Chapter 10

119 4 2
                                    

Chapter 10

Sedang mereka melihat masakan lain, Aida terlihat Azroy memegang kamera mengambil gambar gelagat pelajar dan mengambil gambar makanan yang dirasa para juri.

Kelihatan seekor anak kucing yang kurus mengesel-gesel dikaki Azroy. Azroy tunduk dan membelai kucing itu. Azroy bangun dan gayanya seperti meminta sedikit makanan daripada pelajar berhampirannya yang masuk competition masakan tanpa dapur. Setelah mendapat makanan daripda pelajar itu. Azroy tunduk duduk dan memberi makanan sambil membelai kucing itu.

Aida hanya tersenyum melihat gelagat itu dan meneruskan perjalanan dengan rakannya melihat masakan lain.

Entah kenapa hatinya merasa suka melihat Azroy. Baginya akhlaknya itu membuatkan dirinya handsome.handsome sangat!

"eh, awek aku datang Is..." Irfan sedikit menjerit sambil menyiku Is dan memandang ke arah kumpulan Aida yang datang ke meja competition mereka. Irfan sengaja mahu bergurau dengan Is. Perempuan yang berada di situ sudah beransur sedikit demi sedikit.

Alif yang berada di situ menggeleng-gelengkan kepala dan tersenyum.
" ko dah minta restu daripada mak ayah dia belum...aku tengok Abangnya dah siap nak buka taekwando tu...hahaha" acah Alif.

"yang mana awek ko Irfan?" Idzwan cuba mencari seseorang dari kalangan mereka.

"eh...Abang Is, masuk competition ni?" senyum Azizah yang tiba di meja mereka.
Is mengangguk dan tersenyum.

"jangan melting...tapi Ya Allah, kacaknya" monolog dalam hati Azizah.

"ni ke, Irfan ?" Idzwan bersuara sambil matanya ke arah Azizah.

"eh...tak,tak,...tu yang pakai jam biru...cantik tak?" Is tersenyum ke arah Aida.

Aida terkejut dan memandang Abang Is dengan bulatkan matanya.

"serius kau... yang iras macam Is ni? cantik ni..." Idzwan.
Laju Is mengetuk kepala Irfan.
"sedap tak...nak lagi?" Is tersenyum memandang Irfan selepas mengetuk kepalanya.

"hahaha...x nak...gurau2..." Irfan menggeleng-gelengkan kepalanya.

"Aida,nah rasa ni Abang Irfan dan Abang Is yang buat...kita orang saja buat banyak nak bagi satu kelas rasa..ni tinggal sedikit" Irfan menghulur pinggan yang berisi roti yang berinti nugget dan disampingnya sayur macam coleslaw serta air koktel yang mempunyai banyak buah.

" Aida je?...ni kwan-kawan Aida ni ...x nak pelawa?...sian diorang..diorang tak kan makan kalo tak di pelawa..."Aida berkata.

"asal muka Abang Is iras-iras dengan Aida ea? Abang dia ea?" monolog Afifah dalam hatinya cuba untuk berfikir.

"hahaha...ok2,..kawan-kawan Aida jemput makan, maaf tak pelawa..." Irfan bersuara.
"ha...yang lain makan lah..jangan malu2..makan2..." Is.

Mereka merasa makanan tersebut dengan sudu yang disediakan.

" sedapnya...terima kasih bagi kita orang rasa... sedap sangat!"Aida.
"sedap...ni mesti menang..." Efa.
"terima kasih" serentak yang lain mengucapkan terima ksaih kepada Abang -abang di situ.
"terima kasih, kitaorang minta diri dulu" Aqila.

************************************************************************
"ooo..patut lah ramai yang datang sini tadi...dapat makanan percuma. Lepas tu ada abang-abang kacak pulak tu" AfIfah.

"ha...kan...dah terjawab, lepas tu sedap pulak tu...kalo dapat Johan tu, tak pe aku tak kisah kalah....asal Abang Is menang...hahaha..." Azizah.

"Amboi budak ni...angau dah mai" Aqila.

"dah lah kacak, pandai masak pulak tu...wow...yang sebelah dengan Abang Irfan tu handsome sangat...Dua-dua handsome...melting~...hahaha...gedik tak aku?" Efa.

"sebelah Abang Irfan tadi tu lah Abang Is...tadi comel je, Abang Is marah Abang Irfan...dia back up ko, Aida kan?ada apa-apa ke?" Azizah mencuit bahu Aida.

"hehehe...x de apa-apa...cuma Abang Is tu aku nak tackle" Aida saja mengacuh-acuh Azizah.

"amboi!!!! tak pe...aku ngaku kalah sebab ko cantik, lawa, sejuk mata memandang, baik pulak tu...sesuai...ambiklah Abang Is tu.." Azizah membuat senyum paksa.

"hahaha...aku guraulah Zah, tak de...x nak aku...aku main2 je...hahaha" Aida geli hati melihat wajah Azizah yang kelihatan comel ketika itu.

"Aida, abang ko yang mana satu ea? 1 kelas dengan Abang-Abang yang kacak tadi tu kan?" Afifah bersuara cuba untuk menyelesaikan apa yang difikirkannya sebentar tadi.

"woah....ada Abang kat sini tak bagi tahu...namanya siapa Aida? Kalo setakat satu kelas dengan Abang Is aku kenal...." laju Azizah berkata.

"amboi! Gatal kawan aku sorang ni..." sampuk Amanda.
"nak tahu ke?...tak yah lah...Abang aku tak handsome..." Aida.
"Aida gigit baru tahu... bagi tahu lah...buat aku tertanya-tanya..."Azizah menjeling marah.
"hahaha...ok2...tapi ni rahsia tahu...jangan bagi tahu siapa-siapa...aku bagi tahu korang je taw" Aida.

"haish...budak kecik ni, buat aku tertanya-tanya" Amanda.

"jeng...jeng...namanya Iskandar Rizal Bin Baharom..." Aida.

"jap..jap...Iskandar ?" Azizah seakan memaksa kepalanya mengingat nama setiap pelajar dari kelas itu.

"Abang Is? serius Abang kacak tu?" Aqila menebak.

"ha'ahlah...namanya sama macam Abang Is..." Azizah kelihatan keliru seketika.

" x de macam...memang Abang Is kan?" Afifah tersenyum dapat menekanya dengan betul.

"ha'ah...x handsome kan?hehehe..." Aida mengangguk dan tersenyum.
"tu lah.. tadi aku perhatikan muka dia iras-iras dengan Aida, mata, hidung kening...semua...handsome gila...tak handsome ko kata?haih...kang ada kena gigit dengan aku ni" Amanda.

"kan...hahaha...tu lah yang aku fikir tadi...asal lah muka diorang ni cam nak sama..." Afifah.

"Patut masa makan tadi aku perhati je Abang Is asyik ketuk Abang Irfan yang asyik tengokkan ko, Aida...Abang jaga adik rupanya" Aqila.

"asal aku loading ah...ooo...abang ko..jadi perempuan yang melintas tu?' sambil menujuk ke arah Aida.

Aida tersenyum, kelihatan senyuman yang ayu daripada wajah Aida.

"hahaha...Azizah, ko dah jumpa orang yang melintas dengan Abang Is? Nak buat apa?" Amanda.

"gila...aku nak buat jahat dengan Aida...Aku nak buat baiklah sebab ni Aida adik Abang Is handsome...nanti Abang Is suka kat aku...hahaha" Azizah.

"werk...nak muntah..."Aqila.
"yucks...gediknya gayanya..." Afifah.

*************************************************

Setiba di rumah...
" Ibu!!! Alang johan pertandingan memasak tanpa dapur tadi..."Aida.

"Tahniah...Alang bagus siapa ajar masak ni?...dapat hadiah apa?" Ibu.

"Mestilah Ibu Alang yang cantik ni ajar...ni hadiah hamper makanan, share dengan Irfan, dia kata dia datang petang nanti nak buat ulangkaji katanya..." Is.

"Acik nak keropok tu bole?" sambil menunjuk ke arah hamper makanan yang dipegang Is.

"eeeee...tak malu minta orang punya..." Is.

"alaaaaaa...dengan Alang je acik tak malu... bole ea?" sambil menghulurkan tangan.

"boleh...nanti petang kita makan sama-sama..." Is.

"ai...ai... captain..." Aida.

"hahaha...ibu tengok acik ni dah sekolah menengah perangai macam kartun lagi..." Is.

"alaaaaaaa....baru form 1 belum dikira dewasa lagi ok..." Aida memuncungkan mulutnya ke hadapan.

"Acik ni comellah...ibu nak gunting muncung tu bole?" Ibu.
" tak nakkkkk..." Aida lari masuk ke bilik...
Mereka berdua ketawa melihat gelagat Aida....
**************************************************************************
#Kecantikan seseorang terletak pada akhlaknya #
#Hargailah apa yang kamu miliki sekarang kerana kebahagiaan tidak akan datang kepada mereka yang tidak menghargai apa yang telah dimiliki #
***************************************************************************
Thanks a lot to all my readers...i 'am sorry for not update in a long time... It's still have many lacked in this story. Thanks because still read my story..(*¯︶¯*)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 20, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta PertamaWhere stories live. Discover now