Chapter 3

217 8 0
                                    

Kring2, tanda loceng sekolah berhenti untuk rehat....Azroy pun berkata  "dah rehat,jom Abang Azroy tunjuk kantin." "Ha....apa....apa???Abang nak belanja makan???"Aniq sengaja cakap kuat-kuat nak mengusik  Azroy...."Abang Azroy nak belanja apa?"jawab Aniq sambil mengangkat keningnya....."Kamu nakalnya meh, sini Abang cubit kamu...."kata Abang Azroy sambil cuba untuk mendapatkan lengan Aniq....

Group Aida ketawa melihat keletah Aniq yang cuba lari dari Azroy. Selepas ,Azroy menunjuk jalan ke arah kantin, Aida terlihat Fifah macam mencari-cari seseorang " booom!!!"Aida menjerit dari belakang.

"Allahhhhhh!!!" Fifah melatah. Semua mata memandang ke arah kami berdua...Kemudian Fifah memusingkan kepala dan berkata"yah! !!,buat aku terkejut jer...tengok ....orang tengok buat malu jer" bisik Fifah  dengan muka marah ..

Aida memandang dan berkata"maaf....maaf..maaf menganggu..."tunduk Aida malu . Azroy terpandang kejadian yang berlaku terhadap Aida dan tersenyum melihatnya.

"Fifah, sorry please!!!..." mohon Aida dengan membuat muka comelnya pada Fifah. Fifah menggelengkan kepalanya.

************

Selepas rehat, group Aida kembali berkumpul di dewan. Sekarang mulut masing-masing dah mula bising nak bercakap tak serupa macam tadi, ha tengok macam dah jadi family.  Akif diatas pentas berkata..."Semua dah kenyang...?" "dah!!!!!..."masing-masing menjawab."Nak main game???"...tanya Abang Akif..."nak ,,,"jawab kami semua...

"okay kita main booooomm,boooooommm, booooomm,group yang ada semua kat sini,tapi mula-mula...korang kena pilih nama negara apa yang korang nak guna..ok Abang bagi masa 5minutes bincang...mula dari sekarang"...Abang Azroy datang duduk sebelah Aida dan bertanya" okay,sekarang nak nama negara  apa????"

  Tiba-tiba Aida menjawab"Korea!!!!" sambil angkat kening...Faiz menjawab"London!!!" Siti"United Kingdom"Hadi"Saya sokong Aida!!!"Aina"Kita teringin nak pergi Korea ,so saya sokong Korea!!!!" jawab Muaz."Korea ..."Aniq."Oh kay, kita ikut majoriti okay..."kata Abang Azroy. "So, keputusan muktamad Korea!!"..

Tiba-tiba Aida tepuk tangan ...Semua memandang Aida..."heheheh………sorry ganggu..."kata Aida

"takde lah" Aina pun menepuk tangan.."ok...masa tammat "kata Abang Akif dan meneruskan"Group Abang Azroy...???"

Serentak satu kumpulan menjawab"Korea!!!"..."Group Abang Reza???"tanya Abang Akif "Singapore!!!"mereka menjawab. "Group Abang Khai ???"  "England"..."Group Kak Finaz??" "Paris!!!"dan seterusnya sehingga habis semua group bagi nama negara yang mereka pilih."Okay,  semua dah decide nama negara bagi group mereka ....let's start to play game!!!...Are you ready????"....Kami satu dewan menjawab "yes, Abang Akif...!!!!"..Riuh dewan dengan perlawanan yang sengit dari semua kumpulan .."Booom....booom...booom....Singapore!!!!"

group Paris serang group Singapore...Dengan laju group Paris menjawab" Booom....booom...booom...Korea" ..." Booom....booom...booom...England!!" dengan semangat group Aida menjawab...

Sehingga tinggal 3 group lagi... group China, Paris , Korea...Memang sengit perlawanan, walaupon hanya main2...Akhirnya ....group Korea menang...."yeay.....!!!" bersorak kegembiraan mereka...walaupon hanya suka-suka... Azroy  senang  melihat gelagat  budak groupnya yang ketawa gembira  memperoleh  kemenangan.

********************

Kringgggg!!!!!Kringgggg!!!!Kringgggggg!!!!... panjang bunyi loceng yang menunjukkan waktu untuk pulang....Masing2 beratur mengikut group masing2...Abang Akif di atas pentas berkata sedikit sebelum bersurai"sorry Abang baru sedar, kita dah lambat nak solat berjemaah disurau...jangan lupa solat kat rumah taw....semoga selamat pulang...yang naik dengan ibubapa,tunggu  ibubapa sampai jangan nak merayau ke tempat lain...Yang naik bas hati2 nak lintas jalan raya tu...tunggu lampu isyarat untuk pejalan kaki hijau, baru jalan...ok...kirim salam Abang Akif kepada Ibubapa kamu semua ye...."...yang lelaki salam Fc lelaki mankala yang perempuan salam Fc perempuan...

Setelah keluar dewan, Fifah mencuit bahu Aida dari belakang..."Ayah ko ambik ke hari ni???" Aida memandang dan tersenyum" x lah ari ni aku naik bas dengan Abang aku...ko..manda balik macam mana???" "oooo...k...ari ni Ayah aku ambik aku, esok baru aku naik bas...Manda???"

Kami berdua memandang Manda..."Aku naik kereta ari ni...Ayah aku ambik...esok baru naik bas..."jawab Manda sambil tersenyum..."oooo...k..jumpa esok...babai..."jawab ku serentak dengan Fifah. "untunglah...ayah ambik diaorang lagi ari ni"monolog Aida. Tiba2, dia baru teringat nak cari Abang dia..."Allah!!!""sambil menepuk dahi dia....

Melilau mata mencari  Iskandar dari kalangan pelajar di situ. "manalah, Alang ni...hurm...." bisik dirinya. Tiba2, ada tangan  yang menyentuh lengan tangan bajuya dari belakang, Aida memandang susuk tubuh seseorang yang dikenali..."Dah ...jom nanti tak dapat tempat duduk..."kata  Iskandar. " Nasib tak kena backhand, ingat mamat mane lah...Puas, Acik cari..."bebel Aida.."hahahaha...Dah2...diam lah budak kecik bebel jer...jom!!!"ketawa terkekek Alang. Mereka berjalan berdua melintas jalan sambil ketawadengan gembira..

*********

Setelah bersurai budak form 1 keluar...Azroy keluar dewan mencari Hanafi kawan baiknya yang satu bas dengannya untuk pulang bersama. Sedang mata melilau mencari  Hanafi, tak jauh dari tempatnya ,dia terlihat Aida macam tercari-cari seseorang...dalam hati, niat untuk menegur budak perempuan tu kuat.

Dalam perjalanan , untuk mendekati Aida, tiba2, langkahnya terhenti apabila terlihat ada seorang lelaki  cuba memegang lengan tangan baju Aida,dia melihat reaksi Aida gembira dengan lelaki itu sehingga mereka melintas jalan.

"waitttt, tu bukan Iskandar ke? kenapa Aida kelihatan mesra dengan Iskandar tu?,waitttt dah kenapa aku ni asal rasa lain macam je ...." monolog Azroy. Tiba2, " sorry, lambat tadi ada hal..."kata Hanafi yang baru muncul. "Ha....ok...jom naik bas nanti tertinggal..." kata Azroy.

Dalam bas, Azroy terlihat Aida duduk ditengah bas ditepi tingkap sedang melihat pandangan di luar bersama seorang budak  perempuan form3. Azroy terus ke tempat duduk belakang sekali bas itu bersama Hanafi dan ternampak Iskandar sedang lentok kepala dia, tidur dihujung bas. Azroy mengambil tempat yang kosong di hadapan Iskandar. Azroy  kenal Iskandar,budak  form4 antara budak yang kacak dalam sekolahnya dan juga baik serta peramah orangnya.

Dia masih memikirkan kejadian tadi, "apa hubungan diaorang, kalo pasangan kekasih pon memang padan, sama cantik sama kacak...tapi asal aku rasa lain macam...argghhh ..lantak la...dah kenapa aku nak fikir benda ni??"monolog Azroy.

Thanks because sudi untuk membacanya...Don't forget to commment or vote...it's still have many lacked...i 'am sorry...next chapter will be update....#^_^#

Cinta PertamaWhere stories live. Discover now