yang lain mengangkat tangan menjawab persoalan yang Abang Azroy tanya tadi. Dia tersenyum sambil berkata"nanti kita boleh jumpa selalu...hahaha" .

Semua ketawa "hahahah".

"Okay now, introduce yourself?,tell what your upsr & psra result,duduk kat mane?,cita2 bila besar nanti,nak panggil apa?, begin with you, " sambil menunjuk jari ke arah ku.

Aku buat muka terkejut"sa.......ya...."jawab ku dengan gagap.

" yup,tak yah nak bulat mata tu,taw ada mata bulat, just introduce yourself ."senyum Abang Azroy...."Aku pun mula berkata" nama saya Aida Jannah Bt Baharom, panggil jer......" tiba-tiba Abang Azroy mencelah"erm....nak guna microphone ke....dekat jer tu....kuat sangat suara tu"sambil jari menunjuk ke arah microphone di tepi pentas.Kedududukan kumpulan aku berhampiran pentas."okay, fine dia perli aku"bisik Aida kepada dirinya.

Dengan lantang Aida pun bersuara kembali "nama saya Aida Jannah Bt Baharom boleh panggil Aida,duduk kat Kg.Parit Belah,upsr 2a3b & psra Jayyid Jiddan, ambition pensyarah,anything else Abang???..."

" Okay, duduk...Kg. Aida dekat dengan Kg. Abang Azroy" sambil tersenyum manis...

"Do I care???" bisik hati Aida. "okay, next...."kata Abang Azroy. Bangun perempuan sebelah Aida memperkenalkan diri...."nama saya, Siti Khadijah Bt Talib, panggil Siti, upsra 4a1b &psra mumtaz, duduk kat Kg.Asam Jawa,ambition sama as Aida"dia duduk sambil tersenyum mememandang Aida. Aida membalas senyuman dengan muka yang paling manis baginya..hati Aida berkata"comelnya perempuan ni sejuk mata memandang".Setelah itu,satu persatu memperkenalkan diri masing-masing.

Setelah selesai, Abang Azroy berkata" okay, Abang Azroy tahu korang mesti tak ingat nama semua ahli group ni lagi kan, Abang nak kita main game teka nama kawan ,siapa salah kena buat gaya jalan itik...pusing 5x bulatan kumpulan ni....okey....nak???" masing-masing mengangguk tanda setuju...."okay Abang Azroy nak tanya Aina, tu,tu,tu siapa??" sambil menunjuk ke arah muaz ,siti,wani..."erk...tu muaz, siti, wa....ni betol??" jawab Aina..."Abang Azroy mengangguk dan tersenyum..."Hadi!!!tu,tu,ni???" seru Abang Azroy sambil mengankat kening...Hadi bangun"Abang Azroy ni bagi soalan senang kacang sangat....tu yang rambut terpacak tu.... Faiz, yang tinggi lampai macam Abang Azroy...., ai...na...,dan yang paling cantik ni Aida..."jawab Hadi dengan muka sempoinya...reaksi Aida terkejut....

Abang Azroy mencelah"waittt...rasa Abang Azroy ,Abang tunjuk Siti bukan Aida kan....."tanya Abang Azroy kepada group ku....

Aniq salah seorang groupku menjawab "ha'ahlah....Abang tunjuk Siti...Yeay!!!Hadi salah... denda jalan itik... cepat..."

Abang Azroy mengangguk dan berkata "Hadi!!!! tunggu apa lagi....ha pandang Aida jer dari tadi, cepat buat!!!" yang lain ketawa melihat gaya Hadi buat jalan itik....Abang Azroy berkata"5x kali ar...dengan bunyi sekali"."Abang Azroy tak de diskaun ke ,satu jer salah...." kata Hadi.Abang Azroy menjawab" tak de, tak de...cepat buat" dan melemparkan senyuman kepada Hadi.... " ...

Hadi membuat apa yang Abang Azroy suruh dengan muka sempoinya..."quack!!!quack!!!" sehingga 5x kali semua ketawa terkekek,-kekek...Dalam diam, Abang Azroy terlihat Aida yang tersenyum dari tadi"Ya Allah manisnya senyuman gadis ini" bisik hatinya terpegun seketika. "

Hadi berkata" Abang dah selesai, kacang jer,Hadi saje-jer jawab salah"sambil tersengih depan Abang Azroy dan mengangkat kening...Abang Azroy berkata " erm.....ye lah....okay next....er..Faiz!!!" sehingga semua orang sudah disoal kecuali ...Aida.

"okay, Aida!!! tu,tu ,tu siapa?" Aida menjawab dengan selamba"Aniq, Si....ti..,Wa....ni...betol???" Abang Azroy mengangguk dan tersenyum dan berkata

"Betul, disebabkan Aida orang last kena soal, ni siapa ???" "Erk...Abang Shah kot...."jawab Aida teragak-agak.

" kenapa dia panggil aku ,Abang Shah??"bisik hati Azroy tertanya-tanya. Hadi mencelah"hahahaha, betollah... Abang Shah kan nama Abang Azroy jugak..." kata Hadi.

Hadi tersengih...."betulkan Abang Shah??"tanya Aida ..."hurm...okay...Aida duduk..."jawab Abang Azroy. "kenapa mulut aku gatal sangat panggil Abang Shah...hurm memandai jer aku ni...." monolog Aida.

Thanks because reading this chapter...╮(╯◇╰)╭...it's still have many lacked....next chapter will be update....Don't forget to comment and vote.....Thank you so much.....^_^||

Cinta PertamaWhere stories live. Discover now