************
Azroy melihat Aida berlalu pergi menuju deretan kelas form 4...Deretan Kelas form 5 berhadapan dengan deretan kelas form 4.
"nak pergi mana budak tu ..???kelas 4 IK? jumpa seseorang... Iskandar???" monolog Azroy.
Azroy teringat kata-kata Aida tadi..."ha....it's okay...Aida minta kat seseorang jerlah... terima kasih Abang Azroy ,dengan niat baik Abang Azroy...babai , Aida minta diri dulu.."
Azroy melihat gelagat budak form 4 yang memanggil seseorang dari dalam kelas dan muncul lah Is dihadapan kelasnya. Azroy hanya melihat reaksi Aida yang menarik lengan Is, jauh dari rakanya..Kelakuan Aida dengan Iskandar kelihatan mesra.
Tiba2 ada tangan yang menyentuh bahunya dari belakang,"Dah makan ??"sapa Akif .
" Oh... belum..., jom makan..." senyum Azroy tawar sambil memerhati Aida dan Is yang masih berborak di hujung deretan kelas form 4.Azroy dan Akif berdua berjalan menuju ke kantin untuk menikmati makanan.
************
Setiba Aida di kantin, kelihatan tangan Fifah dan Manda melambai ke arahnya dari satu sudut kantin. Aida pun menghampiri mereka.
"Ko dari mana?" Manda
"Hihihi...jumpa abang aku jap, pinjam duit...lupa bawa dompet" Aida.
"ooo...nape tak minta dengan aku?" Fifah.
"hohoho....thanks...,x pe ...x nak menyusahkan ko.." Aida.
"Dah, pi beli makanan, kang habis waktu rehat..." Manda.
..........................................
Jam menunjukkan 5.30 a.m.
Aida menuju ke dapur, dan melihat ibunya sedang masak untuk sarapan pagi.
"Assalamulaikum dan selamat pagi ,ibu ku sayang..."tegur Aida.
"wa'alaikumsalam...Oit...awal bangun, sayang" Ibunya tanya kehairanan.
"hihihi....ari nak tolong ibu dan siap cepat...kalahkan Alang.." Aida.
"hurm...Alang dah bangun pukul 5 tadi..."selamba Is menjawab yang baru keluar dari bilik mandi. Is rajin bangun awal untuk solat tahajud dan mengulangkaji pelajarannya.
Aida memuncungkan mulutnya dan melihat sengihan Is yang berlalu masuk ke dalam biliknya...
"Ibu potong muncung Acik yang panjang tu kang, dah2 pi mandi, bersiap solat subuh berjemaah" Ibu.
************
Suasana di dalam dewan seperti suasana di dalam pasar. Di dalam group masing-masing berceloteh untuk berbicara. Setelah 4 hari berlangsung minggu orientasi form1, kini tiba hari terakhir orientasi form1.
"Assalammualaikum dan selamat pagi semua"Akif menjalankan tugasnya.
"Wa'alaikummusalam dan selamat pagi" satu dewan seretak menjawab.
"Okay...aktiviti ari ni , kita buat aktiviti santai,Abang2 & kakak2 fc akan bagi satu memo kecik kepada setiap seorang dan korang semua perlu tulis pandangan terhadap Abang2 & kakak2 fc di sini dengan jujur...baik ke...kacak ke...cantik ke...pemarah ke...gedik ke...tak kisah lah asal ia lahir dari hati korang... Abang2 & kakak2 fc ari ni baik dan tidak akan marah apa yang akan kamu semua tulis...terserahlah nak tulis nama ke tak kat memo masing-masing....faham!!!" jelas Akif panjang lebar.
YOU ARE READING
Cinta Pertama
RomanceMengisahkan seorang pelajar yang bernama Aida yang baru memasuki alam sekolah menengah. Lelaki pertama yang dikenalnya, Azroy yang juga merupakan senior di sekolahnya.Rupa-rupa Aida telah menyukai Azroy setelah sekian lama. Senyuman manis yang sel...